بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نایب‌قهرمانی حریف کشتی جنجالی مختاری در باکو

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۵:۳۷
بدون تصویر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی روزهای گذشته مسابقات کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی اروپا در باکو به انجام رسید. یکی از نکات جالب توجه در این رقابت‌ها، فینالیست شدن یوکسل سارجیجک از ترکیه بود.

سارجیجک حریف نیمه‌نهایی محمدرضا مختاری در تورنمنت وهبی‌امره ترکیه بود که این کشتی جنجالی، درنهایت با زدوخورد دو کشتی‌گیر، با رای رئیس فدراسیون کشتی ترکیه با دیسکالیفه شدن هر دو نفر همراه شد.

تنبیهی که از سوی فدراسیون کشتی ایران و ترکیه برای دو کشتی‌گیر درنظر گرفته شد، آنها را برای مدتی از مسابقه و شانس رقابت برای المپیک دور کرد که البته مختاری درنهایت توانست همراه با محمدعلی گرایی، در لیست اعزامی به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان قرار گرفته و درصورتی که مدال طلای این تورنمنت را کسب کند، مقابل امین کاویانی‌نژاد که اکنون نفر اول چرخه 77 کیلوگرم است و سهمیه المپیک را به دست آورده، مبارزه کند.

سارجیجک هم به تازگی در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال اروپا شرکت کرده و به فینال 77 کیلوگرم رسید. او فینال این وزن را با نتیجه 10 -یک به خاسای حسنلی کشتی‌گیر تیم میزبان واگذار کرد و به مدال نقره رضایت داد.

مختاری و سارجیجک درحالی اسفند ماه سال گذشته درمرحله نیمه‌نهایی 77 کیلوگرم مقابل هم قرار گرفتند که پیش از آن، کشتی‎گیر کشورمان با نتیجه 3 بر یک مقابل تیمور بردیف از روسیه به پیروزی رسیده و بعد با همین نتیجه از سد چنگیز ارسلان گذشته بود. او در مرحله بعدی 4 بر 3 امین کاویانی‌نژاد را مغلوب کرد که این کشتی‌گیر دور قبلی امیر عبدی را شکست داده بود.

در پی دیسکالیفه شدن مختاری و سارجیجک، بازنده‌های این دو کشتی‌گیر مقابل هم قرار گرفتند و نفر برنده که امین کاویانی‌نژاد بود، به فینال 77 کیلوگرم رسیده و با عبور از علی اسکو، نفر اول جام وهبی‌امره شد و درنهایت در گزینشی بیشکک سهمیه المپیک را برای ایران به دست آورد.

در رقابت‌های کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی اروپا نفرات زیر عنوان قهرمانی را از آن خود کردند:

وزن 55 کیلوگرم: گئورگی توخادزه از گرجستان

وزن 60 کیلوگرم: مرت ایلبارز از ترکیه

وزن 63 کیلوگرم: ضیا باباشوف از آذربایجان

وزن 67 کیلوگرم: دنیل آگایف از روسیه

وزن 72 کیلوگرم: گئورگی چخیکوادزه از گرجستان

وزن 77 کیلوگرم: خاسای حسنلی از آذربایجان

وزن 82 کیلوگرم: کوربان کوربانوف از آذربایجان

وزن 87 کیلوگرم: آئس گونیبوف از روسیه

وزن 97 کیلوگرم: ماگومد مورتازعلیف از روسیه

وزن 130 کیلوگرم: میخائیلو ویشنیوتسکی از اوکراین

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری تسنیم
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *