بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گلزنی به پرسپولیس؟ بهتر از این نمی‌شد!

منبع : خبرانلاین
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۶

روبرتو تورس» بازیکن اسپانیایی تیم فوتبال اوساسونا در نقل و انتقالات زمستانی به تیم فولاد خوزستان اضافه شد تا فوتبالش را زیر نظر جواد نکونام، همبازی سابق خود در ایران ادامه بدهد. تورس در نخستین بازی خود در لیگ برتر برابر پرسپولیس تک گل مسابقه را به ثمر رساند تا حضورش تاثیرگذار باشد.

این بازیکن در تازه ترین گفتگوی خود با یکی از رسانه های اسپانیا تاکید می کند که از سطح خوب فوتبال ایران شگفت زده شده است. او همچنین می گوید درخشش او در فولاد برای جواد نکونام که در حال حاضر قدرت کافی در باشگاه فولاد را دارد، مهم است.

اولین بازی و اولین گل در دیدار مقابل صدرنشین لیگ. این یک شروع خوب است.

– نمی توانست بهتر از این باشد. برابر بزرگترین تیم در ایران و در مسابقه ای که به من گفته شد مهمترین مسابقه برای فولاد و هواداران است. بنابراین برای گل و پیروزی بسیار خوشحالم باوجود اینکه انجام اولین بازی برایم سخت بود.

از چه نظر سخت بود؟

– قوانین فوتبال ایران برای هر تیم فقط سه بازیکن خارجی را می پذیرد. من یکی از آن جاها را اشغال کرده ام و برای بازی، باید باشگاه با یک فوتبالیست دیگر فسخ می کرد اما موضوع طولانی شد. من ۳ ژانویه به اینجا رسیدم و تا ۲۷ ژانویه نتوانستم بازی کنم که این کمی سخت است.

ورودت به فولاد چه تاثیرات و اتفاقاتی در بر داشت؟

– من متعجب و خوشحالم زیرا حتی قبل از آنکه قراردادم رسمی امضا بشود، مردم در خیابان جلوی من را می گرفتند. در این دنیای فوتبال محال است که چیزی پنهان بماند. هواداران بسیار مهربان هستند و می خواهند با شما عکس بگیرند. پذیرایی و استقبال بسیار مهمان نوازانه بوده است و هرکسی بسته به مکانی که در آن هستید می‌خواهد شما را به چیزی دعوت کند.

اولین روزهای حضورتان در ایران چگونه گذشت؟

– ابتدا در هتلی اقامت داشتم که تا حدودی دور و برای من بسیار سخت بود، اما اکنون در یک آپارتمان حضور دارم که در یک منطقه تجاری مهم است؛ جایی که خدمات زیادی وجود دارد، با مغازه های مدرن و جدید.

آیا از طرف باشگاه احساس حمایت کرده اید؟

در همه حال، چه توسط کادر مربیگری، چه کارکنان و چه خدمات پزشکی. با کسانی که انگلیسی صحبت می کنند که تعدادشان زیاد نیست بیشتر ارتباط برقرار می کنم، زیرا بقیه فقط به زبان فارسی این کار را انجام می دهند. با وجود این، ما با زبان بدن ارتباط برقرار می‌کنیم، زیرا آن‌ها سعی می‌کنند احساس راحتی در شما ایجاد کنند و سعی می‌کنند با این روش تعامل داشته باشند. حقیقت این است که من بسیار راضی هستم.

گلی که به ثمر رساندی، قماری که روی شما انجام داده اند را تقویت خواهد کرد.

– این یکی از چیزهایی است که بعد از بازی به آن فکر نکردم. فکر می کنم برای جواد [نکونام] – مربی فولاد و هم تیمی سابق در اوساسونا – هم مهم بود که خوب شروع کردم، چون خیلی اصرار کرده بود که بیایم. او به دلیل شخصیتش، در حال حاضر قدرت زیاد و کافی در باشگاه دارد، اما می‌دانم که این موضوع او را بیشتر تقویت کرده است. الان دو چندان خوشحالم از تلاشی که برای آمدن من انجام داد و هم اینکه همه چیز به خوبی شروع شده است.

اولین تماس کی بود و چگونه قانع شدی که چمدانهایت را ببندی؟ (به فولاد بروی)

– ما مذاکرات را در ماه ژوئن شروع کردیم، با این ایده که فصل را در فولاد شروع کنم، اما به دلایلی تصمیم گرفتم در آن زمان در اوساسونا بمانم. متعاقباً نکونام به اصرار ادامه داد و از آنجایی که من با افرادی که اینجا بودند ارتباط نزدیکی داشتم، در نهایت تصمیم گرفتم به فولاد بروم، زیرا می‌خواستم تجربه جدیدی کسب کنم. من هرگز خانه را ترک نکرده بودم و فکر می کردم که این می تواند یک انتخاب خوب باشد، یک تغییر اساسی در زندگی که فکر می کنم می تواند مفید باشد.

سبک و ایده نکونام در مربیگری چیست؟

– ایده اولیه این است که فوتبال را از عقب (در زمین خودی) بازی کنیم، اما واضح است که این موضوع به بازی و حریفی هم که پیش رو دارید بستگی دارد، مثل بازی با پرسپولیس که حریف بسیار قدرتمندی بود. همچنین بستگی به وضعیت زمین های بازی دارد که معمولاً کاملاً خشک هستند و توپ به طور نامنظم پرش می کند. جواد هر مسابقه و هر حریفی را زیاد مطالعه و آنالیز می کند.

و او به خصوص از شما می خواهد که در زمین چه کاری انجام دهید؟

او از من می‌خواهد که در زمین بازی مهم باشم و از تجربیاتم استفاده کنم، زیرا ما بازیکنان جوان زیادی داریم. در مورد پستم هم بازی را در سمت راست شروع کردم، اگرچه اولین ایده او این است که این کار را در مرکز انجام دهد، اما فکر می کنم به بازی ها هم بستگی دارد. خلاصه می خواهم لذت ببرم و خوب کار کنم. برای این آماده هستم.

قرارداد شما تا ژوئن امضا شده است. آیا تمدید این قرارداد را امکان پذیر می دانید؟

– من خودم را به ۶ ماه متعهد کرده ام زیرا می خواستم دوباره احساس کنم فوتبالیست هستم و نمی توانستم بیشتر از این دور از خانواده باشم. ایده من این است که تابستان آینده، هر کجا که تصمیم بگیرم بازی کنم، با نزدیک ترین افراد به خودم مرا همراهی کنند. من نمی دانم تا آن زمان چه اتفاقی می افتد. حقیقت این است که من هم اهمیتی نمی دهم.

چه چیزی بیشتر از همه در فوتبال ایران توجه شما را به خود جلب کرده است؟

– من واقعا شگفت زده شدم چون به خاطر ناآگاهی فکر می کنید لیگ ایران یک لیگ فرعی و بی کیفیت است که شاید سطح بالایی نداشته باشد اما از همان جلسه اول تمرین متوجه شدم اشتباه کرده ام. اینجا فوتبالیست ها تمام تلاش خود را می کنند، آنها از نظر بدنی و پا به توپ بسیار خوب هستند . چیزی که شاید برای آنها کمی دشوارتر باشد، جنبه تاکتیکی آن است، زمانی که قرار است تصمیم بگیرند که چگونه بازی کنند یا بازی را به این سمت یا طرف دیگر ببرند؛ بسته به اینکه بازی چطور جریان دارد.

پس از بسته شدن مرحله اوساسونا، مرحله جدیدی برای شما باز می شود. شما یک خداحافظی رسمی در السادار داشتید، اما آیا دوست داشتید این کار را در زمین، در آنوئتا انجام دهید؟

– البته. واضح است که خداحافظی در زمین خودتان چیز کاملاً متفاوتی است، اما من دوست ندارم در مورد چیزی که قبلاً اتفاق افتاده و قابل تغییر نیست فکر کنم. چیزی که برای من واضح است این است که این قرار نیست کل دوران حرفه ای من در اوساسونا را مخدوش کند.

آیا از اینکه در دیدار آخر یک دقیقه بازی نکردید ناراحت شدید؟

– نمی دانم این کلمه آزاردهنده است یا نه ولی مشخصاً برایم سخت بود، مخصوصاً وقتی روی نیمکت نشستم و دیدم اینطور تمام می شود، زیرا چیزی که می خواستم بازی کردن بود و نشد. لحظه سختی بود اما در نهایت فوتبال حرفه ای همین است.

آیا کادر فنی اوساسونا در ماه ژوئن به شما گفته بود که فرصت زیادی ندارید و باید به دنبال تیم باشید؟

– بله، آن هم لحظه ای بود که خیلی دوستش نداشتم، زیرا فکر می کنم همه چیز می توانست بهتر انجام شود، من بازیکنی بودم که همه چیز را برای اوساسونا داده و به تاریخ آن کمک کردم. آنها به من گفتند که قرار نیست زیاد بازی کنم زیرا فکر می کردند قرار نیست در سطحی باشم و در عوض خودم را کاملا آماده دیدم. بعدها همه چیز تغییر کرد و از من خواستند بمانم. در هر صورت من وجدانم کاملاً راحت است و به هر کاری که انجام داده ام بسیار افتخار می کنم.

آیا از این که هیچ یک از پیشنهادهایی که تابستان گذشته داشتید را نپذیرفته اید پشیمان هستید؟

– به هیچ وجه، من هرگز نمی توانم از ماندن در اوساسونا پشیمان باشم، این خانه و زندگی من است که همیشه باعث خوشحالی من شده است. من چندین بار گزینه ای برای جدایی داشتم، همچنین در مواقعی که خیلی خوب کار می کردم و می توانستم پیشرفت کنم، اما نمی خواستم آنجا را ترک کنم.

258 258

دسته بندی ها : خبرانلاین
برچسب ها :

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *