بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

راهنمای خرید باربیکیو گازی

 نکات ویژه خرید باربیکیو

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۹
راهنمای خرید باربیکیو گازی

راهنمای خرید باربیکو، ما در این مطلب قصد داریم شما را با تمامی نکات مهم خرید باربیکیو آشنا کنیم. باربیکیو یا کباب‌پز یک وسیله پخت و پز است که عموماً برای پخت گوشت و مرغ یا فراورده‌های گوشتی مثل سوسیس و هات داگ استفاده می‌شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

راهنمای خرید باربیکو، ما در این مطلب قصد داریم شما را با تمامی نکات مهم خرید باربیکیو آشنا کنیم. باربیکیو یا کباب‌پز یک وسیله پخت و پز است که عموماً برای پخت گوشت و مرغ یا فراورده‌های گوشتی مثل سوسیس و هات داگ استفاده می‌شود. اصطلاح باربیکیو کردن نیز به همین مساله اشاره دارد. در واقع باربیکیو کردن یعنی پخت گوشت یا هر چیز دیگری به روش باربیکو که این روش اساساً مربوط به پخت با حرارت مستقیم است. این حرارت می‌تواند به وسیله ذغال، گاز، برق یا چوب باشد. در ادامه این مطلب شما را با انواع باربیکو آشنا خواهیم کرد.

راهنمای خرید باربیکیو گازی

باربیکیو چیست؟

باربیکیو یک روش پخت می باشد که به و سیله آن می توان انواع گوشت را به صورت تدریجی و بدون نیاز به حرارت مستقیم برای میل کردن اماده نمود. در این روش پخت علاوه بر گوشت می توان برخی مواد غذایی دیگر مانند سیفی جات و میوه ها را نیز کباب کرد. برای باربیکیو نمودن این مواد می توان آنها را به سیخ کشید و یا به صورت مستقیم روی میله های فلزی باربیکیو قرار داد تا در معرض حرارت قرار گرفته و به آهستگی کباب شوند. با توجه به انواع مختلف باربیکیو ها می توان حرارت مورد نیاز آنها را توسط گاز، برق، چوب، ذغال تامین نمود. اما در باربیکیو گازی و ذغالی می توان به صورت دلخواه هرکدام از سوخت ها را که مایل باشید استفاده نمایید. همچنین در این روش پخت به علت غیر مستقیم بودن حرارت زمان پخت مواد غذایی طولانی تر بوده و ممکن است ساعت ها به طول بکشد.

راهنمای خرید باربیکیو گازی

انواع باربیکیو

باربیکیو تنوع زیادی دارد، لذا برای انتخاب بهترین باربیکیو باید اطلاع دقیقی از انواع آن داشته باشید. ما در این مقاله شما را با جزئیات انتخاب آن آشنا می‌کنیم. در حالت کلی باربیکیو را براساس نوع سوخت آن طبقه بندی می‌کنند. به طور خلاصه دسته بندی آنها به صورت زیر است:

۱- باربیکیوی ذغالی: این نوع که قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین نوع باربیکیو است با حرارت مستقیم ذغال غذای شما را آماده می‌کند. به همین خاطر اکثر افراد معتقد هستند که اگر می‌خواهید طعم واقعی و طبیعی گوشت حفظ شود باید از باربیکیوی ذغالی استفاده کنید. در این نوع باربیکیو یک مخزن مخصوص برای قراردادن ذغال وجود دارد که از طریق دریچه‌هایی اکسیژن لازم برای سوخت ذغال را تامین می‌کند.

۲- باربیکیوی گازی: این نوع باربیکیو به خاطر سبک زندگی شهری و آپارتمانی بسیار محبوب گردیده است. مردم به خاطر دسترسی ساده‌تر و استفاده از گاز مایع و گاز شهری بیشتر به این نوع باربیکو تمایل پیدا کرده‌اند. به خاطر استفاده از گاز شهری، خیلی راحت می‌توان این نوع باربیکیو را در تراس یا پشت بام استفاده کرد.

۳- باربیکیوی برقی: همانطور که از نامش پیداست این نوع باربیکیو از جریان برق برای پخت و پز استفاده می‌کند. استفاده از برق موجب می‌شود که دود کمتری به نسبت نوع ذغالی یا گازی ایجاد کند. اما به همان نسبت زمان رسیدن به دمای موردنظر برای پخت کامل بیشتر می‌شود.

راهنمای خرید باربیکیو گازی

با توجه به اینکه دو نوع اول بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در ادامه به طور خلاصه مزایا و معایب هر نوع از باربیکیو را مرور می‌کنیم:

مزایای باربیکیوی ذغالی

  • سرعت پخت بالا
  • دمای پخت بالا
  • طعم دودی غذا
  • ساده‌تر بودن ساختار دستگاه
  • برای خرید باربیکیو گازی کلیک کنید.

 مزایای باربیکیوی گازی:

  • در دسترس بودن سوخت گاز
  • حرارت قابل کنترل
  • ایمنی بالاتر
  • سهولت نظافت دستگاه

البته هر کدام از موارد گفته شده را می‌توان به عنوان معایب نوع دیگر مطرح نمود! به عنوان مثال در باربیکیوی ذغالی ویلاسازه کنترل حرارت خیلی مشکل است ولی در نوع گازی صرفا با تنظیم مشعل گاز می‌توان شدت حرارت را کنترل نمود. حال که با ویژگی‌های هر کدام از انواع باربیکیو آشنا شدید، به بررسی جنس بدنه باربیکیو می‌پردازیم.

راهنمای خرید باربیکیو گازی

خرید باربیکیو گازی ذغالی با بهترین قیمت

برای خرید باربیکیو گازی ذغالی موارد زیادی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. قیمت ، ویژگی ، جنس و همچنین قابلیت های حرارتی باربیکیو از جمله این موارد هستند. هر چقدر توانایی ها و ویژگی های باربیکیو بیشتر باشد قیمت آن نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. برای خرید باربیکیو گازی ذغالی میتوانید در سایت ما اقدام نمایید.

 جنس صفحه باربیکیو

صفحات پخت غذا در باربیکیو در واقع مشابه ظروف پخت پز می‌باشند و در حالت کلی به سه نوع آلومینیوم روکش‌دار، چدن و استیل ضد زنگ تقسیم می‌گردند. کیفیت باربیکیو را صفحه آن مشخص می‌کند. به طوری که با انتخاب صفحه مناسب می‌توان از طول عمر و کیفیت پخت آن مطمئن گردید. فارغ از نوع سوخت باربیکیو (گازی، ذغالی، برقی) در نهایت حرارت مناسب به گوشت خواهد رسید و این صفحه اصلی پخت و پز است که مشخص می‌کند گوشت با چه کیفیتی پخته شود. برای اینکه بتوانیم بهترین راهنمایی برای خرید باربیکیو را به شما ارائه دهیم ویژگی‌های هر نوع صفحه را برای شما بازگو می‌کنیم تا با توجه به سلیقه و انتظاری که از پخت غذا با باربیکیو دارید بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

  • صفحات آلومینیوم روکش‌دار:‌ این صفحات که از نظر قیمتی ارزان‌ترین نوع صفحات پخت و پز را دارند یکی از رایج‌ترین نوع صفحه در باربیکیوها هستند. اما این قیمت پایین لزوما به معنای کیفیت پایین در پخت و پز نیست زیرا صفحات آلومینیومی به خوبی می‌توانند حرارت را به غذا منتقل کرده و در زمان کوتاهی آن را آماده نمایند. البته طبیعی است که به خاطر جنس آلومینیوم، این نوع صفحات از مقاومت بالایی برخوردار نباشند و بعد از مدتی دچار فرورفتگی یا پیچیدگی شوند و ظاهر خود را از دست بدهند.
  • صفحات چدنی: همانطور که ظروف چدنی بسیار گران‌تر از انواع دیگر می‌باشند، صفحات چدنی نیز قیمت بالاتری نسبت به دیگر صفحات باربیکیو دارند. چدن کیفیت بالایی در نگهداری گرما دارد و بعد از گرم شدن می‌تواند تا مدت زیادی گرما را حفظ کرده و به پخت بهتر غذا کمک کند. به همان اندازه مقاومت آن در تغییر دما پایین است و بعد از استفاده زیاد و گرم و سرد شدن ممکن است ترک خورده و کیفیت خود را از دست بدهد.
  • صفحات استیل ضد زنگ: این صفحات ترکیبی از حالت‌های قبلی هستند. در واقع استیل ضد زنگ در تمامی ویژگی‌ها چیزی بین آلومینیوم و چدن است. انتقال حرارت آن از چدن بیشتر بوده ولی به اندازه آلومینیوم نیست. همچنین در حفظ گرما هم به اندازه چدن خوب نیستند ولی از آلومینیوم بهتر می‌توانند گرما را حفظ کنند. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع صفحات قابلیت نظافت آنهاست که به راحتی می‌توان آن را تمیز نمود.

راهنمای خرید باربیکیو گازی

چرا باید از باربیکیو برای پخت مواد غذایی استفاده نمود؟

به علت سالم بودن مواد غذایی که به صورت باربیکیو و ذغالی پخته می شوند و رژیمی و مفید بودن آن توصیه می شود که حتی الامکان از باربیکیو برای پخت مواد غذایی استفاده کرد زیرا که در این روش به هیچ عنوان از روغن و چربی ها برای پخت استفاده نمی شود. سایر مزایای پخت مواد غذایی با استفاده ار باربیکیو شامل موارد زیر می باشد:

پخت آهسته مواد غذایی و در نتیجه طعم و بافت بهتر آنها

امکان تنظیم میزان حرارت و شعله

طعم و عطر بهتر غذا به علت دودی بودن آن

عدم سوختگی مواد غذایی به علت ملایم بودن حرارت

 

باربیکیو سنگی

باربیکیو سنگی به عنوان یکی از مدل های باربیکیو شناخته می شود که علاوه بر کارآیی عالی، از زیبایی بی نظیری برخوردار است. باربیکیو سنگی گزینه مناسبی برای محوطه سازی ویلا، تراس، حیاط خلوت و … می باشد. باربیکیوهای سنگی از متریال طبیعی ساخته می شوند تا بتوانند بیشترین سازگاری با محوطه را داشته باشند. سنگ های بکار رفته در باربیکیو، می تواند از نوع طبیعی یا مصنوعی باشد.

 نکات ویژه خرید باربیکیو

شاید با خواندن مطالب بالا به نتیجه گیری درستی برای انتخاب باربیکیو رسیده باشید، اما لازم است تا به چند نکته مهم دیگر در خرید باربیکیو توجه کنید:

۱- اگر باربیکیوی گازی انتخاب کردید، مطمئن شوید که حتماً دارای سیستم قطع کن خودکار باشد تا در صورت قطعی گاز شما را دچار حادثه نکند.

۲- حتما توجه کنید که باربیکیو مجهز به فن یا دریچه‌های هوادهی باشد، این دریچه‌ها نقش مهمی در کیفیت حرارت پخت و پز دارد.

۳- وجود سینی‌های اضافه در کنار باربیکیو به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر غذای خود را آماده کنید. چون همواره نیاز به فضایی برای قرار دادن غذاهای آماده نشده و غذاهای پخته شده دارید.

۴- حتماً از سپر فلزی برای پخت و پز استفاده کنید. زیرا این سپرها مانع ریختن مواد و مایعات بر روی شعله شده و کیفیت غذا را افزایش می‌دهند.

۵- بریکت‌ها در باربیکیو وظیفه جذب شعله را دارند. حتماً باربیکیوی مجهز به بریکت را انتخاب کنید و آنها را به صورت منظم تعویض نمایید.

۶- اگر از باربیکیو در فضای باز استفاده می‌کنید حتماً کاور آن را تهیه کنید. زیرا رطوبت و گرد و خاک اصلی‌ترین عامل خرابی باربیکیو هستند.

امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب باربیکیو کمک کرده باشد. در نهایت توصیه می‌کنیم حتما در هنگام پخت غذا با باربیکیو نکات ایمنی را رعایت کنید تا لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان داشته باشید.

 

منبع:villasaze.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *