بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

یک سناریوی جذاب برای سری آ؛ امکان حضور 6 تیم در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱:۳۷

طرفداری | قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا باعث شده تا سری آ در آستانه کسب شش سهمیه در لیگ قهرمانان اروپا قرار گیرد.

آتالانتا با هدایت جانپیرو گاسپرینی موفق به پیروزی 3-0 مقابل تیم شکست‌ناپذیر بایرلورکوزن شد تا الهه‌های برگامو پس از 61 سال دوباره یک جام ارزشمند بدست آورند. قهرمانی آتالانتا اما از یک جهت دیگر هم به سود فوتبال باشگاهی ایتالیاست. با توجه به عملکرد درخشان تیم‌های ایتالیایی در فصل جاری مسابقات اروپایی، سری آ یک سهمیه اضافه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد و تاکنون 5 سهمیه برای ایتالیایی ها قطعی شده است.

احتمال حضور 6 تیم از سری آ در لیگ قهرمانان اروپا

اما همچنان یک احتمال دیگر وجود دارد که سری آ سهمیه ششم را هم دریافت کند. دو شرط مهم برای تحقق حضور 6 نماینده شدن سری آ در لیگ قهرمانان اروپا لازم است.

اول قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا که شاگردان گاسپرینی با پیروزی مقابل بایرلورکوزن آن را عملی کردند.

دوم اینکه آتالانتا حتما فصل را با رتبه پنجمی در سری آ به پایان برساند.

در واقع طبق قوانین جدید یوفا اگر آتالانتا به قهرمانی لیگ اروپا برسد و فصل را هم در جایگاه پنجمی سری آ به پایان برساند آنگاه سری آ می‌تواند با شش نماینده در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. تیمی که با توجه به شرایط جدول، رم خواهد بود.

  • در انتظار ششمین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؛ تیم‌های شهر رم دست به دامن آتالانتا و گاسپرینی
گاسپرینی به همراه آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شد

رم می‌تواند نماینده ششم سری آ در لیگ قهرمانان اروپا باشد

رم تا یک هفته مانده به پایان مسابقات سری آ با کسب 66 امتیاز از 37 بازی در جایگاه ششم سری آ قرار گرفته و این تیم سه امتیاز با لاتزیو فاصله دارد. در سری آ بازی‌های رودرو مهم است و بنابراین حضور رم در جایگاه ششم این فصل سری آ قطعی است. البته همانطور که گفته شد آتالانتا باید حتما فصل را در جایگاه پنجم سری آ به پایان برساند و اگر آنها جایگاه یوونتوس یا بولونیا را بگیرند و این دو تیم هر یک به رده پنجم سقوط کنند، این امکان جذاب و حضور شش تیمی شدن سری آ در فصل آیندۀ لیگ قهرمانان منتفی خواهد شد.

گفتنی است اگر رم و سری آ به هر نحوی نتوانند سهمیه ششم لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورند این بنفیکا خواهد بود که به طور مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 25-2024 صعود خواهد کرد.

تاکنون تیم‌های اینتر (قهرمان سری آ)، میلان، بولونیا، یوونتوس و آتالانتا، حضورشان در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده قطعی شده است و رم هم با توجه به شرایط گفته شده می‌تواند سهمیه ششم سری آ باشد.

شش تیم برتر سری آ

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *