بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

8 نکته خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

چه چیزهایی برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما نیاز دارید؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۸:۲۶
8 نکته خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

شما برای اینکه بتوانید بلیط هواپیما خود را به صورت اینترنتی تهیه کنید ابتدا باید بهترین سایت خرید بلیط هواپیما را انتخاب نمایید، این سایت ها علاوه بر امنیت، بلیط ها را با کمترین قیمت در اختیار مسافران قرار می دهند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هنوز هم می توانید برای خرید بلیط خود به آژانس های مسافرتی مراجعه کنید اما خرید اینترنتی لذت دیگری دارد. با خرید اینترنتی می توان قیمت بلیط ها را از چندین ایرلاین مختلف با قیمت های متفاوت مقایسه کنید، اما آیا می توان همه این کارها را با مراجعه به آژانس مسافرتی انجام داد؟ در ادامه برخی نکات خرید اینترنتی بلیط هواپیما بررسی شده است.

8 نکته خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

چه چیزهایی برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما نیاز دارید؟

شما برای اینکه بتوانید بلیط هواپیما خود را به صورت اینترنتی تهیه کنید ابتدا باید بهترین سایت خرید بلیط هواپیما را انتخاب نمایید، این سایت ها علاوه بر امنیت، بلیط ها را با کمترین قیمت در اختیار مسافران قرار می دهند. علاوه بر این بهترین سایت خرید بلیط هواپیما با ایجاد امکانات مختلف در کوتاه ترین زمان، بلیط هواپیمای مورد نظر را برای مسافر نشان خواهد داد. بهترین سایت فروش بلیط هواپیما پشتیبانی قوی و 24 ساعته دارد که باعث می شود مسافران با خیالی آسوده از آن سایت، بلیط خود را خریداری کنند.

علاوه بر این باید برخی مدارک را در زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما به همراه داشته باشید. این شرایط حداقلی یک خرید اینترنتی هستند که البته امروزه تمامی افراد معمولا از این پیش نیازهای حداقلی برخوردارند. نکات متعدد دیگری نیز برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما وجود دارد که شاید تاکنون نشنیده اید و برای شما این سوال پیش آمده است که چه مواردی را در زمان خرید بلیط هواپیما باید رعایت کرد؟ اینکه در طول سفر چند نفر همراه شماست، و آیا کودک یا نوزاد خود را به سفر می برید نیز، بر قیمت نهایی بلیط شما موثر است که از نکات مهم خرید اینترنتی بلیط هواپیما می باشد.

همچنین یکی دیگر از مواردی که افراد ممکن است در خرید اینترنتی بلیط هواپیما با آن دچار مشکل شوند، حمل حیوانات با هواپیما می باشد. شما در زمان خرید بلیط خود باید دقت کنید امکان خرید اینترنتی بلیط برای حیوانات خود را ندارید و باید به صورت حضوری به فرودگاه مراجعه کرده و با مشخص شدن وزن قفس و حیوان هزینه بار آن تعیین شود تا ما به تفاوت وزن بار خود از بار مجاز را بپردازید.

8 نکته خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

به همراه داشتن کارت شتابی که دارای رمز پویا باشد

در صورتی که می خواهید خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود را انجام دهید باید از یک کارت شتاب که رمزپویا آن فعال شده باشد استفاده کنید. خرید های بدون رمز پویا و با رمز ایستا معمولا سقف 100 هزارتومان دارد و شما برای خرید اینترنتی خود نیازمند کارت شتاب با رمز پویا هستید تا بتوانید هزینه بلیط خود را بپردازید. برای خرید بلیط همچنین دقت کنید برای خرید بلیط خود از سایت های برتر فروش بلیط هواپیما  را انتخاب کنید چرا که سایت های نامعتبری نیز در این حوزه وجود دارند که شما را در زمان استفاده از کارت شتاب به صفحات جعلی و اشتباهی راهنمایی می کنند. همچنین توجه به این نکته مهم است که، سایت های ایمن فروش بلیط هواپیما از آدرس url معتبر که در آن https دارد استفاده می کنند.

داشتن یک ایمیل و کدپستی معتبر

شما زمانی که خرید اینترنتی بلیط هواپیما را بخواهید انجام دهید نیازمند یک ایمیل معتبر هستید تا در زمان خرید، فایل بلیط شما بتواند به آن آدرس ایمیل ارسال شود. پس حتما قبل از خرید اینترنتی خود از سایت های هواپیمایی به خاطر داشته باشید که اگر ایمیلی در اختیار ندارید، اقدام به ساخت آن کنید. همچنین در مراحل دریافت بلیط باید کد پستی منزل خود را به صورت درست وارد کنید. حتی اگر فکر می کنید پرکردن این فیلد منطقی نیست بازهم شما عدد دقیقی را وارد کرده تا در زمان دریافت بلیط مشکلی برای شما ایجاد نشود.

در خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید به برخی موضوعات توجه کنیم که این نکات ریز می توانند بر روی هزینه بلیط هواپیما و شرایط آن تاثیرگذار باشند. به راستی چه موضوعاتی را در زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید مورد توجه خود قرار دهیم؟  در ادامه این نکات را که بر روی مبلغ بلیط شما در زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند را ذکر می کنیم:

کلاس پروازی خود را درست انتخاب کنید

در زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما به اینکه چه کلاس پروازی را در سفر خود انتخاب می کنید باید دقت کنید. در پروازهای داخلی شما دو کلاس پروازی بیزنس و اکونومی را در دسترس دارید. البته کلاس بیزنس فقط در برخی ایرلاین های داخلی دیده می شود اما حتما در زمان انتخاب کلاس پروازی خود دقت داشته باشید و تفاوت قیمتی بین این دو کلاس را مشاهده فرمایید.

8 نکته خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

نوع ایرلاین بسیار مهم است

در زمان خرید بلیط هواپیما خود سعی کنید ایرلاین های مختلف را در مسیر مورد نظر انتخاب کنید و قیمت هر یک را با دیگری مقایسه نمایید. ایرلاین هایی همچون ساها و زاگرس جزو ایرلاین های داخلی با قیمت های مناسب تری هستند که در برخی مسیرها قیمت های بسیار خوبی به مسافرین ارائه می دهند.

تفاوت ایرلاین ها و قیمت آن ها معمولا در میزان امکاناتی است که ارائه می دهند. اگر شما سفری با مسافت کم به یکی از شهرهای داخلی دارید، می توانید یکی از ایرلاین های ارزان تر را برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود انتخاب نمایید.

زمان سفر در خرید اینترنتی بلیط هواپیما

زمان سفر و رزرو بلیط هواپیما تاثیر زیادی در قیمت نهایی بلیط و سفر شما دارد. در اولین مرحله شما باید زمان سفر به هر یک از شهرهای مقصد را متوجه شوید و از این تغییرات قیمتی تجربه کسب کنید. برخی سایت ها امکاناتی دارند که شما می توانید قیمت بلیط هواپیما را در سفر مورد نظرتعیین کنید و هر زمان قیمت بلیط آن سفر کاهش یافت و یه قیمت انتخابی شما برسد، یک پیامک مبنی بر ارزان شدن بلیط هواپیما برای شما ارسال خواهد شد.

8 نکته خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

قوانین بار مجاز پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما

قوانین پرواز مانند تمامی قوانین یک وجه مشترک دارد و آن این است که یا باید قوانین را رعایت کنید یا جریمه خواهید شد. قوانین مختلفی در زمان ورود به هواپیما و حتی از قبل از ورود به آن وجود دارند که مسافرین باید حتما این نکات را در نظر گرفته و آن ها را رعایت کنند.

توصیه می کنیم پس از دریافت بلیط هواپیما اطلاعات آن را کامل مطالعه کنید تا مشمول جریمه نشوید. معمولا میزان بار مجاز ایرلاین ها در پروازهای داخلی حدود 20 الی 30 کیلوگرم است که به نوع کلاس پروازی بستگی دارد. در پروازهای خارجی، میزان بار مجاز را ایرلاین ها تعیین می کنند که هنگام رزرو بلیط می توانید این میزان بار را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی 8 نکته مهم برای سفر با هواپیما پرداختیم. البته با توجه به روند صعودی قیمت بلیط هواپیما در سال های اخیر سفر با هواپیما برای بسیاری از افراد بسیار لوکس محسوب می شود. شما چه تجربه ای از سفر با هواپیما دارید؟ اگر در سفرهای اخیر خود توانسته اید که بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب تهیه کنید، تجربیات خود را کامنت کنید تا خوانندگان دیگر نیز از این تجربیات استفاده نمایند.

دسته بندی ها : اخبار داغ , منهای ورزش
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *