بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مقصر شب سیاه بارسلونا مشخص شد ؛ ژاوی سوژه انتقاد سنگین ورزشی نویس مشهور

نقدی بر اشتباهات تاکتیکی ژاوی در بارسلونا در دیدار مقابل فرانکفورت به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۶

شاگردان ژاوی در بارسلونا که در دیدار رفت در خانه فرانکفورت به تساوی 1-1 رسیده بودند، پنجشنبه شب در نوکمپ مقابل حریف آلمانی نمایش ضعیفی داشتند و با شکست 2-3 از رسیدن به جمع چهار تیم پایانی رقابتهای لیگ اروپا بازماندند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با حذف بارسا در رقابتهای لیگ اروپا بر خلاف آن چیزی که ژاوی به آن معتقد است و این اتفاق را ناکامی نمی داند اما به واقع یک نا امیدی بزرگ برای بارسلونا است . سر عناوین اکثر رسانه ها بیشتر حول محور حضور پر تعداد طرفداران فرانکفورت و سپید پوش شدن نیوکمپ و به قول رسانه های کاتالانی خیانت طرفداران بارسلونا به تیمش یا به بیان سبک تر عدم پشتیبانی آنها می چرخد اما واقعیت امر این است که نمی توان باختی چنین شگفت انگیز را به جو استادیوم ربط داد زیرا در ماه های اخیر بارسلونا در خانه رئال مادرید و ناپولی و گالاتاسرای و … به پیروزی های بزرگ دست پیدا کرده بود .

به نظر می رسد مشکلات بارسلونا همچنان بر روی نیمکت باشگاه و تصمیم گیری های این تیم مرتبط می شود . بارسلونا در دیدار با فرانکفورت از همان نقاطی که باید به آنها واقعیت های سیاه گفت ضربه خورد که مدتها است ضربه می خورد . بارسلونا نتوانسته است مشکلات دفاع های کناری خود را حل کند در بازی با لوانته شاهد بودیم که چگونه لوانته تیم نوزدهم جدول لالیگا بارها از سمت راست و آلوز عبور کردو پایه گذاری دو پنالتی این تیم از سمت راست خط دفاعی بود .

در بازی با رئال مادرید و ناپولی بارها جناح راست بارسلونا مشکل داشت و این بار هم شاهکارهای مینگوزا و دست گلهای دوم و سوم را به فرانکفورت هدیه کرد . مشکل بعدی بارسلونا این است که ژاوی سعی دارد کمتر از بازیکنان قرضی خود یعنی ترائوره و لوک دیانگ استفاده کند زیرا اطمینانی برای حضور آنها برای فصل بعد ندارد اما همه شاهدیم که لوک دیانگ بسیار بهتر از فران تورس به کمک خط آتش بارسلونا آمده است . و حضور توامان زوج موفق ترائوره و دمبله در ترکیب تیم کمتر رخ می دهد. بارسلونا درد دیگری هم دارد و آن اعتماد بیش از اندازه به قدیمی ها است که باعث حضور آنها در اکثر بازی ها و در نتیجه خستگی و افت کارایی آنها می شود و وقوع این اتفاق برای بوسکتس و ژوردی آلبا می بینیم .

این که آراخو به خط حمله برود تا در کنار لوک دیانگ خط حمله بارسلونا را تشکیل دهند این سوال را مطرح می کند که اگر قرار است در خط حمله بارسلونا دو فوروارد مرکزی بازی کنند پس چرا اوبامیانگ بیرون می رود ؟

…و واقعیت دیگری که به نظر می رسد برای ژاوی وجود دارد عدم اعتماد به هلندی های تیم یعنی فرانکی دیانگ و ممفیس دپای دارد ( البته به لوک دیانگ هم کمتر بها می دهد ) و شاهدیم که این عدم اعتماد به نفع بارسلونا نباشد تا به نوعی واقعیت های سیاه تیم بارسلونا بیشتر از پیراهن سپید طرفداران فرانکفورت در نیوکمپ به چشم آیند .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *