بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

منتقد کی روش به کی روش رسید ؛ هراتیان میهمان ناخوانده ایران – آمریکا

زهره هراتیان : من تا مرحله یک چهارم نهایی مسئول استادیوم الثمامه که بازی ایران و آمریکا نیز آنجا برگزار خواهد شد، هستم

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۵
زهره هراتیان

زهره هراتیان درباره انتخاب خود به عنوان یکی از نمایندگان پزشکی فیفا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حضور در بازی ایران – آمریکا توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

زهره هراتیان درباره انتخاب خود به عنوان یکی از نمایندگان پزشکی فیفا در جام جهانی 2022 قطر و حضور در بازی ایران – آمریکا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پارس فوتبال، زهره هراتیان رییس ایفمارک، امروز به عنوان یکی از نمایندگان پزشکی فیفا در جام جهانی انتخاب شد تا به همین بهانه به سراغ او برویم و درباره این مسئله از او سوال کنیم. هراتیان در ابتدای صحبت‌هایش توضیح داد:

از یک سال گذشته، سیستم پزشکی فیفا استراتژی جدیدی را پیش گرفت و تمام نماینده‌های پزشکی خود را به فیفا مدیکال کوردیناتور تبدیل کرد و در واقع افراد پزشکی به اسم پزشکان فیفا، مستقیما وارد آسیب‌دیدگی بازیکنان می‌شوند. در گذشته اینطور نبود و ما فقط کمک و هماهنگ می‌کردیم اما الان بر اساس استراتژی جدید فیفا، ما کنار زمین (کنار نیمکت تیم A) خواهیم نشست و زمانی که پزشک تیم درخواست کمک کرد، ما وارد زمین می‌شویم.

او درباره کلاس‌ها و دوره‌هایی که در این مدت پشت سر گذاشته توضیح داد:

ما دوره‌هایی را در بحث‌های مهمی مثل ضربات به سر و ایست ناگهانی قلبی گذرانده‌ایم و همچنین از ۳-۴ روز پیش از ایونت، مجددا دوره‌هایی برای تمام عواملی که در حوزه پزشکی جام جهانی حضور دارند، برگزار خواهد شد.

هراتیان ادامه داد:

این یک شیوه جدید است و استراتژی‌ها تغییر کرده و خوشبختانه فقط من و دو سه نفر دیگر از بانک پزشکان قدیمی، در این داستان باقی ماندیم. این یک افتخار بزرگ است که من به عنوان نماینده کشورم در جام جهانی فوتبال قطر حضور دارم.

وی با اشاره به اینکه تنها نماینده پزشکی خانم فیفا در جام جهانی خواهد بود عنوان کرد:

من‌ تنها نماینده پزشک خانم در کل مسابقات و تنها نماینده آسیایی هستم و این مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند. افرادی که آنجا حضور دارند، پزشکان مطرحی از یوفا هستند؛ مثل پزشک منچسترسیتی، پزشک سابق لیورپول و در واقع در‌ حال حاضر پلن پزشکی فیفا به یوفا نزدیک شده است؛ اینکه یک زن آسیایی از کشور ایران انتخاب شده که در کنار این پزشکان حضور داشته باشد افتخار بزرگی است و فکر می‌کنم جای این اتفاق در سوابق من خالی بود.

هراتیان افزود:

من تا مرحله یک چهارم نهایی مسئول استادیوم الثمامه که بازی ایران و آمریکا نیز آنجا برگزار خواهد شد، هستم و حدود ۲۸ روز آنجا حضور خواهم داشت.

او درباره حضورش در بازی ایران و آمریکا گفت:

فیلد پزشکی متفاوت است و برای ما تفاوتی ندارد که چه کسی آسیب ببیند و همه یکسان هستند اما حضور در این بازی برای من هم جذاب است. من هیچوقت بازی‌های تیم ملی را از نزدیک ندیده‌ام ولی اینکه حالا می‌توانم از کنار زمین، این مسابقه جذاب را ببینم، برایم هیجان‌انگیز است.

هراتیان که در جام جهانی زیر ۱۷ سال زنان در هند نیز به عنوان نماینده پزشکی فیفا حضور داشت درباره این مسابقات گفت:

ما لباس مخصوصی می‌پوشیم که همه بدانند ما پزشک فیفا هستیم و اگر تیم‌ها سوالی دارند از ما بپرسند. در مسابقات زیر ۱۷ سال که در هند برگزار شد و من در یکی از شهرهای هند حضور داشتم و مسئول بازی تیم‌های قوی گروه A مثل آمریکا برزیل بودم و خود هند به عنوان میزبان آنجا بود. تجربه بسیار خوب و گرانبهایی بود و فکر می‌کنم من تنها ایرانی حاضر در ایونت بودم.

او در ادامه گفت:

با توجه به اینکه من سابقه بازی هم دارم و خودم فوتبالی بودم، برایم جالب است که کشوری مثل هند که فوتبال ورزش اولش نیست، در فوتبال زنان زیر ۱۷ سال خود به طرز وحشتناکی پیشرفت کرده است. من در این ده سال در مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال زیادی حضور داشتم و خودم پیشرفت‌ها را می‌بینم و یکی از بزرگترین آرزوهایم این است که این پیشرفت در تیم‌های ملی بانوان ما هم مشهود باشد.

هراتیان درباره روش کار خود در این مسابقات توضیح داد:

ما برنامه‌ای به اسم پلن مداخله اورژانسی داریم؛ مسائل زیادی تغییر کرده و برای مثال از این به بعد فقط چهار نفر وارد زمین می‌شوند که بیمار آسیب‌دیده را بیرون بیاورند و مثل شرایطی که در یوفا هست، این افراد سمت چپ زمین می‌نشینند. ما پیش از هر بازی با پزشک تیم صحبت می‌کنیم و می‌پرسیم اگر کسی آسیب‌دیدگی اورژانسی (مثل آسیب ستون فقرات، ایست ناگهانی قلبی یا ضربه به سر) داشت، می‌خواهی خودت مدیریت کنی یا ما؟ اگر‌ پزشک گفت خودم مدیریت می‌کنم، فقط در صورتی که به ما نیاز داشت، ما وارد زمین می‌شویم اما اگر گفتند شما مدیریت کنید، ما وارد زمین می‌شویم. در گذشته اینطور نبود و ما ورود نمی‌کردیم و فقط گزارش می‌دادیم و هماهنگ می‌کردیم اما الان نقش ما به عنوان یک ناظر، به شخصی تبدیل شده که حضور فیزیکی دارد، کاملا درگیر‌ می‌شود، تشخیص می‌دهد و در درمان کمک می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که تجربه جام جهانی زیر ۱۷ سال، در قطر چقدر به او کمک خواهد کرد عنوان کرد:

بسیار کمک کننده خواهد بود. اوایل که این تغییرات اتفاق افتاد، من درک کاملی از آن نداشتم اما تجربه جام جهانی زیر ۱۷ سال به من نشان داد که اهمیت این کار چقدر بالاست و چرا فیفا این تصمیم را گرفته است. در یوفا دو سه سال بود که این اتفاق رخ می‌داد و این تصمیم فیفا بسیار کاربردی و خوب بود و برای شخص من هم بسیار ارزشمند بود که از نظر فیفا من این کیفیت را داشتم که به عنوان یکی از پزشکان انتخاب شوم و این اعتماد به من شد. به هر حال جام جهانی بزرگترین و مهم‌ترین ایونت دنیا محسوب می‌شود و قطعا کمیته پزشکی فیفا تلاش می‌کند افرادی را انتخاب کند که آنها را زیر سوال نبرند؛ اینکه شما برای این رویداد در بانک آنها حضور داشته باشی اهمیت زیادی دارد و فکر می‌کنم برای اعتبار کشور ما هم ارزشمند است.

هراتیان در پایان گفت:

برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتواند به مرحله بعد صعود کند؛ ما در این چند سال دیدیم که پیروزی‌های تیم ملی چقدر می‌تواند امید را در دل جامعه ما زنده نگه دارد. همچنین امیدوارم از دید پزشکی هم یک جام جهانی خوب داشته باشیم که اتفاق بد پزشکی در آن رخ ندهد و همه با دستاورد خوبی به کشورمان برگردیم‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *