بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به یاد روزهایی که آتشبار سیروس قایقران، دیوار دفاعی پرسپولیس و استقلال را منهدم کرد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۷

به گزارش طرفداری، در یکی از دیدارهای مهم تاریخ بین پرسپولیس و ملوان که در نیمه نهایی مسابقات جام حذفی سال 1369 برگزار شد، پرسپولیس در بازی رفت 2-1 برنده شد اما در بازی برگشت تیم ملوان 2-0 به پیروزی رسید.

هر 2 گل تیم ملوان را در این دیدار، سیروس قایقران ستاره ملی پوش این تیم به ثمر رساند و در بازی بعد هم ملوان، استقلال را در فینال شکست داد و عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آورد. اتفاقا زمان برگزاری این بازی (امروز جمعه) هم در ایام تلخ سالگرد درگذشت سیروس قایقران است که روز 18 فروردین سال 1377 به رحمت خدا رفت.

این روزها ملوان مثل سابق پر از حضور بازیکنان انزلی چی نیست و بازیکنانی از نقاط مختلف کشور در این تیم حضور دارند اما زمانی بود که بیشتر بازیکنان این تیم خوب به جز حداکثر یکی دو نفر، اهل شهرهای مختلف گیلان و حداقل 80 درصد انزلی چی بودند و تنها معدودی غیربومی مثل اکبر میثاقیان برای این تیم بزرگ و خوب بازی می کردند.

ملوان در سالهای 55، 65 و 69 در مسابقات فوتبال جام حذفی کشورمان عنوان قهرمانی را به دست آورد و بازیکنان بزرگی مثل غفور جهانی، سیروس قایقران، پژمان نوری، مازیار زارع و سیدجلال حسینی و محمد غلامی را به بالاترین سطح فوتبال ملی فرستاد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *