بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

در انتظار ششمین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؛ تیم‌های شهر رم دست به دامن آتالانتا و گاسپرینی

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۰

با توجه به عملکرد درخشان تیم های ایتالیایی در فصل جاری مسابقات اروپایی، سری آ یک سهمیه اضافه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد و تاکنون 5 سهمیه برای ایتالیایی ها قطعی شده است؛ اما همچنان یک احتمال وجود دارد که سری آ سهمیه ششم را هم دریافت کند. برای تحقق این رویا، همه چیز به آتالانتا بستگی دارد.

رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

با برد 2-1 تیم گاسپرینی مقابل رم، تقریبا مسجل شده است که آتالانتا در جمع 5 تیم بالای جدول خواهد. با این حال رم و حتی لاتزیو هنوز می توانند رویای لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشند اما همه چیز به آتالانتا بستگی دارد. به نقل از کالچو فاینانتزا؛ سهمیه ششم در صورت عملی شدن دو شرط زیر به سری آ اضافه می شود:

  1. آتالانتا با غلبه بر لورکوزن فاتح لیگ اروپا شود.
  2. آتالانتا، سری آ را فقط و فقط در رتبه پنجم به پایان برساند.

در این صورت، آتالانتا از سهمیه قهرمانی در لیگ اروپا استفاده می کند و دیگر نیازی به سهمیه اضافه سری آ (رتبه پنجم) ندارد؛ به این ترتیب سهمیه اضافه به تیم ششم اختصاص می یابد. با توجه به شروط فوق، اگر آتالانتا لیگ اروپا را فتح کند اما به جای رتبه پنجم مثلا سوم یا چهارم شود، (اتفاقی که بسیار محتمل است چون بولونیا و یوونتوس، بازی مستقیم دارند) آنگاه سهمیه ششم از دسترس ایتالیایی ها و مشخصاً دو تیم شهر رم خارج خواهد شد.

نکته دیگر اینکه اگر آتالانتا موفق به کسب سهمیه ششم لیگ قهرمانان اروپا برای فوتبال ایتالیا شود، سری آ در فصل آینده مسابقات اروپایی مجموعاً 9 تیم خواهد داشت:

  • 6 سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • 2 سهمیه لیگ اروپا
  • 1 سهمیه لیگ کنفرانس اروپا

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *