بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چطور ۲ ستاره خارجی پرسپولیس خنثی شدند؟/ وقتی در اوج حساسیت لیگ اورونوف و حسن به کشورشان رفتند!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۴۹

دور رفت یحیی گل محمدی بیشترین لطمه را از نداشتن بازیکن در سمت چپ تیمش خورد. فشار توقعات بابت حمله از تیم بزرگ پرسپولیس به سمت راست محدود شده بود و دیدیم که دانیال اسماعیلی فر و مهدی ترابی هم زیر این فشار دوام نیاورده و از درخشش قابل انتظار باز ماندند.

اما در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس با دو خرید خارجی در سمت چپ کاملاً متحول شد. عبدالکریم حسن و اوستین اورونوف از همان نخستین بازی برای قرمزها تبدیل به ستاره‌های بی‌جانشین تیم شدند. دو ستاره درخشان که در دفاع و حمله به یک اندازه موثر و درخشش آنها باعث آزاد شدن سمت راست پرسپولیس هم شد.

دوباره مهدی ترابی به ستاره درخشان همیشگی تبدیل شد و اورونوف چنان درخشید و با گل‌های حساس ناجی قرمزها بود که دیگر هیچکس سراغی از سعید صادقی – که به عنوان بمب نقل و انتقالاتی آمده بود –نگرفت. درخشش حسن هم باعث شد دانیال اسماعیلی فر دوباره اوج بگیرد.

اما وقتی دیدارهای هفته بیست و هشتم که قرار بود روز سه‌شنبه اول خرداد برگزار شود، به دلیل سانحه منجر به شهادت رئیس جمهور لغو شد یک اتفاق عجیب در مجموعه باشگاه پرسپولیس رخ داد. اتفاقی که در کنفرانس قبل از بازی نیز مربی برزیلی مجبور به توضیح پیرامون آن شد!

دو ستاره خارجی پرسپولیس در یک اقدام غیرحرفه‌ای درخواست سفر به کشور خود را دادند و در نهایت تعجب با این درخواست موافقت شد! اورونوف برای انجام کارهای اداری به ازبکستان رفت و عبدالکریم حسن نیز برای تولد فرزندش راهی قطر شد.

البته که تا قبل از شروع مسابقه با استقلال خوزستان کسی مشکلی با این مرخصی نابهنگام نداشت اما وقتی در نیمه اول پرسپولیس سه گل خورد، همه متوجه اشتباه بودن این مرخصی‌ها شدند.

دو ستاره‌ای که چشم همه هواداران و مربیان پرسپولیس به درخشش آنها بود، ضعیف‌ترین نمایش خود از زمان حضور در ایران را ارائه دادند. اصلاً انگار دو بازیکن دیگر به جای این دو وارد ترکیب پرسپولیس شده بودند.

تقریبا تمام پاس‌های عبدالکریم حسن لو رفت، دروازه خالی را بیرون زد و هیچ خبری از آن قلدری و شرکت در حملات ستاره قطری نبود. اورونوف هم که از نیمه نیمه دوم باید تعویض می شد!

اینکه اورونوف زننده گل چهارم و پیروزی پرسپولیسی‌ها شد، هرگز روی بازی ضعیف او در طول مسابقه را نمی‌پوشاند. درست مثل ضعف مفرط و چشمگیر حسن که از ستاره‌ای با آن همه تجربه و آمادگی تا قبل از این سفر بعید بود.

امیدواریم این تجربه باعث شود دیگر شاهد چنین رفتارهای آماتوری در لیگ برتر ایران نباشیم. بازیکن حرفه‌ای باید کاملاً حرفه‌ای رفتار کند. اگر هر کجای دیگر دنیا بود آیا در اوج حساسیت دیدارهای آخر فصل و در حالی که پرسپولیس در کورس قهرمانی با استقلال است، آیا اجازه چنین سفری به دو ستاره اصلی داده می‌شد؟

بیشتر بخوانید: اورونوف رقیب گولسیانی شد/ ستاره گرجستانی تاریخ‌ساز می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *