بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار جدی و کنایه آمیز مدیر استقلال به داور بازی با سپاهان

محمد مومنی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال : داور خودش شأن و شخصیتش را حفظ کند

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۴۰
محمد مومنی عضو هیئت مدیره استقلال : داور خودش شأن و شخصیتش را حفظ کند

محمد مومنی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال با انتقاد از عملکرد بیژن حیدری در بازی با سپاهان مدعی شد که داور خودش شأن و شخصیتش را حفظ کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت که نمی‌دانم چرا همه به دنبال هافبک بازیساز و پلی میکر هستند! فوتبال امروز دیگر تک وجهی نیست، در واقع بازیکن باید بتواند در چند پست مختلف بازی کند.

محمد مومنی، بازیکن پیشین استقلال و از اعضای هیئت مدیره این باشگاه درباره مسائل مختلف مربوط به این تیم حرف زد.

باخت به سپاهان فشار روانی استقلال را از بین برد

عضو هیئت مدیره استقلال که فصل گذشته نیز در همین سمت حضور داشت در رابطه با شکست استقلال در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت:

به وسیله این باخت فشار روانی از روی استقلال برداشته شد. اگر چه پیامد خوبی برای استقلال نبود اما تلنگر خوبی برای بازیکنان بود که فوتبال، خیلی به گذشته‌ها کاری ندارد. فوتبال روز به روز پیشرفت می‌کند و باید برای آن زحمت کشید و عرق ریخت. همچنین باید فکر مناسبی برای ۹۰ دقیقه مسابقه داشت، فکری که شما را برنده مسابقه کند.

دیروز و افتخاراتش تمام شده است

وی افزود:

نام‌ها، نشان‌ها، آدرس‌ها و همه اینها تاریخ هستند ولی آنچه مهم است حلقه مفقوده فعالیت بدنی و فعالیت فکری است که در طول ۹۰ دقیقه بازیکن باید از خودش بروز بدهد. دیروز هرچه بودیم، دیروز هر چه کردیم و دیروز هر عنوان و افتخاری به دست آوردیم تمام شده ولی آنها برای استفاده کردن در امروز است.

ساپینتو به بهترین‌ها بازی می‌دهد نه اسامی‌نفرات

پیشکسوت استقلال ادامه داد:

یک فصل جدید شروع شده است و بازیکن باید یک ورق جدیدی را از خودش به نمایش بگذارد. مربی جدید آمده است. بنابراین کسی موفق می‌شود که هر چه سریعتر خودش را با مربی وفق دهد. کسی موفق می‌شود که بتواند تفکرات مربی جدید را در زمین پیاده کند. به نظرم ساپینتو این توانایی را دارد که بتواند به وسیله بازیکنان جوان و با تجربه تیم، افکارش را در استقلال پیاده کند اما همیشه برگ برنده در دست بازیکنی نیست که اسم و رسم دارد بلکه همه باید به هوش باشند. چون آنهایی موفق می‌شوند که کمترین اشتباه را داشته باشند. ساپینتو مربی نیست که به اسامی‌نگاه کند بلکه او حرفه ای است و توانایی فنی برایش اهمیت دارد نه نام و نشان.

باید وحدت مان را به ساپینتو نشان بدهیم

بازیکن قدیمی‌استقلال ادامه داد:

معتقدم باید ساپینتو را بیش از این حمایت کرد و به او فرصت داد تا بتواند نظرات و ایده‌های خودش را درون زمین پیاده کند. هواداران باید با وحدتی که بین خودشان و باشگاه ایجاد میکنند به ساپینتو ثابت کنند همه ما در یک جهت حرکت می‌کنیم و آن موفقیت استقلال است.

نباید به تعداد زیاد مهاجمان ساپینتو ایراد گرفت

محمد مومنی در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند تیم استقلال خوب یارگیری نکرده و به طور مثال تعداد زیادی مهاجم و وینگر دارد گفت:

هر مربی شاخص‌های مختلفی برای خودش در زمان تیم بستن دارد. ما نمی‌توانیم به ساپینتو خورده بگیریم. شاید او دوست داشته باشد به جای استفاده از سه فوروارد، ۴ فوروارد جذب تیمش کند. شاید اگر به دو وینگر نیاز دارد دوست داشته باشد سه وینگر بگیرد. مهم این است که ببینیم عملکردش چیست. ممکن است یک مربی بیشتر به داشتن گلزن علاقه مند باشد.

استقلال پر است از بازیکن چند پسته

وی ادامه داد:

ما در حال حاضر چند بازیکن چند پسته در تیم مان داریم. به طور مثال کاوه رضایی هم میتواند فوروارد بازی کند هم وینگر. عزیزبک آمانوف هم به همین شکل است. مهدی قائدی هم چنین شرایطی داردو یا روزبه چشمی‌هم چنین شرایطی را در تیم استقلال دارند. اینها بازیکنان چند پسته مان هستند و نباید تصور کنیم که نمی‌توانند در پست‌های دیگر بازی کنند. اتفاقا این موضوع دست مربی را برای اجرای کارهای تاکتیکی باز می‌گذارد.

چرا اینقدر می‌گویید پلی میکر نداریم؟

محمد مومنی با اشاره به خواسته هفته‌های اخیر هواداران استقلال که بارها نسبت به آن تاکید کرده اند توضیح داد:

دیگر امروزه فوتبال دنیاهافبک بازیساز ندارد. نمی‌دانم چرا همه به دنبال‌هافبک بازیساز و پلی میکر هستند! زمانی زیدان بود و ماکلله بودند ولی امروز کانته آمده و هم کار زیدان را انجام می‌دهد و هم ماکلله! فوتبال امروز دیگر تک وجهی نیست، بلکه چند وجهی است. در واقع یک بازیکن باید بلد باشد در چند پست مختلف بازی کند. دوستان دائم به من پیام می‌دهند که ما چراهافبک بازیساز نداریم. این قبیل بازی‌ها برای دهه هفتاد بود و امروز در دهه ۹۰ هستیم و شرایط کاملا متفاوت است.

بازیکن قدیمی‌استقلال خاطرنشان کرد:

فوتبالیست امروز باید درگیری فیزیکی داشته باشد. بتواند پاس بگیرد، پاس بدهد، شوت بزند، شوت بلند بزند و باید همه این توانایی‌ها را داشته باشد تا در قالب فوتبال امروز جای بگیرد.

دیگر حق اشتباه نداریم هرچند اشتباه همیشه هست

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره شایعه جریمه بازیکنان تیم استقلال با شکست مقابل سپاهان توضیح داد:

این اخبار و شایعات از منابعی اعلام میشوند که میخواهند تیم استقلال را تخریب کنند. مگر می‌شود با یک باخت تیم را جریمه کرد؟ البته ما دیگر حق اشتباه نداریم اما این نیست که اشتباه نکنیم. چون فوتبال سراسر اشتباه است و اگر اشتباهی رخ ندهد گلی به ثمر نمی‌رسد.

من بودم رامین رضاییان را اخراج می‌کردم

این مقام مسئول در باشگاه استقلال درباره اعلامیه باشگاه استقلال درباره داوری دیدار این تیم مقابل سپاهان خاطرنشان کرد:

بنده معتقدم بیژن حیدری یکی از داوران بسیار خوب کشورمان است. هیچ داوری نمی‌خواهد خودش را زیر سوال ببرد و یا پرچم اشتباه بزند اما اعتقاد شخصی من این است من اگر جای داور بازی بودم رامین رضاییان را از زمین بازی اخراج می‌کردم. چرا؟ چون اگر دوباره بازی را نگاه کنید می‌بینید این بازیکن ۳متر قبل از اینکه توپ را از دست بدهد با چه شیوه ای به سمت توپ می‌آید! کاملا مشخص است که با کف پا می‌آید. وقتی عمدی در کار باشد بازیکن به لحاظ فیزیکی و ذهنی این آمادگی را دارد که به یار حریف آسیب برساند و طبق قانون زمانی که چنین شرایطی برای داور مسجل شود ولو اینکه به بازیکن حریف اصابت نکند کارت قرمز باید بگیرد. چون نیتش این بوده که بازیکن را مورد هدف قرار دهد.

داور خودش شأن و شخصیتش را حفظ کند

مومنی در پاسخ به این پرسش که اگر معتقدید بیژن حیدری یکی از داوران خوب است چرا در آن صحنه اقدامی‌نکرد، گفت:

چون من می‌گویم شاید آن لحظه این اتفاق را ندیده اما در صحنه پنالتی مجری محترم تلویزیون هم اعلام کرد که پنالتی شد. او گفت همه دیدند غیر از آقای حیدری! ما نمی‌خواهیم شأن و شخصیت داوری را زیر سوال ببریم اما داور هم باید شأن و شخصیت خودش را حفظ کند. من با اکثر داوران ارتباط نزدیک و صمیمانه دارم و نمی‌خواهم جایگاه آنها را زیر سوال ببرم اما داوران هم باید جایگاه تیم‌ها و باشگاه‌ها را در نظر بگیرند. ما توقع بیجایی از داوران نداریم. زیاده خوا هم نیستیم. توقع نداریم چون هوادار ۳۰ میلیونی داریم سوت‌ها را برای ما بزنند، خیر! ولی حداقل وقتی واقعیت را می‌بینند آن را اعلام کنند.

رمضانی را با شکم هل دادند

این فرد مسئول در باشگاه استقلال افزود:

بازیکن حریف آرمان رمضانی را با شکم و دست از عقب هل داد و این کاملا مشخص بود. بنابراین مادامی‌که ما این انتقادات را نپذیریم پیشرفت نمی‌کنیم. حتی اگر کمک داور ویدیویی بیاید.

VAR بیاید تلویزیون دیگر فوتبال پخش نمی‌کند!

مومنی در واکنش به این سوال که چرا کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران اضافه نمی‌شود گفت:

اگر VAR به فوتبال ما اضافه شود آن وقت دیگر تلویزیون بازی‌های لیگ را پخش نمی‌کند. چون با وجود VAR که داور می‌خواهد بابت هر اتفاقی بازی را متوقف کند زمان مسابقات طولانی می‌شود و کنداکتور تلویزیون به هم می‌خورد!

خبرورزشی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *