بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

عملکرد خارق‌العاده منچسترسیتی در دوران گواردیولا/ آبی‌آسمانی‌ها به اندازه امتیازهای یک فصل جلوتر از بزرگان انگلیس

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۱

پپ گواردیولا از سال ۲۰۱۶ هدایت منچسترسیتی را به عهده گرفت و تیم او در طول هشت فصل شش عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد و روز یکشنبه برای چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ شد. با مقایسه شش تیم برتر می‌توان تسلط سیتی بر لیگ با مربیگری گواردیولا را بهتر متوجه شد. تیم گواردیولا در این مدت ۲۹ بازی بیشتر برده و ۵۹ امتیاز بیشتر از هر باشگاه دیگری کسب کرده است.

رتبه‌بندی شش تیم بزرگ از سال ۲۰۱۶

۶- منچستریونایتد (۵۴۹ امتیاز)

با وجود کسب دو رتبه دوم از سال ۲۰۱۶، منچستریونایتد دارای کمترین امتیاز (مشترک) در بین باشگاه‌های بیگ سیکس است. شیاطین سرخ در این فصل هشتم شدند و  کمترین رتبه خود در تاریخ را ثبت کردند. یونایتد همچنین با ۱۵۸ پیروزی در دوران حضور گواردیولا در سیتی، کمترین تعداد بازی را با پیروزی به پایان رسانده است.

۵- چلسی (۵۴۹ امتیاز)

چلسی در هشت فصل گذشته هم قهرمان لیگ شد و هم فصل را در نیمه آخر به پایان رساند. آبی‌ها از زمان قهرمانی در لیگ در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ رتبه بالاتر از سوم به دست نیاوردند. چلسی با ۱۶۱ برد، ۶۶ تساوی و ۷۷ شکست با یونایتد هم‌تراز است اما تفاضل گل +۳۶ دارد.

۴- تاتنهام (۵۵۲ امتیاز)

تاتنهام تنها سه امتیاز از یونایتد و چلسی جلوتر است و با ۸۴ شکست، بیشترین تعداد باخت را در بین هر باشگاهی داشته است. آنها فصل قبل هشتم شدند و این فصل با کمی پیشرفت موفق به کسب رتبه پنجم جدول شدند. اسپرز از سال ۲۰۱۹ تنها یک بار در جمع چهار تیم برتر قرار گرفت، علیرغم اینکه در فصل اول گواردیولا نایب قهرمان شد.

عملکرد خارق‌العاده منچسترسیتی در دوران گواردیولا/ آبی‌آسمانی‌ها به اندازه امتیازهای یک فصل جلوتر از بزرگان انگلیس

۳- آرسنال (۵۶۷ امتیاز)

میکل آرتتا، دستیار سابق گواردیولا، آرسنال را در دوران تصدی خود به تیمی رقابتی تبدیل کرده است. رتبه‌های دوم پشت سر هم باعث شده توپچی‌ها در هشت فصل گذشته ۵۶۷ امتیاز کسب کنند. آنها همچنین ۱۷۱ برد کسب کرده‌اند، اما ۷۹ باخت آنها تنها کمتر از تعداد باخت اسپرز در همان دوره است.

۲- لیورپول (۶۵۷ امتیاز)

قبل از ظهور آرسنال، لیورپول برای سه فصل متوالی سیتی را تحت فشار قرار داد. رقابت بین گواردیولا و یورگن کلوپ بسیار شدید بود و لیورپول در سال ۲۰۲۰ عنوان قهرمانی را به دست آورد و این تنها زمانی بود که سیتی از زمان کسب اولین قهرمانی لیگ تحت هدایت گواردیولا جام لیگ برتر را نگرفت. لیورپول در هشت سال گذشته تنها یک بازی بیشتر از سیتی باخته است و همچنین از نظر برد، گل زده و تفاضل گل در رده دوم قرار دارد.

۱- منچسترسیتی (۷۱۶ امتیاز)

سیتی با شش قهرمانی در هشت فصل، در ۲۲۵ بازی پیروز شده و ۷۵۵ گل به ثمر رسانده است. تیم گواردیولا همچنین در این فصل تبدیل به اولین باشگاه انگلیسی شد که چهار قهرمانی متوالی لیگ را کسب می‌کند. سیتی حتی در دو فصلی که رتبه اول را از دست داد، سوم و دوم شد.

بیشتر بخوانید: اشک‌های سه نفر در خداحافظی کلوپ از لیورپول/ کلوپ: گریه می‌کنم چون دلم برای این مردم تنگ می‌شود +تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *