بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

۱۰ علت صدای ماشین ظرفشویی اسنوا و راه حل

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۱

در این مقاله، به بررسی رایج ترین دلایل ایجاد صدای غیرطبیعی در ماشین ظرفشویی اسنوا و راه حل های آنها می پردازیم. با شناسایی علت مشکل و انجام اقدامات لازم، می توانید از بروز مشکلات جدی تر و هزینه های تعمیر بالا جلوگیری کنید.

انواع صدای ماشین ظرفشویی اسنوا

برای شناسایی دلیل صدا دادن ماشین ظرفشویی ابتدا باید نوع صدا را تشخیص دهید. پون هر صدا نشان دهنده خرابی قطعات خاصی است. بسیاری از تعمیرکاران و مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا در محل نیز بر اساس نوع صدا دلیل اصلی آنرا شناسایی و رفع می کنند. برخی از صداها عبارتند از:

۱- صدای سوت ماشین ظرفشویی

اگر از ماشین ظرفشویی صدایی شبیه به سوت و زوزه به گوش می رسد، به احتمال زیاد شلنگ دچار نشت شده است. علاوه بر شلنگ احتمال نشت آب از پمپ تخلیه و شیر ورودی نیز وجود دارد. ابتدا شلنگ متصل به ماشین ظرفشویی را به طور دقیق بررسی کنید. اگر سالم است، به پشت دستگاه دقت کنید و مطمئن شوید که آب از شیر ورودی نشت نمی کند. در نهایت باید پمپ تخلیه توسط تعمیرکار بررسی شود.

۲- صدای تق تق از ماشین ظرفشویی

یکی از رایج ترین صداهای ماشین ظرفشویی، تق تق و شبیه به برخورد اشیا به هم است. این صدا می تواند نشان دهنده برخورد ظروف به هم باشد. با چیدمان اشتباه ظروف در سبدهای ظرفشویی ممکن است در مراحل شستشو و آبکشی به هم برخورد کرده و صدای تق تق ایجاد کنند.

علاوه براین، احتمال برخورد بازوهای آبپاش به ظروف نیز وجود دارد. اگر بازوهای آبپاش شل شده یا دچار شکستگی شده باشند، در زمان اسپری کرده آب به اطراف برخورد می کنند. بهترین کار در این شرایط تعویض بازوهای آبپاش است. دقت داشته باشید که بازوها حتما اصل و متناسب با مدل دستگاه باشد. به همین دلیل بهتر است این قطعه را از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی شرق تهران و سایر مراکز خریداری کنید.

۳- صدای ضربه در ماشین ظرفشویی اسنوا

اگر در هر یک از مراحل شستشوی ظروف صدایی شبیه به ضربه به گوش می رسد، احتمال اشکال در فیلتر، پمپ تخلیه و موتور وجود دارد. در اغلب مواقع پمپ تخلیه و پروانه ها دچار اشکال شده و به اطراف برخورد می کنند. علاوه براین، احتمال کثیفی فیلتر نیز وجود دارد و باید تمیز شود. در صورت سالم بودن این قطعات، موتور ماشین ظرفشویی باید به صورت تخصصی عیب یابی شود.

۴- صدای لرزش و ویبره

از دیگر صداهای ماشین ظرفشویی می توان به ویبره و لرزش اشاره کرد. اگر این صدا به گوش می رسد، به احتمال زیاد دستگاه درست نصب نشده و روی زمین تراز نیست. علاوه براین، بهتر است فن داخل دستگاه نیز بررسی شود.

انواع صدای ماشین ظرفشویی اسنوا

علت صدای ماشین ظرفشویی اسنوا

در حالت کلی دلایل متعددی برای صدای ماشین های ظرفشویی تمام برندها از جمله اسنوا وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

۵- نصب اشتباه ماشین ظرفشویی

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود ماشین ظرفشویی در زمان روشن شدن صدای زیادی داشته باشد، نصب اشتباه آن است. ماشین ظرفشویی باید روی سطح مورد نظر کاملا تراز باشد. در غیر این صورت به محض روشن شدن موتور تعادل نداشته و به اطراف برخورد کرده و صدای ویبره و لرزش می دهد. با استفاده از پایه های دستگاه می توان آن را روی سطح کاملا تراز کرد.

۶- چیدمان اشتباه ظروف

در ماشین های ظرفشویی برای هر نوع از ظروف بخش مشخصی در سبدها تعیین شده است. علاوه براین، نباید بیشتر از ظرفیت دستگاه ظرف و ظروف در آن قرار داد. چیدمان اشتباه ظروف در سبدها باعث برخورد آنها به هم شده و صدای زیادی تولید می کند.

علت صدا دادن ماشین ظرفشویی

۷- شکستگی بازوهای آبپاش

در ماشین های ظرفشویی برای اسپری آب بازوهای آبپاش قرار گرفته و از سر آنها آب به اطراف پراکنده می شود. این بازوها به مرور و به دلیل برخورد ضربه و غیره ممکن است شل شوند. به همین دلیل به اطراف برخورد کرده و صدای زیادی می دهند. برای از بین بردن صدا کافیست بازوها را محکم کنید.

علاوه براین، در اثر برخورد ضربه نیز احتمال شکستن بازوها وجود دارد. علاوه بر ایجاد صدای زیاد، شستگی بازوها یکی از دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی است. با تعویض بازوها می توان این صدا را به طور کامل رفع کرد.

۸- خرابی پمپ تخلیه

در تمام ماشین های ظرفشویی پمپ تخلیه برای تخلیه آب در مراحل شستشو از دستگاه تعبیه شده است. این پمپ ها با توجه به کیفیتشان دارای طول عمر خاصی بوده و به مرور دچار خرابی می شوند. با خراب شدن پمپ صدای زیادی در زمان شستشو و آبکشی ظروف به گوش می رسد. تنها راه حل عیب یابی و تعمیر و در برخی از مواقع تعویض آن است.

۹- خرابی موتور ماشین ظرفشویی

یکی از بدترین دلایل صدای زیاد ماشین ظرفشویی اسنوا بدون شک می تواند اشکال در موتور باشد. با خراب شدن موتور دستگاه دچار لرزش زیادی شده و صدا می دهدو صداهایی از قبیل زوزه و سوت، لرزش نشان دهنده اشکال در موتور هستند.

۱۰- شکستگی فن

برای جریان داشتن هوا در داخل ماشین ظرفشویی و خارج شدن گرمای زیاد آن از فن استفاده می شود. پروانه این فن ها به دلایل مختلف از جمله برخورد ضربه ممکن است دچار شکستگی شود. در نتیجه در زمان چرخش فن پروانه ها به اطراف برخورد کرده و صدای زیادی می دهند.

جمع بندی

در صورت به گوش رسیدن صدای غیرطبیعی ماشین ظرفشویی اسنوا، بهترین کار خاموش کردن آن اس. چون احتمال خرابی موتور و قطعات داخلی وجود داشته و می تواند به خسارت های هنگفت منجر شود. اگر ظروفف چیدمان اشتباه دارند یا دستگاه روی زمین تراز نیست این مشکلات براحتی قابل حل هستند. سایر موارد بهتر است توسط تعمیرکار بررسی و رفع شوند.

دسته بندی ها : خبرورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *