بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آمارهای خواندنی از جذاب‌ترین دربی فصل/ منچسترسیتی – منچستریونایتد؛ شکار آخر در پایتخت

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۸:۲۹

تقریباً یک سال پیش در چنین روزهایی دربی منچستر قهرمان جام‌حذفی انگلیس را مشخص کرد و تاریخ در مدت زمان کوتاهی تکرار خواهد شد. امروز از ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه ومبلی لندن میزبان نبرد منچسترسیتی و منچستریونایتد خواهد بود؛ جامی که برای پپ گواردیولا حکم شادی مضاعف پس از قهرمانی در لیگ برتر را خواهد داشت و اریک تن‌هاخ به چشم افتخار مرگ و زندگی به آن نگاه می‌کند. منچسترسیتی؛ حاکم انگلیس

پپ گواردیولا مثل این که مهره مار دارد! تیم او با این که مدت‌ها در لیگ برتر از آرسنال و لیورپول عقب بود، سرانجام جام قهرمانی را گرفت. حالا مثل سال قبل شانس دارند تا با شکست همشهری‌شان در دربی جام دیگری را به افتخارات‌شان اضافه کنند. اگرچه سیتی در لیگ قهرمانان اروپا مثل فصل گذشته فینالیست نشده، اما باز هم می‌توان گفت فصل موفقی را سپری کرده‌اند و حاکم فوتبال انگلیس هستند. با شرایط فعلی هم شانس‌شان نسبت به منچستریونایتد برای کسب این جام خیلی بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید سیتی در سال ۲۰۲۴ در رقابت‌های داخلی هیچ شکستی نداشته است. منچستریونایتد؛ باز هم خبری از جام نیست؟

برای اریک تن‌هاخ این بازی مرگ و زندگی است، چرا که بسیاری از رسانه‌ها و خبرنگاران معروف مدعی شده‌اند سرمربی هلندی پس از این دیدار و در صورت شکست به طور قطع از منچستریونایتد جدا خواهد شد. با این حال هیچ سرمربی‌ای نیست که چنین چیزی را برای خودش بخواهد و حتی تحت فشار هم سعی خواهد کرد تا جایگاهش را در اولدترافورد حفظ کند. یونایتد این فصل هم تیم باثباتی نبوده و اصلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد در ومبلی چه وضعیتی خواهند داشت. آمار دربی‌های اخیر هم نشان می‌دهد که شانس کمی باید برای جام گرفتن‌شان قائل باشیم. آیا تن‌هاخ و شاگردانش همه را غافلگیر خواهند کرد؟

آخرین جدال
۳ مارس ۲۰۲۴ در دیدار برگشت لیگ برتر، منچسترسیتی مقابل منچستریونایتد با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. فودن (۲ مرتبه) و هالند برای سیتی و رشفورد برای یونایتد گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۵۳) از تاریخ جام‌حذفی انگلیس بیش از یک و نیم قرن و به طور دقیق ۱۵۳ سال می‌گذرد. اولین قهرمان این تورنمنت «واندررز» بود که سال ۱۸۷۱ به این عنوان رسید و جالب است بدانید این تیم سال ۱۸۸۷ منحل شد!
۱۴) با ۱۴ قهرمانی، آرسنال پرافتخارترین تیم رقابت‌های جام‌حذفی انگلیس است. توپچی‌ها آخرین جام‌شان را سال ۲۰۲۰ کسب کردند.
۱۲) منچستریونایتد با ۱۲ قهرمانی پشت سر آرسنال قرار گرفته. شیاطین‌سرخ از حیث فینالیست شدن از آرسنال هم پیش افتاده‌اند و برای بیست‌ودومین مرتبه در این دیدار حاضر خواهند بود.
۷) منچسترسیتی که فصل قبل قهرمان شد ۷ قهرمانی در رقابت‌های جام‌حذفی انگلیس دارد.
۲) در حالی که تا فصل قبل هیچ‌گاه دو تیم شهر منچستر در فینال جام‌حذفی به مصاف هم نرفته بودند، برای دومین سال پیاپی این بازی دربی منچستر خواهد بود. فصل پیش سیتی جام را بالای سر برد.
۱۰) در ۱۰ دربی منچستر که در جام‌حذفی انگلیس برگزار شده، سیتی ۴ برد داشته و یونایتد ۶ بازی را برده است.
۱۹۲) دربی منچستر که از سال ۱۸۸۱ استارت خورده، ۱۹۲ مرتبه برگزار شده که در کارنامه این مسابقه ۶۱ برد برای سیتی، ۷۸ برد برای یونایتد و ۵۳ تساوی به ثبت رسیده است.
۹) ۹ دربی آخر شهر منچستر با تساوی خاتمه نیافته و این بازی هم برنده خواهد داشت. در ۹ بازی قبلی ۷ برد برای سیتی و ۲ برد برای یونایتد ثبت شده است.
۶) الیس سیمونز از کاونتری و سمی سومودیکس از بلکبرن برترین گلزنان جام‌حذفی با ۶ گل هستند. ارلینگ هالند با ۵ گلی که زده شانس دارد مثل لیگ برتر در جام‌حذفی هم آقای‌گل شود.

مصدومان و محرومان
مصدومیت چشم ادرسون سنگربان اول منچسترسیتی باعث شد تا او نه تنها به فینال جام‌حذفی نرسد، بلکه از کوپا آمریکا هم محروم شود. منچستریونایتد هم در این فینال هری مگوایر، لوک شاو و تایرل مالاسیا را در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: اورتگا، واکر، آکانجی، دیاس، گواردیول، رودری، کواچیچ، سیلوا، دی‌بروینه، فودن و هالند
منچستریونایتد: اونانا، وان‌بیساکا، واران، مارتینس، دالو، کاسمیرو، ماینو، دیالو، فرناندش، گارناجو و هویلون
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *