بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

درس بزرگ دو سرمربی مشهور فوتبال جهان به یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی

درس‌هایی از رفتار حرفه ای و محترمانه پپ گواردویلا و یورگن کلوپ پس از دیدار منچسترسیتی و لیورپول به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۱

عصر یکشنبه دیدار حساس و تماشایی منچسترسیتی و لیورپول با تساوی 2-2 به اتمام رسید. سیتی در شبی که دو بار از لیورپول پیش افتاد و هر دو مرتبه نیز برتری خود را از دست داد، در نهایت به تساوی 2-2 برابر این تیم رضایت داد تا همچنان با یک امتیاز برتری صدرنشین بماند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

نمایش زیبای انسانی و سراسر از احترام دو سر مربی مشهور تیمهای منچستر ستی و لیورپول در پایان بازی فوق العاده آنها و سخنانی که پپ گواردیولا در مورد دیگر همتای خود در تیم لیورپول یعنی یورگن کلوپ گفت آنقدر اعجاب انگیز است که تکرار آن را بارها باید خواند .

پپ گواردویلا درباره یورگن کلوپ سرمربی لیورپول می گوید :

من واقعا برای یورگن کلوپ احترام قائل هستم و او باعث شده من به سرمربی بهتری در فوتبال تبدیل شوم . تیم های کلوپ مثبت و تهاجمی هستند و من همیشه سعی می کنم از او تقلید کنم. یورگن کلوپ بهترین بوده و به دلایل بسیار الهام بخش است. فکر می کنم هر دو سعی می کنیم نمایشی زیبا را با بازیکنان خوبی ارائه دهیم.

زیبایی این سخنان کمتر از نمایش خیره کننده دو تیمی نیست که در بهترین لیگ جهان و با کلکسیونی از بهترین های جهان فوتبال نمایشی در خور ارزشهایشان ارائه کردند . بی گمان اگر سخن از بزرگی در هر مقوله اجتماعی می شود باید باور داشت که نخست پایه های فرهنگی مستحکم شده اند و بر این زیر ساخت است که بناهای باشکوه اقتصادی و هنری و ورزشی … ساخته می شوند .

این که در جهان فوتبال شاهد درخشش غولهای انگلیسی و اسپانیایی وآلمانی و فرانسوی … چه در عرصه باشگاهی و چه در زمینه بازیکنان و مربیان هستیم تنها به دلیل فرهنگ شخصیت ساز بزرگی است که در سیستم آنها وجود دارد .

اگر پپ گواردیولا و زیدان پس از بازی حساس رئال مادرید و منچستر سیتی در چارچوب لیگ قهرمانان در سال 2020 آن گونه به دوستی با هم می نشینند و یا شاهد چنین سخنانی از گواردیولا در مورد کلوپ هستیم و یا می بینیم در پایان بازی کلوپ دوان دوان به سمت پپ می آید تا با او خوش و بش کند به این دلیل است که این مردان در سیستمی پرورش یافته اند که سخن هفتصد سال پیش حافظ را فریاد می کنند که به ” گزاف بر جای بزرگان تکیه نزده اند ” .
این رفتارها را در کنار شرایط امروز فوتبالمان قرار دهید و به داستان های بی مایه ای که هر روز از سوی مسئولین کادر فنی و مدیریتی و رسانه ای و بازیکنان و پیشکسوتان در حال اجرا است گوش فرا دهید تا ببینید که چرا ما نمی توانیم پیشرفت شایسته ای در فوتبال داشته باشیم .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *