بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اتحاد فوتبال علیه فیفا؛ جام جهانی باشگاه‌ها به خاطر منافع تجاری است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۴۵

طرفداری | در انتهای فصل آینده، 32 تیم در آمریکا گردهم خواهند آمد تا تورنمنتی به اسم «جام جهانی باشگاه‌ها» را برگزار کنند. با این حال، تقریبا تمامی بازیکنان فوتبال اروپا با این مسابقات مخالف هستند. 

به گزارش تایمز؛ فیفا با مخالفت بی‌سابقه‌ای نسبت تورنمنت جدیدش مواجه شده است. اتحادیه بین‌المللی بازیکنان فوتبال و سازمان لیگ‌های جهانی که شامل لیگ برتر انگلیس نیز می‌شود، در صورت برگزاری این مسابقات، فیفا را به اقدام قانونی تهدید کرده‌اند. این دو سازمان خواستار تغییر زمان برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها جدید شده‌اند و نامه مشترکی برای فیفا ارسال کرده‌اند که در آن اعلام کرده‌اند به مشاوره حقوقی متوسل شده‌اند. آنها می‌گویند تقویم بازی‌های جدید فیفا «فراتر از اشباع» است و باعث «آسیب اقتصادی» به لیگ‌های داخلی و ایجاد «خطر مصدومیت قابل توجه» برای بازیکنان می‌شود. آنها همچنین فیفا را متهم می‌کنند که برای منافع تجاری خود تصمیم‌گیری می‌کند.

این نامه که در روزنامه تایمز قرار گرفته، از شورای فیفا در نشست هفته آینده‌اش در بانکوک می‌خواهد تا زمان برگزاری این رقابت‌ها را تغییر دهد و دوباره پیرامون تقویم بازی‌های بین‌المللی مذاکره کند. در جام جهانی باشگاه‌ها، تیم‌ها سه بازی گروهی و تا چهار بازی حذفی انجام خواهند داد. قرار است این مسابقات از 15 ژوئن تا 13 جولای سال آینده برگزار شود، تنها دو هفته پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا. ورژن قدیمی جام باشگاه‌های جهان که با حضور هفت تیم در ماه دسامبر برگزار می‌شد، قرار است مطابق برنامه ادامه داشته باشد. موضوعی که اتحادیه بازیکنان فوتبال با آن مخالف است و تمایل دارد این رقابت‌ منحل شود. 

در این مورد بخوانید:

چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟

 

 

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *