بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تقابل سخت سرلک برای سهمیه المپیک با زاندانبود، امان و «لی»

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۵۷
بدون تصویر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی گزینشی جهانی که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود، 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول به انجام خواهد رسید.

کشتی‌گیران مدعی زیادی هنوز سهمیه المپیک را در دو مسابقه قبلی (جهانی 2023 بلگراد و گزینشی قاره‌ای) کسب نکرده‌اند و علیرضا سرلک که نماینده ایران در این رقابت‌هاست، قطعاً کار بسیار دشواری برای رسیدن به سهمیه المپیک خواهد داشت.

میلاد والی‌زاده و احمد جوان، دو ملی‌پوش ایران در این وزن بودند که در صربستان و قرقیزستان نتوانستند برای تیم ملی سهمیه المپیک بگیرند و در نهایت این نایب‌قهرمان سال 2021 جهان است که به ترکیه می‌رود.

در لیست اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی، نام کشتی‌گیران مطرحی چون گئورگی وانگلوف بلغار، ژی‌پنگ جیانگ چینی، روبرتی دینگاشویلی گرجستانی، هورست لِهر آلمانی، امان امان هندی، سانگ‌وون کیم کره‌ای، زانابازار زاندانبود مغولی، سلیمان آتلی ترک و همچنین اسپنسر لی آمریکایی در 57 کیلوگرم دیده می‌شود که هر کدام از آنها می‌توانند حریف خطرناکی برای سرلک باشند.

«لی»، به تازگی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، موفق به شکست توماس گیلمان شده و اگر در استانبول صاحب سهمیه المپیک شود، خودش نیز به المپیک پاریس خواهد آمد. ضمن اینکه کشتی‌گیران روسی‌الاصل در ترکیب تیم‌های اسپانیا و فرانسه هم نمی‌توانند رقبای آسانی در مسیر کسب سهمیه باشند. در آخرین گزینشی المپیک، علاوه بر فینالیست‌ها، نفر سوم حقیقی نیز صاحب سهمیه المپیک خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران دوره قبلی المپیک را با سهمیه کامل پشت سر گذاشت. پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم برای کشتی آزاد ایران سهمیه المپیک گرفته‌اند.

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری تسنیم
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *