بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گلسازی که با دست در فوتبال ایران ستاره می سازد!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۴

در فوتبال ایران همیشه اوت اندازها شهرتی معادل گلزنان و ستاره‌های خاطره‌ساز داشته اند. از همان دهه ۵۰ با شروع و پیدایش لیگ در ایران، بازیکنانی که پرتاب‌های بلند اوت تخصص آنها بود، دستمزدی معادل ستاره‌های ملی پوش و گلزنان بزرگ فوتبال ایران می‌گرفتند! سنتی که در دهه‌های بعد هم ادامه پیدا کرد، چرا که شکل بازی مورد علاقه مربیان ایرانی مبتنی بر ارسال‌های بلند از جناحین و شلوغی برابر دروازه و اتفاق برای گلزنی و پیروزی، از تخصص این نوع بازیکنان یک ستاره می‌سازد!

هنوز بعد از دهه‌ها اکبر میثاقیان را با لقب اکبر اوتی می‌شناسند و از میان نسل‌های بعدی هم بازیکنی مثل علی علیزاده با اتکا به همین تخصص در هر دو تیم بزرگ تهران بازی کرد. در واقع در تمام این سال‌ها کمتر تیمی را در فوتبال ایران سراغ داشته‌ایم که یک بازیکن متخصص در پرتاب‌های بلند اوت در ترکیب خود نداشته باشد و خیلی تیم ها اصلا تاکتیکی به جز پرتاب اوت برای گلزنی نداشتند! البته که با پیشرفت فوتبال و پیدایش فضای مجازی و افزایش شبکه‌های تلویزیونی، اوت اندازها هم با ایجاد تغییراتی در شگرد خود بیشتر به چشم آمده‌اند!

در میان نسل فعلی بازیکنان شاغل در لیگ برتر نادر محمدی مشهورترین اوت‌انداز است. بازیکنی که سبک خاص پرتاب‌های بلندش همراه با پشتک، به شکلی ناشیانه توسط میلاد محمدی در جام جهانی ۲۰۱۸ تقلید شد و صحنه مشهور از فوتبال ایران را در حافظه فوتبال دوستان دنیا به یادگار گذاشت.

نادر محمدی در پیکان چهره شد و پیراهن تراکتور را هم به تن کرد. او دو فصل اخیر را در ذوب آهن گذرانده و همواره بدشانس بوده که بیشتر بازی‌های هر دو فصل را از دست داده است. فصل قبل او رکورددار کارت قرمز و اخراج بود، این فصل هم که با مصدومیتی سنگین خانه نشین شد. اما در بازی معوقه مقابل سپاهان مشخص شد که ذوب آهن جای خالی نادر محمدی را به خوبی پر کرده است. محمد قریشی مدافع با تجربه و کاپیتان اصلی این تیم با همان سبک نادر محمدی اوت می‌انداخت تا اجازه ندهد این تاکتیک موثر از برنامه مردان محمد ربیعی خارج شود.

این فصل و فصل قبل ذوب آهن خاطره فجر سپاسی در سال‌های دور تحت هدایت غلامحسین پیروانی را زنده کرد و البته وقتی شما بازیکنی با این ویژگی دارید، عقلانی و منطقی است که از توانایی او برای پیروزی استفاده کنید. در دربی اصفهان پرتاب‌های آکروباتیک محمد قریشی یشترین و بهترین خطرات را روی دروازه سپاهان ایجاد می‌کرد. طوری که بازیکنان این تیم بعد از دقیقه ۲۰ ترجیح می‌دادند توپ را به کرنر بزنند اما به حریف اوت ندهند!

بیشتر بخوانید: مرگ و زندگی در انتهای جدول لیگ برتر/ شانس بقا چقدر است؟

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *