بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به مناسب سالروز تولد اسطوره محبوب سرخ‌ها ؛ بزرگ‌زاده ای که بزرگی را معنا کرد

سالگرد تولد جرج بست اسطوره باشگاه منچستر یونایتد به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۹:۳۲

جرج بِست بازیکن فوتبال متولد ایرلند شمالی بود که بیشتر به خاطر بازی‌هایش در تیم فوتبال منچستر یونایتد در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی معروف است، بست نزد هوادارن شیاطین سرخ محبوب است و او را به عنوان بهترین شماره ۷ و در کنار رایان گیگز و بابی چارلتون یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه می‌دانند، بِست یکی از اولین چهره‌ها و سلبریتی‌های دنیای فوتبال است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بیست و دوم ماه می سالگرد تولد یکی از اعجوبه های جهان فوتبال است که اگر امروز در کنارمان بود هفتاد و شش ساله می شد . مردی که اگر در این روزگار می زیست بی گمان قابلیتی کمتر از رونالدو و مسی و امباپه و..‌ را نمی توانستیم برای او متصور باشیم .جمله ای مشهور در جهان فوتبال وجود دارد :

pele good, maradona better, and George best ؛ پله خوب و مارادونا بهتر و جرج بهترین است .

این شبه جمله در حالی در انگلیسی گفته می شود که خوب آن یعنی مارادونا سابقه دو فینال جام جهانی و کسب یک عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی و پله سابقه سه فینال جام جهانی و سه قهرمانی را دارد اما بهترین یا همان جرج بست هیچگاه در جام جهانی شرکت نکرده است . او اهل کشور ایرلند شمالی است که شاید اگر انگلیسی بود آنها تا این اندازه در افتخارات ملی کمبود نداشتند .


او ستاره تیم منچستر یونایتد بود و 361 بار با پیراهن منچستر یونایتد به میدان رفت. با این تیم قهرمان انگلستان در سالهای 1965 و 1968 و قهرمان اروپا در سال 1968 شد . قهرمانی که همراه با انتخابش بعنوان مرد سال جهان فوتبال همراه شد اما او را از بعد محبوبیت پنجمین عضو از گروه موسیقی و مشهور بیتلز می دانستند که نشانه شهر لیورپول بود و مردان بزرگی چون جان لنون و پل مک کارتنی و جورج هریسون و رینگو استارتز آنها را تشکیل داده و جهان موسیقی را با فروش ششصد میلیون دلاری آثارشان مبهوت کرده اند و انتخاب جرج بست خوش قیافه در این گروه علیرغم آن که او در تیم دشمن لیورپولی ها ( منچستر یونایتد)بود انتخاب شگفت انگیز ی است.

در جهان فوتبال او جرج بست است که هیچ همراهی ندارد و مشهور ترین شماره هفت تیم منچستر یونایتدی است که همه مردانی چون اریک کانتونا و بکهام … را با این شماره منچستری ها می شناسند اما بست فوق ستاره آن گونه بود که روزگاری پله سلطان بزرگ جهان فوتبال در موردش گفت:

جرج بست بهترین بازیکنی است که تا کنون دیده ام این بالا ترین درجه شهرت است که یک بازیکن آرزوی رسیدن به آن را دارد. جرج بست بازیکن با استعداد انگلیسی قادر بود تا گلهایی خارق العاده در شرایط دشوار به ثمر برساند. او با ظرافتی ورزشکارانه حرکت میکرد و مهارتهای جادویی با توپ و بالانسهای حیرت آورش در گذر از مدافعان تعجب آور بود.

جرج بست حکایت نابغه هایی چون گارینشا و مارادونا و پل گاسکوین را تکرار کرد و نشان داد نبوغ او در سمت تخریب هم یگانه است و چنین بود که خیلی زود راهی ناکجا آباد حاشیه ها وخصوصا الکل شد.

او سر انجام بعلت مصرف بیش از اندازه الکل در 59 سالگی در گذشت .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *