بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نساجی – استقلال؛ جنگ جام و جان/ انتقام در نهایت سکوت!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۹:۱۷

استقلال و نساجی در تمام ۶ فصل اخیر که نساجی به سطح اول فوتبال ایران آمد، یک بازی حساس و پرگل به نمایش گذاشته‌اند. مالک نساجی با تمایل به رنگ آبی و دوستانی که در میان بزرگان استقلال دارد، تنها یک بار هدایت تیمش را به یک پرسپولیسی داد و قبل و بعد آن آشکارا به مربیان و بازیکنان سابق استقلال تمایل داشته است. این بازی قرار بود سه شنبه برگزار شود، در بازی رفت این دو تیم که سه‌شنبه ۲۸ آذر برگزار شد، استقلال با چهار گل در ورزشگاه آزادی میهمانش را شکست داد. آن روز سید مهدی رحمتی کاپیتان سابق استقلال روی نیمکت نساجی بود و جواد نکونام با ۲۵ امتیاز به دنبال سپاهان صدرنشین و به لطف تفاضل گل ۹ در مقابل ۸ پرسپولیس، تیم دوم جدول بود.

اما شرایط در دور برگشت با همیشه متفاوت شده است. نساجی که زمان برگزاری بازی رفت تنها ۹ امتیاز از ۱۲ بازی داشت، حالا از همین تعداد مسابقه در دور برگشت با ساکت الهامی ۱۵ امتیاز دارد و در پله نهم جدول نشسته است. در حالی که جواد نکونام با استقلال ۲۸ امتیازی و دوباره تیم دوم جدول است! البته در جدول کلی لیگ استقلال با یک امتیاز اختلاف برتری نسبت به پرسپولیس صدر نشین و نساجی با ۲۵ امتیاز در رتبه سیزدهم در خطر سقوط قرار دارد. در آخرین بازی لیگ نساجی در اهواز دست به کار بزرگی زد و رقیب مستقیم برای بقا یعنی استقلال خوزستان را ۴-۱ شکست داد.

استقلال هم با یک گل فولاد را در ورزشگاه آزادی برد، دو نتیجه که به شکل همزمان دو تیم شهر آبی و قرمز شهر اهواز را بالاتر از صنعت نفت، کاندیداهای اصلی سقوط به دسته پایین‌تر و لیگ آزادگان معرفی کرد. حالا البته ماراتن هنوز ادامه دارد. شرایط در صدر جدول چاره‌ای برای استقلال باقی نمی‌گذارد مگر اینکه در سه بازی باقیمانده پیروز شود تا سرنوشت قهرمانی را در اختیار خود حفظ کند. استقلال تجربه فصل قبل سپاهان را پیش رو دارد که به خاطر یک مساوی و با یک لغزش جام قهرمانی را به پرسپولیس داد.

رقابتی شانه به شانه که در هفته‌های اخیر ادامه داشته در سه هفته پایانی هم اوج حساسیت و گرما را به لیگ می‌آورد. استقلال و پرسپولیس در دو بازی همزمان این بازی و دو بازی آینده فقط به دنبال پیروزی خواهند بود. اما نساجی که هم امتیاز با پیکان است و ۳ امتیاز برتری نسبت به دو تیم شهر اهواز و ۵ امتیاز بیشتر از صنعت نفت دارد، می‌تواند با این سه امتیاز جشن بقا در قائمشهر بگیرد. آن هم با ساکت الهامی که در ابتدای همین فصل کاندیدای دوم نیمکت استقلال بود و سابقه نشستن روی این نیمکت به عنوان مربی و دستیار فیروز کریمی در لیگ هشتم را هم دارد. ساکت که این روزها سعی دارد در سکوت کارش را پیش برده و با انجام این ماموریت در وطنی اسطوره شود. با حفظ نماینده مازندران که تیم دوم استقلالی هاست و با احتمال فرستادن تیم دومش به رتبه دوم!

این بازی همیشه سرشار از دوئل‌های جذاب و انگیزه‌های شخصی بود اما این بار عطر و طعم دیگری دارد. این بار شرایط جدول ارجح بر تمام رقابت‌های شخصی است. جنگ برای جام و جان، ماندن در کورس قهرمانی و کشف راز بقا در جمع تیم‌های لیگ برتر، همه و همه در قالب ۳ امتیاز که نگاه سایر تیم‌ها را هم به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: به استقبال هفته ۲۸ لیگ برتر؛ ۶ بازی زیر سایه ۲ بازی!/ هفته امید و اعاده حیثیت در راه است

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *