بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

معمای عجیب استقلال خوزستان؛ تکرار یک نمایش در ۱۱ روز/ آبی‌های اهواز؛ همان همیشگی!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۱

استقلال خوزستان این فصل روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است. به عبارت بهتر این تیم به هیچ عنوان با بالا و پایین بیگانه نیست اما اتفاقاتی که در فاصله ۱۱ روز و دو بازی متوالی اخیر افتاد، برای خود این تیم هم عجیب و بی‌سابقه بود!

آبی‌های خوزستان در پایان دور رفت از ۱۵ مسابقه تنها ۸ امتیاز داشتند. حاصل یک برد، ۵ مساوی و ۹ باخت با ۱۰ گل زده و ۲۰ گل خورده و بدون رقیب قعرنشین در رتبه شانزدهم جدول، تقریبا تمام اهالی فوتبال در آن مقطع این تیم را یکی از دو تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان می‌شناختند.

اما با شروع دور برگشت همه چیز تغییر کرد. استقلال خوزستان با خرید ۴ خارجی با ارزش اول از همه ثابت کرد که با ارقام معقول و پول‌های کم نیز بازیکنان خوب خارجی هستند که به ایران بیایند. همه چیز بستگی به دانش فوتبالی مدیر، شرف دلال و سلامت سرمربی دارد!

اما سیروس پورموسوی با گفتن این جمله که «کوپن اشتباهاتم پر شده بود» یک درس بزرگ به همه مربیان ما داد. او به جای پز دادن بابت انتخابات و خریدهای خوبش در نیم فصل به این حقیقت اعتراف کرد که دور رفت نیز او مسئول نتایج تیم بوده است. در فوتبالی که همه موقع پیروزی سینه سپر می‌کنند و موقع شکست دنبال مقصر می‌گردند، این رفتار پورموسوی درخشان بود…

اما عملکرد فنی او از همه با ارزش‌تر بود. استقلال خوزستان تا پایان هفته یازدهم دور برگشت با ۱۴ امتیاز صدرنشین نیمه دوم جدول بود. یک کارنامه بسیار قابل قبول و تنها ۲ امتیاز فاصله با تیم سوم جدول یعنی مس که در آن مقطع ۱۶ امتیاز داشت.

اما در دو بازی اخیر اتفاقات عجیب‌تر در راه بود. ابتدا در هفته بیست و هفتم استقلال خوزستان به عنوان میزبان جدال ۶ امتیازی در قعر جدول، روز ۲۴ اردیبهشت پذیرای نساجی در اهواز بود و در همان نیمه اول سه گل خورد، ۱۰ نفره شد و در نهایت بازی را ۴-۱ باخت. در آن مقطع نساجی و استقلال خوزستان هر دو ۲۲ امتیاز داشتند و در رتبه‌های سیزدهم و چهاردهم جدول و همین همسایگی اهمیت این بازی را صد چندان کرده بود.

دیدارهای هفته بیست و هشتم قرار بود سه‌شنبه اول خرداد برگزار شود، یعنی یک هفته بعد از آن بازی اما به جمعه چهارم خرداد موکول شد و این بار استقلال خوزستان همان سناریوی بازی قبل را تکرار کرد. یعنی در مسابقه پرسپولیس و استقلال خوزستان هم تیم میهمان نیمه اول با سه گل برتری به رختکن رفت!

در این بازی هم استقلال خوزستان دوباره ۱۰ نفره شد، دوباره ۴ گل خورد و دوباره سه امتیاز را از دست داد! در حالی که به هیچ عنوان چهره یک تیم مغلوب را نداشت، یعنی تکرار تمام اتفاقات بازی قبلی برابر نساجی!

بیشتر بخوانید: حمله پورموسوی به پرسپولیسی‌ها؛ فوتبالی آن‌ها را بردیم و به مسائل غیرفوتبالی باختیم/ در چشم کوپال ناظمی نگاه کردند و فحش ناموسی دادند!/ بیرانوند به داور حمله کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *