بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

الاتحاد برابر سپاهان به آب و آتش نمی زند ؛ بازی با طلایی پوشان در اولویت نیست

جام جهانی باشگاه ها اولویت اول الاتحاد

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۹:۳۴
سپاهان ؛ جام جهانی باشگاه ها اولویت اول الاتحاد

بازی فردا شب سپاهان مقابل الاتحاد یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند سال اخیر تیم اصفهانی محسوب می‌شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بعد از اتفاقات بازی رفت سپاهان و الاتحاد که سه امتیاز با تصمیم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به الاتحاد رسید، سپاهان برای صعود حداقل به یک امتیاز از این بازی نیاز دارد. طلایی‌پوشان حتی در صورت برد می‌تواند مرحله گروهی را با صدرنشینی تمام کند و شاگردان مورایس در بازی‌های قبلی این گروه نشان دادند که شایستگی‌اش را دارند، هرچند لغو عجیب بازی رفت در اصفهان آنها را به دردسر انداخته و حالا سرنوشت صعود به بازی خارج از خانه در جو سنگین ورزشگاه الاتحاد کشیده شده است.

سپاهان دیروز با پرواز اختصاصی به جده رفت تا فرصت کافی برای آماده‌سازی داشته باشد. آنها هفته گذشته بازی سنگینی مقابل نیروی هوایی عراق داشتند، چرا که بعد از اخراج نیمه اول حسین‌نژاد بیش از نیمی از بازی را ده نفره بودند. البته سپاهان فرصت کافی برای ریکاوری داشته و با توجه به لغو بازی‌های این هفته لیگ برتر دغدغه خستگی بازیکنانش را نخواهد داشت.

مورایس برای این بازی حساس حداقل دو تغییر اجباری در ترکیب تیمش دارد و هادی محمدی که در دقایق پایانی اخراج شد مثل حسین‌نژاد محروم است. جانشین محمدی در قلب دفاع سیاوش یزدانی خواهد بود، ولی هنوز مشخص نیست که مربی پرتغالی از چه بازیکنی به جای هافبک جوان ملی‌پوشش در خط میانی استفاده می‌کند. خبر خوب برای مورایس بازگشت رضا شکاری به تمرینات است که پیش از مصدومیت از مهره‌های اصلی سپاهان به شمار می‌رفت.

بازی فردا همان روزی است که مورایس باید توانایی‌هایش به عنوان دستیار سابق مورینیو را ثابت کند و با انتخاب یک استراتژی مناسب به خواسته‌اش از بازی برسد. سپاهان که با یک امتیاز هم صعود می‌کند، قطعاً باید با احتیاط بیشتری بازی کند و ترکیب این تیم هم احتمالاً تدافعی‌تر خواهد بود. البته او مهره‌های تهاجمی خوبی در اختیار دارد که می‌توانند در جریان بازی به الاتحاد ضربه بزنند.

جام جهانی باشگاه‌ها، اولویت الاتحاد
بر خلاف مورایس که تمام تمرکزش در روزهای گذشته روی بازی با الاتحاد بوده، گایاردو دغدغه‌های ذهنی دیگری دارد و این بازی اولویت اصلی‌اش نیست. الاتحاد هفته گذشته موفق شد با برد دو بر یک در زمین آلمالیق ازبکستان 12 امتیازی شود و حتی در صورت باخت به سپاهان هم صعودش به مرحله حذفی قطعی است. در این شرایط او ترجیح می‌دهد انرژی تیمش را برای بازی‌های حساس‌تر روزهای آینده بگذارد.

الاتحاد که در بازگشت از ازبکستان پنجشنبه در لیگ الخلیج را 2-4 برد نگاهش به جام جهانی باشگاه‌ها است که هفته آینده در عربستان برگزار می‌شود. الاتحاد به عنوان قهرمان کشور میزبان در این مسابقت شرکت می‌کند و سه‌شنبه هفته آینده در بازی افتتاحیه باید با اوکلند سیتی، قهرمان اقیانوسیه بازی کند. آنها امیدوار به مساعدت فدراسیون فوتبال عربستان بودند که بازی پنجشنبه در لیگ مقابل ضمک را لغو کند، ولی با این درخواست مخالفت شد و حالا این مربی آرژانتینی باید قوای تیمش را برای سه بازی در 9 روز تقسیم کند.

اولویت برای الاتحاد جام جهانی باشگاه‌ها است که بعد تبلیغاتی بالایی دارد. گایاردو همچنین به سه امتیاز بازی با ضمک نیاز دارد تا از رقابت مدعیان لیگ عربستان جا نماند. طبعاً برای الاتحاد که صعودش را قطعی کرده، بازی سپاهان اهمیت کمتری از دو بازی بعدی تیمش دارد.

مصدومان مهم الاتحاد
مهمترین غایب الاتحاد در بازی با سپاهان کریم بنزما است که پنجشنبه روی دو گل تیمش مقابل الخلیج تأثیر داشت، ولی پیش از پایان نیمه اول مصدوم شد. باشگاه عربستانی تلاش زیادی دارد که برنده توپ طلای 2022 به بازی با اوکلند سیتی برسد، ولی قطعاً در بازی با سپاهان و ضمک غایب خواهد بود. انگولو کانته و رومارینیو دو مصدوم مهم دیگر الاتحاد بودند که ممکن است به این بازی برسند، ولی مشخص نیست که گایاردو بخواهد روی آنها ریسک کند و ممکن است دقایق بازی‌شان محدود باشد. موقعیت ویژه الاتحاد مزیتی برای سپاهان است که بتواند به خواسته‌اش از این بازی برسد و با مجوز صعود برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *