بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هلند به دنبال تاریخسازی در اروپا

رونالد کومن : با قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا می‌توانیم تاریخ‌سازی کنیم

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۴
کومن : می‌توانیم تاریخ‌سازی کنیم

سرمربی تیم ملی هلند می‌گوید شاگردانش با قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا می‌توانند تاریخ را به نام خود بنویسند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

«رونالد کومن» سرمربی تیم ملی هلند در آستانه آغاز دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌های اروپا در کشورش گفته او و شاگردانش می‌توانند با قهرمانی در این رقابت‌ها برای اولین بار، نام خود را در تاریخ فوتبال این کشور جاودانه کنند.

هلندی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها، روز چهارشنبه در روتردام به مصاف کرواسی خواهند رفت. روز پنجشنبه هم ایتالیا و اسپانیا در اِنسخِده با هم رقابت خواهند کرد. دیدار نهایی روز یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

کومن که برای دومین دوره است که هدایت لاله‌های نارنجی را برعهده گرفته است، درباره قهرمانی در این مسابقات می‌گوید:

می‌توانیم تاریخ‌سازی کنیم. اگر جام را در تیم ملی ببرید، چیزی در پشت نام شما خودنمایی خواهد کرد. این آگاهی در تیم ما وجود دارد و شما می‌توانید آن‌را احساس کنید. بازیکنان درباره آن صحبت می‌کنند، درباره پیروزی.

کومن در دومین دوره حضور خود در تیم ملی هلند، تاکنون ۲ بار در مقابل فرانسه و جبل الطارق در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ آلمان به میدان رفته که صاحب یک شکست و یک پیروزی شده است.

هلندی‌ها چهار سال پیش و در اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا با شکست انگلیس به فینال راه یافتند اما در آن دیدار، مغلوب پرتغالِ میزبان و «کریستیانو رونالدو» شدند.

سرمربی پیشن بارسلونا می‌گوید قهرمانی هلند در یورو ۸۸ که او نیز عضوی از آن تیم بود به عنوان مرجع فوتبال هلند و تنها جام آن‌ها در یک تورنمنت معتبر باقی مانده است.

کومن گفته است: همه درباره جام ملت‌های ۱۹۸۸ صحبت می‌کنند؛ تورنمنتی که تنها هشت تیم در آن حاضر بودند. این قهرمانی، چیزی است که پشت سر شما حضور دارد. ما می‌خواهیم این عنوان جدید را نیز از آنِ خود کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *