بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ضربه بزرگ ستاره استقلال به آبی‌ها، با پیراهن پرسپولیس!/ دستور ویژه علی پروین همه را شوکه کرد

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۴۹

در ۲۵ خرداد سال ۱۳۶۵ و به فاصله نزدیک به ۳ سال پس از آخرین رویارویی استقلال و پرسپولیس، این دو تیم در نیمه نهایی جام باشگاه‌های تهران دوباره با یکدیگر روبه‌رو شدند. مسابقه‌ای که به واسطه اتفاقات عجیب و غریب رخ‌داده در آن به سرفصلی مهم در تاریخ دربی‌های پایتخت تبدیل شد.

استقلال در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که شاهرخ بیانی ستاره خوش‌تکنیک این تیم در خط میانی به واسطه اختلاف با مدیران وقت باشگاه از جمع آبی‌پوشان جدا شده و در تصمیمی فوق‌العاده غیرمنتظره پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد! اتفاقی که به خودی خود برای هواداران استقلال غیر قابل هضم بود و حالا در ۲۵ خرداد سال ۶۵ باید او را با لباس قرمز مقابل استقلالی‌ها و از جمله شاهین بیانی، برادرش می‌دیدند!

شاهرخ آن زمان با ناصر محمدخانی شرایط بسیار خطرناکی را برای همه حریفان پرسپولیس ایجاد کرده بودند و دقیقا بیم آن می‌رفت که چنین وضعیتی را برای استقلال هم به وجود آورند. دقایقی قبل از این‌که ازیکنان استقلال و پرسپولیس به میدان بروند علی پروین سرمربی آن زمان پرسپولیسی‌ها حرف عجیبی را هنگام خروج شاگردانش از رختکن بر زبان آورد و با صدای بلند گفت: آقایون! اگه اخل این بازی پنالتی گرفتیم شاهرخ می‌زنه. اگه پنالتی شد هیچ‌کس غیر از شاهرخ به توپ دست نزنه!

بازی شروع شد و از همان ابتدای کار مشخص بود استقلالی‌ها تمرکز لازم را ندارند و نتوانسته‌اند به خوبی برای این بازی آمادگی ذهنی پیدا کنند. از طرف دیگر شاهرخ بیانی و ناصر محمدخانی هم یکی از بهترین بازی‌های عمر خودشان را ارائه کردند و پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر استقلال را شکست داد. شاهرخ بیانی جدا از گلی که در جریان مسابقه به ثمر رساند، یک بار هم توپ را از روی نقطه پنالتی به تور دروازه ناصر حجازی فقید چسباند تا خواسته پروین اجابت شود و گل دیگر پرسپولیس توسط ناصر محمدخانی زده شد.

پرسپولیس بازی را برد و در نهایت قهرمان جام باشگاه‌های تهران شد از طرف دیگر، ناصرخان حجازی نیز پس از آن دربی دیگر در استقلال بازی نکرد و شرایطی به وجود آمد که ۵ سال خارج از ایران در بنگلادش مشغول به کار شد.

حجازی سال ۱۳۷۵ در قالب سرمربی به استقلال برگشت ولی شاهرخ بیانی تابستان سال ۶۸ بار دیگر پیراهن استقلال را بر تن کرد بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست، با این تیم قهرمان آسیا شد و البته در دربی زمستان سال ۶۹ به پرسپولیس هم گل زد!

شاهرخ بیانی و علی پروین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *