بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تقدیر ورزشی نویس مشهور از سرمربی موفق فوتبال جهان ؛ مرد ایتالیایی در آستانه جاودانه شدن

معجزه کارلو آنجلوتی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۷:۱۴

رئال مادرید که تا دقیقه 80 از لیگ قهرمانان حذف شده بود، در وقت قانونی دو بار به گل رسیده و در نهایت با ضربه کریم بنزما از روی نقطه پنالتی، 1-3 سیتی را مغلوب کرده و راهی فینال لیگ قهرمانان شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ریمونتادا واژه اسپانیایی بود که معنی بازگشت را در جهان فوتبال فریاد کرد . اولین ریمونتادا آنجا رخ داد که بارسلونا بازی شکست خورده با ۴ گل اختلاف را با پیروزی ۶ به یک در مقابل پاریس‌سن‌ژرمن در سال 2017 جبران کرد.

آن شب ریمونتادا صرف نظر از خیلی مسائل ارتباط مستقیم به شجاعت و مبارزه تا آخرین ثانیه بازیکنانی داشت که بازگشت را باور پذیر کردند . اما قصه ریمونتادا آن هم در سرزمین ماتادورها حکایت دو بازی برگشت در نیمه نهایی های بازی برگشت لیگ قهرمانان فصل 22- 2021 مابین تیمهای انگلیسی لیورپول و منچستر سیتی و تیم های اسپانیایی یعنی ویا رئال و رئال مادرید دوباره رخ داد که در این ریمونتادا ها بود که تیمهای انگلیسی و اسپانیائی به تساوی یک به یک رسیدند .

تا در فینال یک تیم انگلیسی یعنی لیورپول به مصاف یک تیم اسپانیایی یعنی رئال مادرید برود تا معلوم شود که آیا تیمهای اسپانیایی به نوزدهمین قهرمانی های خود در این جام خواهند رسید و یا این که نوبت به تیمهای انگلیسی است که به پانزدهمین قهرمانی خود دست پیدا کنند . فینال بازی قرار است که در شهر پاریس انجام گیرد جایی که رئال مادرید به اولین قهرمانی خود از سیزده گانه اش در اولین فصل لیگ قهرمانان اروپا در فصل 56- 1955 در این شهر در مقابل استاد رمس فرانسوی ها رسیده بود.


البته پاریس تنها یادآور شادی ها برای رئالی ها نیست زیرا در همین شهر بود که در فصل 81- 1980 بندر نشین های لیورپول موفق شدند به سومین قهرمانی از 6 گانه خود در این مسابقات را با پیروزیدر فینال در مقابل رئال مادرید برسد و یکی از فینالهای سه گانه ای که رئال مادرید شکست خورده است را بوجود آورند. البته در نبرد فینالهای مابین این دو تیم یک بار هم رئال مادریدی ها بودند که در فصل 18- 2017 توانستند با رهبری زین الدین زیدان تیم لیورپول را به رهبری یورگن کلوپ را شکست دهند اما در نبرد مربیان آنجلوتی هم چون یورگن کلوپ یک فینال باخته را در مقابل حریف فینال پاریس 22- 2021 دارد و آن همان باخت مشهور میلانی ها در فینال شگفت انگیز شهر استانبول فصل 2005- 2004 را دارد و البته یک برد هم در مقابل همین لیورپول در فینال 2007- 2006 بدست آورد و به دومین قهرمانی اش بعنوان یک سرمربی در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

تا به حال آنجلوتی به دو قهرمانی با میلان و یک قهرمانی با رئال در این تورنمنت رسیده است و در سوی دیگر کلوپ قرار دارد که او هم چون آنجلوتی برای دومین قهرمانی با تیمی که به فینال آورده است مبارزه می کند البته آنجلوتی در صورت قهرمانی دو گانه هایش با دو تیم فوتبال مختلف و بعنوان پر افتخار ترین سر مربی این جام بدون شریک می شود و می تواند باب پیزلی سر مربی و اسطوره لیورپول را هم سر انجام شکست دهد و این کل ماجرا نیست در همه ادوار لیگ قهرمانان اروپا سر مربیان ایتالیایی با 11 قهرمانی در صدر جدول پر افتخارترین ها هستند و اگر آنجلوتی فینال را به کلوپ ببازد این صدر نشینی را مربیان ایتالیایی باید با آلمانی ها تقسیم کنند یک دوئل دیگر هم می توان در این فینال انتظار داشت .


اگر لیورپولی ها قهرمان شوند آنها در رده دوم تیمهای فاتح با تیم فوتبال میلان تیم اسبق آنجلوتی شریک می شوند و اگر آنجلوتی قهرمان شود رئال مادرید با 14 قهرمانی و دوبرابر تعداد قهرمانی به نسبت تیم دوم پادشاهی مادریدی را در این رقابتها را مقتدرانه تر می کنند و در صورت کسب این قهرمانی رئال مادرید 14 قهرمانی اش را با هفت مربی اسپانیایی و هفت مربی غیر اسپانیایی کسب کرده است به انتظار پایان این فینال در تاریخ 28 می 2022 می نشینیم تا برندگان این دوئل ها را شناسایی کنیم .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *