بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رونمایی از لیورپول مدرن؛ جانشین کلوپ قدرت چندانی نخواهد داشت

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۷

طرفداری | به گزارش دیوید اورنستین از اتلتیک؛ در حال حاضر دو سوال مهم در آنفیلد مطرح شده است: چه کسی جانشین یورگن کلوپ خواهد بود؟ چه کسی مدیر ورزشی جدید باشگاه می‌شود؟ مدیران قرمزها به طور جدی گزینه‌های متعدد خود را بررسی می‌کنند. آن‌ها در مورد نیمکت مربیگری به ژابی آلونسو رسیده‌اند. در مورد پست مدیر ورزشی نیز FSG تلاش می‌کنند مایکل ادواردز دوباره به باشگاه بازگردد.

سرمربی آینده لیورپول 

ژابی آلونسو با هشت امتیاز اختلاف نسبت به بایرن مونیخِ توماس توخل در صدر جدول بوندسلیگا ایستاده است. مرد اسپانیایی همچنان در کورس رقابت برای تصاحب نیمکت لیورپول پیشتاز است اما قرمزها باید گزینه‌های جایگزین او را نیز بررسی کنند. لیورپول به دنبال فردی است که با توجه به منابع مالی موجود بیشترین موفقیت را به ارمغان آورده و همچنین بازیکنان جوانی را پرورش داده است. همه این موارد برای آلونسو صدق می‌کند. با این حال، بایرن مونیخ قصد دارد به سرعت آلونسو را به عنوان جانشین توخل معرفی کرده و با فراهم کردن منابع مالی کافی، تیم را بهبود دهد. مرد اسپانیایی یک گزینه دیگر هم دارد: ماندگاری در بایرلورکوزن به امید جانشینی کارلو آنچلوتی در رئال مادرید.

لیورپول به رهبری ویل اسپیرمن به کمک علم داده و آمار، مشابه آن چه که برای انتخاب یورگن کلوپ به کار برده بود، به دنبال انتخاب سرمربی آینده باشگاه است. یکی از گزینه‌های مهم این بخش، روبن آموریم از اسپورتینگ لیسبون است. استفاده او از علم ورزش برای حفظ تناسب اندام بازیکنانش در مرسی‌ساید مورد توجه قرار گرفته و سرمربی پرتغالی به عنوان گزینه جدی مدنظر قرار دارد. در مورد آموریم دو مشکلی جدی هم وجود دارد: او تجربه مربیگری در خارج از پرتغال را ندارد و انتقالش نیز باید با پرداخت 10 میلیون یورو (8.6 میلیون پوند) انجام بگیرد. 

بیشتر بخوانید:

  • وراثت یورگن؛ سیری در دنیای داده برای انتخاب سرمربی جدید لیورپول

یولیان ناگلزمان دیگر نامی است که از لحاظ علم داده عملکرد خوبی دارد. در مورد ناگلزمان، او تا اواسط ماه جولای سرمربی تیم ملی آلمان محسوب می‌شود و نمی‌تواند در هیچ تیمی حاضر شود. سرمربی جوان آلمان مشکل دیگری هم دارد؛ از نظر مدیران لیورپول او در شکست رفت و برگشت فصل 21-2020 مقابل یورگن کلوپ به تاکتیک‌های خود پایبند مانده و هیچ تغییری اعمال نکرد. ادی هاو، فرانک هایس (سرمربی لانس) و روبرتو دزربی نیز نمره بالایی از لحاظ «علم داده» کسب می‌کنند اما شانس چندانی برای تصاحب نیمکت قرمزها ندارند. 

مدیر ورزشی آینده لیورپول 

لیورپول قصد دارد هر چه سریع‌تر با استخدام یک مدیر ورزشی روند انتخاب جانشین یورگن کلوپ را پیش ببرد. گروه FSG در صورت مهارت مدیر انتخاب شده مشکلی با ارتقای شغلی او به عنوان مدیر اجرایی بخش فوتبال ندارد. فلورن گیسولفی و فردریک ماسارا به عنوان گزینه این پست مطرح شده بودند اما مدیران لیورپول ترجیح می‌دهند مایکل ادواردز به بخش مدیریتی آنفیلد بازگردد. پس از اعلام خبر جدایی کلوپ، مایک گوردون طی تماس با ادواردز به او پیشنهاد کرده بود دوباره شغل سابقش را در دست بگیرد یا این که به عنوان عضو ارشد به گروه FSG بپیوندد. مدیر انگلیسی این پیشنهاد را رد کرد. او پیش‌تر گفته بود دوست دارد در کنار خانواده، به دور از فشار فوتبال، زندگی آرامی داشته باشد. مالکان آمریکایی قصد دارند از تصمیم نهایی ادواردز مطمئن شوند و به همین دلیل دوباره برای انتقال تلاش خواهند کرد. 

در مورد مایکل ادواردز، میزان قدرت و کنترلی که در باشگاه برای او فراهم می‌شود، از اهمیت بالایی برخورددار است. طی دوران یورگن کلوپ، قدرت مرد آلمانی روز به روز افزایش پیدا می‌کرد. پس از جدایی او، قرمزها وضعیت متفاوتی خواهند داشت و سرمربی آینده قدرت چندانی ندارد. گفته می‌شود اگر ادواردز به عنوان سهام‌دار به FSG ملحق شود پیشنهاد لیورپول را می‌پذیرد اما باید دید چنین ایده‌ای روی میز خواهد بود یا خیر. 

بیشتر بخوانید:

خبری مهم در لیورپول: تلاش جدی قرمزها برای بازگشت مایکل ادواردز 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *