بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

۹۹ درصد مردم حافظه ندارند/ ریشه تمام مشکلات باشگاه مساله مالی است!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۶

ژاوی هرناندس در پایان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد و با وجود اینکه باشگاه به شدت در تلاش است تا او را راضی به ماندن کند، نظر خود را هنوز تغییر نداده است. امانوئل پتی، فوتبالیست سابق فرانسوی، در گفتگو با فوتبال اسپانیا توضیح داد که مشکل تیم «ژاوی» نیست.

یکی از موضوعات کلیدی در بارسلونا از زمان حضور ژاوی در پست مربیگری، سبک بازی تیم بوده است. بارسلونا فصل گذشته در راه رسیدن به قهرمانی لالیگا آنقدرها تاثیرگذار بازی نمی‌کرد اما محکم بود، ولی در این فصل به سراغ سبک تهاجمی‌تر و با نتایج بدتر رفته است.

پتی گفت: «در رئال‌مادرید و بارسلونا برنده شدن مهم‌ترین بخش داستان نیست. چگونه برنده شدن مهم است. تیم‌های دیگر می‌خواهند به هر طریقی شده برنده شوند، اما رئال‌مادرید یا بارسلونا در عین حال که می‌خواهند هر بازی و هر جام را ببرند، قصد دارند که خوب بازی کنند. بارها دیدیم که وقتی اوضاع در زمین خوب پیش نمی‌رود و هواداران DNA تیم را در زمین حس نمی‌کنند دستمال سفید را در هوا می‌چرخانند و فریاد می‌زنند: بروید بیرون! به همین دلیل بازی در این تیم‌ها بسیار دشوار است. بسیاری از تیم‌ها حتی تیم‌های برتر اروپایی به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند و فقط می‌خواهند برنده شوند، همین.»

یکی از دلایل کلیدی ژاوی برای ترک باشگاه این است که حس می‌کند آنطور که باید از او قدردانی نمی‌شود و احترام زیادی برایش قائل نیستند. او در کنفرانس مطبوعاتی این موضوع را در کنار فشار فلج‌کننده این شغل به عنوان یکی از دلایل کناره‌گیری از سرمربیگری بارسلونا اعلام کرد.

پتی اذعان داشت: «حیف شد، زیرا او سال گذشته قهرمان لیگ شد. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه است. حیف شد… ۹۹ درصد مردم در این دنیای لعنتی حافظه ندارند.»

از نظر پتی مشکل اصلی بارسلونا وجود ژاوی نیست. «مشکلات بارسا در زمین نیست، در خارج از زمین است، وضعیت مالی که سالها درگیرش هستند. اما آنها لالیگا را بردند، به لیگ قهرمانان راه یافتند، نمی‌دانم امسال قهرمان لالیگا می‌شوند یا نه چون هشت امتیاز با رئال‌مادرید فاصله دارند، اما همچنان جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را خواهند داشت. هنوز معلوم نیست تا پایان فصل چه اتفاقی خواهد افتاد. اما اگر ژاوی باور دارد که احترامی که باید را کسب نمی‌کند و به همین دلیل می‌خواهد باشگاه را ترک کند، اشتباه می‌کند. او مجبور نیست چیزی را به کسی ثابت کند، او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود، وقتی برگشت بلافاصله لالیگا را برد، و این دلیل خوبی برای ترک تیم نیست.»

به نظر پتی، ژاوی باید عاقلانه به مشکلات مربیگری در باشگاه بزرگی مانند بارسلونا می‌پرداخت. «به عنوان بازیکن هم تحت فشار هستی، اما این دو با هم قابل قیاس نیستند و خودش باید این چیزها را خوب بداند. به عنوان مربی تنهایی، کسی کنارت نیست. در هر بازی سعی می‌کنند تو را بکُشند، خودش می‌دانست، وقتی شغل را قبول می‌کرد می‌دانست که فشار بیشتری را باید تحمل کند، و حتی اگر لالیگا یا لیگ قهرمانان را ببرد مردم دو هفته بعد فراموش می‌کنند.»

پتی افزود: «به نظرم باید در باشگاه بماند. آنها هر دو سال مربی عوض می‌کنند و باشگاه ثبات ندارد. آنها به بازیکنان جدید فکر می‌کنند اما به نظرم باید به فکر بهبود شرایط مالی باشند، این ریشه تمام مشکلات باشگاه است. مشکل روی نیمکت نیست، مشکل در اداره است. برای همین اول باید این مساله حل شود.»

بیشتر بخوانید: بررسی یک احتمال غیرمنتظره؛ آیا تصمیم بارسلونا برای نگه داشتن ژاوی منطقی است؟

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *