بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اقدام جنجالی در المپیک پاریس!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۶

سازمان جهانی دو و میدانی ۵۰۰۰۰ دلار جایزه به برندگان مدال طلا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اهدا می‌کند. این سازمان با انجام این کار به اولین فدراسیون بین‌المللی تبدیل می‌شود که مستقیماً به مدال‌آوران المپیک جایزه نقدی می‌دهد. مجموعه جایزه دو و میدانی برای سال ۲۰۲۴ برای ۴۸ رویداد مردان و زنان، که شامل مسابقات دو و میدانی مانند دوی ۱۰۰ متر، پرش با چوب و پرتاب نیزه، در کنار مسابقات جاده‌ای مانند ماراتن است، ۲.۴ میلیون دلار است.

این سازمان در اطلاعیه روز چهارشنبه اعلام کرد که به همه مدال‌آوران بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس جوایز نقدی پرداخت خواهد کرد و جزئیات در آستانه شروع رقابت‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش گاردین، برخی نگران این موضوع هستند که پرداخت ۵۰۰۰۰ دلار به هر دارنده مدال طلای دوومیدانی به روحیه المپیک آسیب برساند. اما سباستین کو، رئیس سازمان جهانی دو و میدانی که کاندیدای ریاست کمیته بین‌المللی المپیک است، این موضوع را رد کرد. به هر حال ورزشکاران برتر برای شرکت در بازی‌ها از اسپانسرها پول دریافت می‌کنند، و همچنین ۶۰ درصد کمیته‌های ملی المپیک به ورزشکاران خود پاداش نیز می‌دهند.

کارستن وارهولم، دارنده مدال طلای المپیک در دوی ۴۰۰ متر، نیز به خبرنگار نشریه گاردین گفت: «این کار تاثیری در انگیزه من ندارد. برای من یک مدال طلای المپیک بسیار بیشتر از هر مبلغ پولی ارزش دارد. اما فکر می‌کنم این اقدامی خوبی از سوی فدراسیون است.»

بیشتر بخوانید: شوک به المپیک؛ این رشته از پاریس ۲۰۲۴ حذف می‌شود!

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *