بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رئال مادرید 1(4)-(3)1 والنسیا: صعود دشوار به فینال

پیروزی دشوار رئال مادرید برابر والنسیا در ضربات پنالتی در سوپرجام اسپانیا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۲
پیروزی دشوار رئال مادرید برابر والنسیا در ضربات پنالتی در سوپرجام اسپانیا

رئال مادرید با پیروزی مقابل والنسیا در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا، راهی دیدار نهایی شد. این دیدار ماراتن گونه در ضربات پنالتی به پایان رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رئال مادرید با پیروزی مقابل والنسیا در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا، راهی دیدار نهایی شد.

به گزارش پارس فوتبال، اولین دیدار از رقابت های سوپرجام اسپانیا، میان تیم های رئال مادرید و والنسیا در استادیوم ملک فهد شهر ریاض برگزار شد که در این دیدار شاگردان آنچلوتی به سختی و بعد از تساوی 1-1 در وقت های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه 4-3 موفق به شکست حریف خود شده و راهی دیدار پایانی شدند.

نخستین موقعیت جدی دیدار در دقیقه پنج رخ داد. ارسال کرنر تونی کروس با ضربه سر ادر میلیتائو همراه شد که توپ این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 10 و روی پاس در عمق دیدنی تونی کروس، رودریگو صاحب فرصت خوبی شد که ضربه بد او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ادامه رئال مادرید 2 فرصت خوب را از دست داد. ابتدا کریم بنزما مدافعین حریف را به هم ریخت که شوت او به شکل خطرناکی به بیرون رفت. سپس والورده از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که توپ او نیز با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

ظرف چند دقیقه، والنسیا دو موقعیت خود را از دست داد. ابتدا کورتوا ضربه سر ادینسون کاوانی را مهار کرد و سپس شوت آندره آلمیدا از بالای دروازه به بیرون رفت تا خفاش ها اینگونه پاسخ حملات رئال مادرید را بدهند. در ادامه نیز این تیم روی یک کار تاکتیکی و تمرین شده صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که ضربه کاوانی را کورتوا دفع کرد و پیش از آن، کمک داور اعلام آفساید کرد.

در دقیقه 38 و روی فرار تند و تیز کریم بنزما، این بازیکن در محوطه جریمه با خطای ارای کومرت سرنگون شد که داور مسابقه به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. خود بنزما پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت سنگربان والنسیا، دروازه را باز کرد.

در نهایت نیمه اول با پیروزی یک بر صفر رئال مادرید به پایان رسید. در ابتدای نیمه دوم و گذشت تنها 23 ثانیه، والنسیا به گل تساوی رسید. ارسال تونی لاتو از سمت چپ به دهانه دروازه، نصیب ساموئل لینو شد و این بازیکن با یک شوت تک ضرب، دروازه کورتوا را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

پیروزی دشوار رئال مادرید برابر والنسیا در ضربات پنالتی در سوپرجام اسپانیا

با وجود اینکه دو تیم نیمه اول خوبی را به نمایش گذاشتند و نیمه دوم نیز با گل شروع شد، اما تا دقایق پایانی بازی، هیچ اتفاق مهمی به روی دروازه ها رخ نداد. در واپسین دقایق بازی، کریم بنزما می توانست دروازه حریف را باز کند که موفق به این کار نشد. در هفتمین دقیقه از وقت های اضافه، روی اشتباه مدافعین والنسیا، وینیسیوس صاحب توپ شد که تعلل این بازیکن باعث شد مامارداشویلی گلر گرجستانی والنسیا توپ را مهار کند.

در نهایت بازی در وقت های عادی با تساوی یک – یک به پایان رسید و کار به وقت های اضافه کشیده شد. در دقیقه 92، وینیسیوس از روی خط محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که توپ را باز هم مامارداشویلی مهار و راهی کرنر کرد. در دقیقه 104، رئال فرصت خوبی برای گلزنی داشت. شوت سرکش تونی کروس از پشت محوطه جریمه را یکبار دیگر مامارداشویلی با واکنشی دیدنی دفع کرد و توپ راهی کرنر شد.

والنسیا می توانست در دقیقه 111 شگفتی را تکمیل کند. فران پریز در بهترین موقعیت ممکن قرار گرفت ولی شوت او را تیبو کورتوا با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد و دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 119 رئال مادرید صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت آرام آسنسیو در دستان گلر والنسیا آرام گرفت.

در نهایت بازی در وقت های عادی و اضافی با تساوی یک – یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده و یکی از 2 فینالیست سوپرکاپ را مشخص کند.

در ضربات پنالتی، ادینسون کاوانی و کریم بنزما ضربات نخست دو تیم را به گل تبدیل کردند. ضربه دوم والنسیا را ارای کومرت سوئیسی زد که شوت بد او از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه مودریچ موفق شد توپ خود را به گل تبدیل کند تا رئال مادرید 2 بر یک پیش بیفتد.

پیروزی دشوار رئال مادرید برابر والنسیا در ضربات پنالتی در سوپرجام اسپانیا

ضربات سوم دو تیم را ایلاکس موریبا و تونی کروس زدند که هر دو بازیکن نیز موفق عمل کردند. پنالتی چهارم والنسیا را هوگو گیامون و پنالتی پنجم رئال مادرید را آسنسیو به گل تبدیل کردند تا کار به ضربات آخر کشیده شود.

پنالتی پنجم والنسیا را خوزه گایا زد که تیبو کورتوا موفق شد آن را مهار کند تا رئال مادرید به سختی و با نتیجه 4 بر 3 در ضربات پنالتی و در مجموع با حساب 5 بر 4 از سد والنسیا عبور کرده و راهی دیدار پایانی سوپر کاپ شود. لوس بلانکوس در بازی فینال، به مصاف برنده دیدار بارسلونا و رئال بتیس خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *