بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش شرکت ملی پست به حواشی ارسال تست‌های دوپینگ به آلمان

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، به دنبال انتشار خبر اختلاف فدراسیون کشتی ایران و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) پیرامون عدم ارسال نمونه‌های آزمایش دوپینگ ورزشکاران فدراسیون کشتی توسط شرکت ملی پست، حسن عمیدی؛ مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست طی گفتگوی با شبکه خبر سیما توضیحاتی را ارائه کرد.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست با اشاره به اینکه مرسوله پستی حاوی نمونه آزمایش دوپینگ ورزشکاران فدراسیون کشتی ایران توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در ساعت ۱۴ روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تحویل شرکت ملی پست شده افزود: «شرکت پست حسب وظیفه ذاتی خود در اسرع وقت با پرواز شماره ۰۶۰۱ روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد نمونه‌های دریافتی را توسط شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به مقصد آلمان ارسال کرده و ساعت ۵ بامداد وارد فرودگاه آلمان شده است.»

عمیدی ادامه داد: «پست دولتی کشور آلمان نیز نمونه ارسالی را در ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ یعنی بعد از گذشت ۵ روز و پس از انجام تشریفات گمرکی در پست این کشور به آزمایشگاه مربوطه در شهر کلن رسانده است. بنابر اظهارات پست آلمان، در آزمایشگاه آلمان شخص گیرنده جهت تحویل حضور نداشته و مرسوله مجدد به پست آلمان عودت می‌گردد. در نهایت تحویل گمرک آلمان شده و در این مرحله گمرک آلمان نسبت به تنظیمات فرمهای مربوطه ایراد گرفته و مرسوله را به پست ایران برگشت داده است.»

وی با تاکید بر اینکه همکاران ما در پست فرودگاه امام خمینی (ره) طی تماس‌هایی با نماینده فدراسیون داشتند تا در تهیه نتیجه سرعت بخشیده شود تصریح کرد: «مقرر گردیده در اولین فرصت به هر طریق ممکن نمونه‌ها مجدد به آزمایشگاه آلمان ارسال شود.»

به گفته این مقام مسئول طی یک سال گذشته تعداد ۴۸ فقره مرسوله حاوی نمونه‌های تست دوپینگ ورزشکاران از طریق پست ایران ارسال شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. این اولین بار است که پست و گمرک آلمان مرتکب چنین اشتباهی شده اند. در نتیجه با توجه به اینکه آدرس، همچون روال قبل کاملاً صحیح بوده و فرآیند پستی به دقت انجام شده انها پیگیر موضوع هستند که چرا نمونه‌های دوپینگ کشتی گیران از آزمایشگاه آلمان برگشت خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *