بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به مناسبت تولد اریک کانتونا؛ پادشاهی که در منچستریونایتد خدایی کرد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۹

کانتونا چهره بزرگ دنیای فوتبال امروز 56 ساله شد.

سال‌ها پیش مردی در مارسی متولد شد که نه تنها به فوتبال بلکه به کلمات جذابیت بخشید. پسر فوتبال دوست فرانسوی ورزش حرفه‌ای را در 17 سالگی و همراه باشگاه اوسر آغاز کرد. وی پس از مدتی توانست به تیم ملی زیر 21 سال فرانسه راه پیدا کند و اولین افتخار ملی خود را با قهرمانی در جام اروپا همراه کشور خود به دست آورد. روزها گذشت و پیشنهادی از لیدز به دست کانتونا رسید، پیشنهادی که مسیر زندگی او را تغییر داد.

اریک بعد از مدت کوتاهی از لیدز به منچستریونایتد منتقل شد تا برگی جدید از داستان فوتبالی خود را بنویسد. برگ‌هایی که مهر تاییدی بر افسانه‌‌ای بودن پادشاه فوتبال است. کانتونا خیلی زود دل مردم منچستر را ربود، علاقه‌ای که حتی بعد از درگیری عجیب او با هوادار پالاس هم از آن کاسته نشد و او را اسطوره‌ی شهر کرد.

ضربه کونگ فوی کانتونا در سل‌هرست پارک

کانتونا 4 بار همراه شیاطین سرخ قهرمان لیگ‌برتر شد و در همان سال‌های ابتدایی به عنوان برترین بازیکن فصل تیم معرفی گردید. از سوی دیگر شاید ترسناک‌ترین منچستر تاریخ با حضور وی شکل گرفت و او همراه با بکام، اسکولز، گیگز و نویل طلایی‌ترین روزهای هواداران خود را رقم زد تا در سال 2000 از کانتونا به عنوان بهترین بازیکن تمام ادوار باشگاه یاد شود.

مثل تمام دوران زندگی خود، کانتونا در خداحافظی هم ویژه عمل کرد. با تنها 30 سال سن او برای همیشه کفش‌های خود را آویخت و به مربی‌گری روی آورد. هدایت جوانان یونایتد اولین چالش وی بود اما گویی کانتونا خود را در مسیری متفاوت می‌دید تا ادامه‌ی درخشش خود را همراه تلویزیون و نمایش ادامه دهد. حال باید تنها تماشا کرد که کانتونا در سالروز تولدش، ادامه‌ی زندگی خاص خود را چگونه طراحی می‌کند. کاری که فقط و فقط از خود او بر می‌آید.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *