بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سامانه ملی والیبال رونمایی شد

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۲

سامانه ملی والیبال ایران در نشست مشترک و هم‌اندیشی مسئولین فدراسیون با روسای هیات‌های استانی و مدیران باشگاه‌های والیبال کشور در سالن فارسی آکادمی المپیک و پارالمپیک تهران رونمایی و معرفی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست مشترک و هم‌اندیشی مسئولین فدراسیون با روسای هیات‌های استانی و مدیران عامل باشگاه‌های والیبالی کشور امروز (یکشنبه 29 خرداد) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی در سالن فارسی آکادمی المپیک و پارالمپیک تهران برگزار شد و در این نشست از سامانه ملی والیبال رونمایی شد.

وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون، میلاد تقوی دبیرکل، فریبا محمدیان نائب رئیس بانوان، محسن ترابی سرپرست سازمان لیگ، علی فرخی رئیس کمیته انضباطی، توفیق کابلی سرپرست کمیته ساحلی، مرتضی افجه‌ای رئیس کمیته IT ، روسای هیات های استانی و مدیران عامل باشگاه‌ها حاضران این نشست بودند.

میلاد تقوی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه‌ای صمیمانه پس از دو سال، گفت: خدارا شاکرم که غالب دشواری‌های کرونا را پشت سرگذاشتیم و پس از دو سال سخت اینجا هستیم. البته اگر خوشبینانه نگاه کنیم شیوع این بیماری نقاط مثبتی هم داشت و قدر سلامتی و در کنار هم بودن را بیشتر می‌دانیم.

وی افزود: در طول دو دهه گذشته و با همراهی شما و با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشتیم روند والیبال صعودی بوده است. از دوره دوم که دکتر داورزنی با نگرانی از روند صعودی به حوزه والیبال برگشتند علاوه بر ارتقای جایگاه والیبال کشور به توسعه والیبال در ابعاد دیگر هم توجه داشتند.

دبیرکل فدراسیون تصریح کرد: نگاه به توسعه والیبال بانوان، هدف گزاری برای حضور والیبال ساحلی در رقابت‌های جهانی و تشکیل و تقویت ساختار والیبال کشور، راه اندازی نظام مالی لیگ کشوری از جمله موارد مورد تاکید دکتر داورزنی است. رونمایی از سامانه ملی والیبال نیز گامی موثر در راه اندازی نظام مالی لیگ است.

تقوی گفت: به زودی شاهد اتفاقاتی خوب در حوزه ساختاری والیبال خواهیم بود. اعتقاد قلبی دارم که هر چه شما عزیزان کمک کنید که برنامه های سازمان لیگ ما با جدیت بیشتری برگزار شود، جایگاه باشگاه های  هم ارتقا خواهد یافت.

وی با تاکید بر این‌که در سامانه ملی والیبال به محض این‌که یک باشگاه قراردادی برای بازیکن ارسال کند، در صورت تایید قرارداد، کدملی بازیکن قفل می‌شود مگر این که بازیکن قرارداد را رد کرده باشد، تصریح کرد: برای احراز هویت افراد باید حتما اثر انگشت اخذ شود. در گذشته باشگاه ها قراردادها را خود امضا و به هیات های استانی برای ثبت می بردند و این موضوع معضلاتی جدی را به وجود می آورد. کسانی که قصد احراز هویت دارند باید به هیات های استانی رفته و دستگاه های ثبت اثر انگشت از طریق فدراسیون در اختیار هیات ها قرار داده می شود.

دبیرکل فدراسیون با تاکید بر این که سامانه ملی والیبال سامانه ای جامع است، عنوان کرد: امروز تنها بخش مربوط به سازمان لیگ را می بینید و باقی موارد از جمله آموزش در فازهای بعدی راه اندازی خواهد شد. سامانه مسابقات استانی هم به امید خدا اضافه می شود و هرکس کاری در حوزه والیبال داشته باشد باید برای همه امور به این سامانه مراجعه کند.

در ادامه محسن ترابی با بیان این که ارتقای جایگاه والیبال حاصل مدیریت دکتر داورزنی و همراهی هیات های استان ها و باشگاه ها بوده است، اظهار کرد: حامیان اصلی در برگزاری مسابقات یک رشته ورزشی هیات های استانی هستند و به عنوان سرپرست سازمان لیگ درخواست دارم که در کنار ما برای برنامه ریزی لیگ باشید.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه ملی فدراسیون والیبال عنوان کرد: در تسهیل اجرای امور و تسریع نتیجه گیری همگی کمک کنیم. تاثیر نیروی انسانی در سامانه به حداقل رسیده است و اکثر امور از طریق این سامانه انجام خواهد شد. در سازمان لیگ امسال در بخش مسابقات بانوان و آقایان لیگ های متفاوتی را داریم. لیگ برتر آقایان که با حضور حداکثر 14 تیم برگزار می شود.

سرپرست سازمان لیگ ادامه داد: مسابقات دسته یک را هم داریم که بسیار باکیفیت است. مسابقات زیر گروه هم در سطح کشور داریم که بهمن ماه برگزار می شود. در بخش جوانان، نوجوانان، نونهالان و ..  دستورالعمل به هیات های استانی دادیم و فدراسیون نگاه ویژه ای به پشتوانه سازی و تیم های پایه دارد.

وی در خصوص مسابقات در بخش بانوان هم توضیح داد: در این بخش هم لیگ برتر داریم که استقبال خوبی شده و با 12 تیم مسابقات احتمالا برگزار خواهد شد.

ترابی در خصوص استانداردسازی باشگاه ها هم گفت: نامه ای را برای استانداردسازی سالن ها برای باشگاه ها ارسال کرده ایم و انتظار داریم که با حساسیت ویژه این موضوع را دنبال کنند که در باشگاه ها سالنی با کف پوش استاندارد وجود داشته باشد. به این شکل بازیکنان دچار مصدومیت کمتری می شوند و شاهد مصدومیت بازیکنان در تیم ملی نخواهیم بود.

فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان هم ضمن ارائه گزارشی از رویدادهای بانوان در سال جاری گفت: امیدوارم والیبال در بخش زنان هم شاهد پیشرفت باشد و لیگی با خروجی معنادار در بخش ملی داشته باشیم.

در ادامه این نشست وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون با بیان این که نقطه نظرات پیرامون سامانه ملی والیبال در طی یک ماه و نیم گذشته در فدراسیون مطرح شده است و گزارشات و نقطه نظرات مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: طراحان این سامانه قبلا این تجربه را داشته‌اند و به نظر می‌رسد که باگ های سیستم گرفته شده است، اما این به معنای این نیست که نظری ندهید، بنابراین منتظر نظرات هیات‌ها و باشگاه‌ها هستیم.

علی فرخی  رئیس کمیته انضباطی هم با تاکید بر مطالعه آئین نامه انضباطی از سوی روسای هیات ها و مدیرعاملان باشگاه گفت: هر ابهامی در مورد آئین نامه داشته باشید، ما پاسخ گو هستیم.

وی ادامه داد: باشگاه ها تنها اجازه دارند پنج درصد از مبلغ قرارداد را به عنوان جریمه از بازیکن کم کنند و تنها در برخی موارد که مستندات کافی دارند نهایت تا 10 درصد امکان جریمه وجود دارد. همچنین ذکر دو مبلغ در قراردادها درست نیست. 55 درصد قرارداد بازیکن را باید در نیم فصل به او پرداخت کنند و اگر پرداخت نشود و بازیکن درخواست جدایی دهد حتما جدا خواهد شد.

در ادامه این جلسه برخی روسای هیات ها و مدیرعاملان باشگاه‌ها پرسش‌هایی پیرامون سامانه، مالیات، استعدادیابی و مسابقات استانی مطرح کردند که دکتر داورزنی، تقوی و سایر مسئولان فدراسیون به این پرسش ها پاسخ دادند.

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *