بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آیا انواع نهال گلابی پایه کوتاه را می‌شناسید؟

آشنایی با انواع نهال گلابی پایه کوتاه

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۹
آیا انواع نهال گلابی پایه کوتاه را می‌شناسید؟

ما در این مطلب سعی می‌کنیم انواع نهال گلابی پایه کوتاه را به طور کامل به شما معرفی کرده و تمامی مزایا و معایب آن را به طور کامل بیان کنیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

درخت گلابی در دو نژاد پایه بلند و پایه کوتاه وجود دارد، هر کدام از این نژادها مزیت مخصوص به خود را داشته و باعث می‌شود تا کشاورزان مشتاق تهیه نژاد پایه بلند یا پایه کوتاه باشند، ما در این مطلب سعی می‌کنیم انواع نهال گلابی پایه کوتاه را به طور کامل به شما معرفی کرده و تمامی مزایا و معایب آن را به طور کامل بیان کنیم.

آیا انواع نهال گلابی پایه کوتاه را می‌شناسید؟

نکات مهم در خرید نهال گلابی پایه کوتاه از نظر متخصصین:

از نظر متخصصین نهال گلابی پایه کوتاه به خاطر قامت کوتاه که بین ۵ الی ۸ متر قرار گرفته است، باعث شده تا برخی از ویژگی‌های مثبت در آن خودنمایی کرده و کشاورزان را بیشتر مشتاق خرید نهال گلابی مانند نهال گلابی سیبری و نهال گلابی نطنز می‌کنند.

  • اکثر نژاد نهال گلابی پایه کوتاه زودبازده بوده و از سال اول تا سال سوم کاشت باردهی خود را شروع می‌کند.
  • مراقبت و نگهداری از نهال گلابی پایه کوتاه بسیار راحت و ‌کم هزینه است، کشاورز به راحتی می‌تواند محلول پاشی، هرس، سمپاشی و برداشت میوه آن را در مدت زمان کوتاه تر با صرف هزینه کمتر انجام دهد.
  • طبق تحقیقات و بررسی های ثابت شده توسط آزمایش‌های وزارت جهاد کشاورزی بر روی نهال گلابی پایه کوتاه انجام داده‌اند مشخص شده کیفیت میوه های تولیدی درخت پایه کوتاه بهتر است.
  • به خاطر جمع و جور بودن درخت پایه کوتاه گلابی مانند نهال گلابی شاه میوه تعداد اصله درخت‌هایی که در یک هکتار قرار می‌گیرند افزایش پیدا می‌کند، بنابراین کشاورز در هر هکتار حداقل می تواند ۸۰

کشاورزانی که تجربه‌ی زیادی در احداث باغ گلابی ندارند می‌توانند با کمک گرفتن از مشاوران و متخصصین به خرید نهال گلابی پایه کوتاه بپردازند، همانطور که اشاره شد مهم‌ترین ویژگی این نهال‌ها رسیدگی و مراقبت بسیار آسان و بدون درد سر آنها است.

 

نکات مهم برای خرید نهال گلابی

فرقی ندارد نهال گلابی پایه کوتاه یا پایه بلند را خریداری کنید ( https://bartarnahal.ir/pear-seedlings ) مهم این است به هنگام خرید نهال گردو حتماً به چند ویژگی آن دقت کافی داشته باشید:

  • اگر بهترین نهال گلابی را خریداری کنید ولی سازگار و متناسب با محیط احداث باغ نباشد، کارایی آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • بهتر است قبل از خرید انواع نهال گلابی حتما از متخصصین مربوطه کمک بگیرید و با مشورت و راهنمایی آنها نهال گلابی مناسب را خریداری کنید.
  • هر میوه گلابی ویژگی خاص خود را دارد، ابتدا نیاز بازار را بشناسید سپس هدف خود را از احداث باغ گلابی مشخص کرده بر اساس نیاز و هدف آن نهال گلابی مناسب را خریداری کنید.
  • هدف اکثر کشاورزان از احداث باغ گلابی راه اندازی باغ تجاری و مدرن بوده، پس بهتر است ارقام نهال پیوندی را خریداری کنید، چون ارقام نهال بذری و سنتی تجاری نبوده و باردهی چندان جالبی از خود نشان نمی‌دهند ‌
  • نهالستان‌هایی که به تولید و فروش نهال گلابی پایه کوتاه می‌پردازند معمولاً به خاطر مقاومت بالا و باردهی مناسب و اقتصادی نهال پایه کوتاه گلابی آن را با تضمین قیمت و کارت گارانتی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.
  • بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نهال گلابی پایه کوتاه پیوندی و اصلاح شده در همان ۵ الی ۷ سال اول کاشت به رشد اقتصادی و تکامل می‌رسند.

آیا انواع نهال گلابی پایه کوتاه را می‌شناسید؟

به آبیاری درخت گلابی پایه کوتاه دقت داشته باشید

از نکات بارزی  که به هنگام احداث باغ گلابی پایه کوتاه مانند باغ نهال گلابی مشو باید به آن دقت داشته باشید نحوه آبیاری آن است، متخصصان تاکید بر آبیاری منظم و استاندارد این نهال‌ها دارند، بهتر است از آبیاری مجهز و قطره‌ای هایی برای باغستان خود استفاده کنید، روش غرقابی و کرتی باعث شیوع بسیاری از بیماری‌ها در باغ گلابی می‌شود، به هنگام آبیاری درختان خود به چند مورد توجه داشته باشید:

  • با توجه به فصل بارشی میزان آبی که یک درخت گلابی پایه کوتاه روزانه احتیاج دارد نیم لیتر  و در فصل تابستان و اندازه یک لیتر تخمین زده‌اند.
  • اجازه ندهید خاک باغ شما بیش از اندازه کوچک باشد.
  • اجازه ندهید محوطه باغ شما بیش از حد خیس و غرقابی باشد.
  • مناطق مرطوب نیاز آبی کمتری دارند.
  • آبیاری درختان به گونه ای باشد که از تجمع آب به دور درخت جدا خودداری شود، مخصوصا در فصل زمستان چون باعث یخ زدگی اطراف درخت گلابی می‌شود.

 

آشنایی با انواع نهال گلابی پایه کوتاه

نهال‌های گلابی انواع ارقام مختلف دارند، بسیاری از انواع نهال‌های گلابی در ایران قابلیت کشت را دارند، در ادامه به بهترین ارقام نهال‌های گلابی خواهیم پرداخت.

نهال گلابی درگزی

بومی کشور ایران بوده و از منطقه خراسان به مناطقی دیگر انتقال پیدا کرده است، مقاومت بالای آن در برابر بیماری مخصوصأ بیماری آتشک باعث شده تا بیشتر نهالستان.ها از آن به عنوان پایه استفاده کنند، باغدار باید به نیاز آبی و همچنین کوددهی و هرس نهال گلابی درگزی دقت کافی داشته باشد، طول عمر اقتصادی آن حداقل ۷۰ سال است.

رشد درخت گلابی درگزی به صورت عمودی بوده بنابراین کشاورزان و باغداران عزیز سعی کنند با استفاده از هرس فرم دهی ارتفاع آن را ثابت نگه دارند،ذدر مورد ویژگی میوه گلابی درگزی باید بگوییم:

  • بافت گوشتی آن دارای سلولهای سنگی زیادی است.
  • شکل ظاهری میوه درگزی تقریباً کروی شکل است.
  • ماندگاری خیلی بالایی دارد شما می توانید میوه گلابی درگزی را حداقل ۷ ماه در سردخانه نگهداری کنید.
  • طعم شیرین دارد در عوض بسیار آبدار است.

نهال گلابی بیروتی

  • نهال گلابی بیروتی کوتاه قامت است.
  • نهال گلابی بیروتی زودبازده است.
  • نهال گلابی بیروتی زودرس بوده و معمولاً در اواسط فصل تابستان برداشت آن به اتمام می‌رسد.
  • رنگ پوست میوه گلابی بیروتی تقریبا سبز زیتونی بوده و گوشت آن کاملاً نرم و سفید رنگ است.
  • جزء انواع نهال گلابی است که در آن سلول‌های سنگی وجود ندارد.
  • نسبت به بیماری آتشک و دیگر بیماری های باکتریایی و ویروسی تحمل بالایی دارد.

 

نهال گلابی سیبری

نهال گلابی سیبری از دیگر نهال‌هایی است که به عنوان پایه از آن استفاده می کنند، مقاومت خیلی بالایی داشته همین مقاومت بالا باعث شده تا میوه های آن نسبت به بیماری‌های مختلف استقامت داشته باشد، میوه این رقم شیرین نیست ولی آبدار و ترد بوده و درشت است، طول عمر اقتصادی آن حداقل ۸۰ سال بوده و بهترین فاصله برای کاشت آن در نظر گرفته‌اند حداقل ۴ در ۴ متر است.

بیشتر بخوانید : https://www.rhs.org.uk/plants/51198/i-pyrus-communis-i-beurre-hardy-(d)/details

 

نهال گلابی نطنز

نهال گلابی نطنز بومی کشور ایران و استان اصفهان بوده و خاستگاه اصلی آن منطقه ای به نام نطنز شناخته شده است، دیرگل و پایه کوتاه بوده مدت زمان طولانی می‌توان آن را در انبار نگهداری کرد، نهال گلابی نطنز دیر بازده بوده و رشد متوسطی دارد، میوه آن را می‌توان به مدت طولانی در سردخانه نگهداری کرد، این میوه دیررس است و در اوایل فصل پاییز برداشت آن تمام می‌شود.

آیا انواع نهال گلابی پایه کوتاه را می‌شناسید؟

کلام آخر

برای خرید نهال گلابی پایه کوتاه و اطلاع از قیمت نهال گلابی می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و مستقیماً با کارشناسان و مهندسین روابط عمومی در ارتباط باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و شرایط خرید تضمینی به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت توصیه می‌کنیم از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

 

راه های ارتباطی:

09141832393

09144501003

 

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *