بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لیگ ملت‌های اروپا| اسپانیا با غلبه بر پرتغال به نیمه نهایی رسید

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ | ۸:۰۲

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین شب از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌ها اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) چندین دیدار از گروه‌های مختلف لیگ‌های چهارگانه این مسابقات برگزار شد که در مهمترین آنها در گروه دوم از لیگ A تیم ملی اسپانیا، در خانه همسایه‌اش پرتغال با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و به لطف این برد ارزشمند صدر جدول را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد تا خود به‌عنوان آخرین تیم راهی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا شود. تنها گل این بازی را آلوارو موراتا در دقیقه 88 به ثمر رساند تا اسپانیایی‌ها با 11 امتیاز، بالاتر از پرتغال 10 امتیازی در صدر جدول گروه‌شان قرار بگیرند.

در بازی دیگر این گروه تیم ملی سوئیس در خانه خود با نتیجه 2 بر یک بر جمهوری چک غلبه کرد. این نتیجه البته تأثیری در جایگاه دو تیم نداشت، چرا که سوئیس با 9 امتیاز همچنان در رده سوم ایستاد و چک چهار امتیازی که به لیگ B سقوط کرده است، در قعر جدول قرار گرفت.

در گروه اول لیگ B هم دو دیدار انجام شد که در یکی از آنها ایرلند 3 بر 2 بر ارمنستان غلبه کرد و در دیگری مصاف اوکراین با اسکاتلند بدون گل به پایان رسید. در جدول این گروه اسکاتلند 13 امتیازی به لیگ A صعود کرد، اوکراین با 11 امتیاز دوم شد، ایرلند با هفت امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و ارمنستان هم که با سه امتیاز در قعر جدول ایستاد به لیگ C سقوط کرد.

براساس این گزارش، در گروه دوم لیگ B نیز یک بازی برگزار شد که در آن تیم ملی آلبانی برابر میهمانش ایسلند به تساوی یک – یک بسنده کرد. در جدول این گروه تیم‌های ملی رژیم اشغالگر قدس، آلبانی و ایسلند به ترتیب با هشت، چهار و دو امتیاز رده‌‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.  تیم ملی روسیه هم دیگر تیم این گروه بود که به دلیل جنگ با اوکراین از شرکت در این دوره از مسابقات محروم شد.

از گروه چهارم لیگ B نیز نروژ در خانه با نتیجه 2 بر صفر مغلوب میهمان خود صربستان شد. در این بازی که تقابل ارلینگ هالند ستاره منچسترسیتی و دوشان ولاهوویچ مهاجم یوونتوس به‌عنوان دو تن از برترین بازیکنان هجومی حال حاضر اروپا بود، صرب‌ها با گلزنی ولاهوویچ در دقیقه 42 پیش افتادند و با گل الکساندر میتروویچ در دقیقه 54 برتری خود را تثبیت کردند. در بازی همزمان مصاف سوئد با میهمانش اسلوونی با تساوی یک – یک خاتمه یافت. به این ترتیب در جدول گروه چهارم لیگ B صربستان 13 امتیازی شد و به‌عنوان تیم اول به لیگ A صعود کرد. در این گروه نروژ با 10 امتیاز دوم شد، اسلوونی شش امتیازی در رده سوم قرار گرفت و سوئد قعرنشین با چهار امتیاز به لیگ C سقوط کرد.

از لیگ C و از گروه دوم این لیگ نیز دو بازی برگزار شد که در یکی از آنها یونان میهمانش ایرلند شمالی را 3 بر یک مغلوب کرد و در دیگری کوزوو با نتیجه 5 بر یک از سد قبرس گذشت. در جدول این گروه یونان با 15 امتیاز به‌عنوان تیم اول به لیگ B‌ صعود کرد. کوزووی 9 امتیازی دوم شد و ایرلند شمالی با پنج امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به قبرس در رده سوم قرار گرفت. به این ترتیب قبرس به لیگ D‌ سقوط کرد.

با پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، این رقابت‌ها تا زمان برگزاری بازی‌های مرحله نیمه نهایی در ماه ژوئن سال 2023 متوقف خواهد شد. تیم‌های ملی ایتالیا، کرواسی، اسپانیا و هلند چهار تیم راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا هستند.لیگ ملت‌های اروپا| صعود ایتالیا و تساوی پرگل انگلیس و آلمان

 

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری تسنیم
برچسب ها :

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *