بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آغاز مأموریت غیرممکن والیبال ایران برای صعود به المپیک ۲۰۲۴

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۸:۰۵
بدون تصویر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون والیبال و تک‌تک اعضای تیم ملی از تدارکات گرفته تا سرمربی برزیلی برای یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین تورنمنت‌های سال‌های اخیر آماده می‌شوند و به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس از لیگ ملت‌های 2024 هستند.

این موضوع که آیا اصولاً انجام چنین مأموریت بزرگی با نایب قهرمان لیگ اوکراین به عنوان سرمربی که البته سابقه مربیگری در تیم‌های ملی برزیل و فرانسه را داشته، ممکن است یا خیر، محلی برای بحث در شرایط فعلی ندارد اما قطعاً روی نتایج و عملکرد تیم ملی ایران، تأثیرگذار است.پوستر تیم ملی والیبال مردان ایران در سال 2024

مائوریسیو موتا پائز،‌ سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی ایران، حدود یک ماه فرصت داشت تا شاگردانش را برای VNL آماده کند؛ در حالی که تنها کورسوی امیدی برای کسب سهمیه المپیک با وجود حریفانی قدرتمند برای تیم ایران وجود دارد. در این بین، دلخوشی جامعه والیبال، ارائه بازی‌های خوب و جنگیدن از سوی ملی‌پوشان است.

پائز می‌گوید: «همه به سختی تلاش کردند. تعهدی که تیم از خود نشان می‌دهد را دوست دارم و الان زمان مبارزه است. امیدوارم تیم به خوبی برای لیگ ملت‌ها آماده شده باشد. همه آنچه در توان داشتیم، انجام دادیم. زمان زیادی صرف کردیم، شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و فدراسیون والیبال هم همه توانش را به کار گرفت و به تیم ملی کمک کرد. حالا باید با هم کارمان را انجام دهیم. فقط همین مهم است.»

پس از اینکه مشخص شد محمد موسوی،‌ تمایلی به حضور در تیم ملی ندارد و امیر غفور نیز روی خداحافظی خود از جمع ملی‌پوشان اصرار دارد، اردوهای تیم ملی زیر نظر پیمان اکبری تشکیل شد و با حضور پائز و لژیونرها، رسمیت پیدا کرد. با توجه به زمان کم آماده‌سازی، تیم ملی تنها فرصت کرد 3 بازی تدارکاتی اما ارزشمند در برزیل مقابل میزبان انجام دهد تا برای بازی حساس و مهم بامداد پنجشنبه مقابل صربستان آماده شود.

میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال که با چند روز تأخیر به جمع ملی‌پوشان در برزیل اضافه شد در آستانه شروع لیگ ملت‌‌های می‌گوید: «کار سختی پیش روی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک است. هفته اول لیگ ملت‌ها برای تیم ایران، بسیار مهم است چون 3 تیم از حریفان مستقیم ما برای کسب سهمیه المپیک، جزو رقبای هفته نخست هستند. نتیجه از الان قابل پیش بینی نیست اما به انگیزه، اتحاد و جنگندگی بازیکنان امیدوارم.»

از صحبت‌های پائز و تقوی، نظرات کارشناسان والیبال و همچنن با توجه شرایط تیم ایران در رنکینگ جهانی و جایگاه حریفان چنین برمی‌آید که نباید منتظر کسب سهمیه المپیک توسط تیم ملی بود و تنها باید به ارائه بازی‌های خوب و مبارزه تا آخرین امتیاز امیدوار بود که البته منطقی هم همین است.

میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری و مرتضی شریفی، چهارده بازیکن ایران در نخستین بازی برابر صربستان خواهند بود که باید روح جنگندگی والیبال ایران و ثمره حضور مربی برزیلی را به علاقمندان این رشته در ایران نشان دهند.

فرانسه به عنوان میزبان و لهستان، آمریکا، ژاپن، برزیل، آلمان و کانادا پیش از این سهمیه حضور در المپیک 2024 را به دست آورده‌اند و تنها پنج سهمیه باقی مانده که ایران باید برای آن تلاش کند؛ کاری که بسیار سخت و دشوار است.

در پایان دور مقدماتی لیگ ملت‌ها، رده‌بندی تیم‌ها مشخص می‌شود و 6 تیمی که از طریق مسابقات انتخابی المپیک سهمیه را کسب کرده‌اند، کنار می‌روند تا وضعیت سایر تیم‌ها مشخص شود. در پایان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، رنکینگ تیم‌ها از سوی فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد و چهار تیم برتر در این مسابقات جواز حضور در المپیک 2024 پاریس را به دست می‌آورند. بدین ترتیب تیم کشورمان باید حداقل 9 بازی‌ خود را با برد پشت سر بگذارد تا همچنان به صعود امیدوار باشد. بهترین تیم آفریقایی نیز سهمیه‌ای محفوظ در المپیک خواهد داشت.

برنامه و ساعت بازی‌های تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های 2024 به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت ایران است)

هفته نخست، اول تا ششم خرداد 1403
برزیل ـ شهر ریودوژانیرو (برزیل، صربستان، ایتالیا، ایران، آرژانتین، کوبا، ژاپن، آلمان)

ایران ـ صربستان، 3 خرداد 1403، ساعت 3:30
ایران ـ ایتالیا، 4 خرداد 1403، ساعت 23:59
ایران ـ کوبا، 6 خرداد 1403،‌ ساعت 3:30
ایران ـ آرژانتین، 7 خرداد 1403، ساعت 23:59

هفته دوم، 15 تا 20 خرداد 1403
ژاپن، کیتاکیوشو، گروه سوم: (ژاپن، ایران، برزیل، ترکیه، لهستان، بلغارستان، اسلوونی، آلمان)

ایران ـ ژاپن، 15 خرداد 1403، ساعت 13:50
ایران ـ برزیل،‌ 17 خرداد 1403، ساعت 6:30
ایران ـ بلغارستان، 18 خرداد 1403، ساعت 6:30
ایران ـ ترکیه، 19 خرداد 1403، ساعت 6:30

هفته سوم 29 خرداد تا 3 تیرماه 1403
فیلیپین، شهر مانیل (ژاپن، ایران، آمریکا، هلند، برزیل، آلمان، فرانسه، کانادا)

ایران ـ آمریکا، 30 خرداد 1403، ساعت 14:30
ایران ـ هلند، 31 خرداد 1403، ساعت 10:30
ایران ـ فرانسه، اول تیر 1403، ساعت 6:30
ایران ـ آلمان، 3 تیر 1403، ساعت 6:30

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *