بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

افشاگری اسطوره پرسپولیس از دلیل ناکامی ایران مقابل مراکش

محمود شافعی : بازیکنان در دیدار با مراکش خسته بودند و باعث شد بازی برده را با تساوی عوض کنند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۱
محمود شافعی پیشکسوت پرسپولیس درباره تیم ملی صحبت کرد

محمود شافعی پیشکسوت پرسپولیس گفت : تیم ملی نوجوانان ایران پس از بازی منطقی و عالی مقابل برزیل، در دیدار با انگلیس فشاری زیادی را تحمل کردند که نتوانستند بازی را با پیروزی تمام کنند بازیکنان در دیدار با مراکش خسته بودند و همین باعث شد بازی برده را با تساوی عوض کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمود شافعی پیشکسوت پرسپولیس درباره شکست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل مراکش در مرحله یک هشتم جام جهانی اظهار داشت:

ایران کاملاً تیم برتر میدان بود و گل اول بازی را هم زد، اما با از دست دادن تمرکزش در دقایق پایانی گل خورد. در بازی با انگلیس هم تیم گل دوم را دریافت کرد و به نظر می‌رسد گل خوردن در لحظات پایانی بازی به خاطر ضعف بدنی و خستگی بازیکنان بود. تیم ملی نوجوانان ایران پس از بازی منطقی و عالی مقابل برزیل، در دیدار با انگلیس فشاری زیادی را تحمل کردند که نتوانستند بازی را با پیروزی تمام کنند. بازیکنان در دیدار با مراکش خسته بودند و همین باعث شد بازی برده را با تساوی عوض کنند.

وی در پاسخ به این سوال که ضعف عمده تیم نوجوانان در جام جهانی چه بود، عنوان کرد:

در بازی با مراکش موردی که می‌تواند برای رده‌های پایه گره‌گشا و درس باشد؛ عدم تمرکز و راهنمایی نکردن بازیکنان کم تجربه در دقایق آخر بود. مربیان باید دائماً در کنار بازیکنان باشند و لحظه به لحظه تدابیر انفرادی و تیمی را به آن‌ها گوشزد کنند. در طول مسابقات شاهد بودیم که روی نیمکت تیم ملی فقط حسین عبدی با بازیکنان صحبت می‌کرد و سایر مربیان موارد را به نفرات داخل زمین انتقال نمی‌دادند.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد:

اگر بازیکنان رده سنی پایین بدانند کنار زمین از سوی کادرفنی هدایت می‌شوند، درصد اشتباهاتشان کمتر خواهد شد. چون این صحبت‌ها می‌تواند انگیزه مضاعفی به آنها بدهد و برای بهتر شدن عملکردشان، بیشتر تلاش می‌کنند. تیم نوجوانان ایران روی این مسائل ضربه خورد و نهایتاً از دور رقابت‌های جام جهانی حذف شد.

کارشناس فوتبال درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ازبکستان یادآور شد:

بازیکنان تیم ملی در بازی با ازبکستان ساده‌انگاری کردند و نهایتاً بازی برده را با تساوی عوض کردند. تیم ملی ایران نیمه اول ۲ گل زد و حتی موقعیت‌های خوب دیگری هم داشت. اما علت اصلی از دست دادن ۳ امتیاز این بود که تیم ازبکستان را دست‌کم گرفتند. ازبک‌ها در خانه خودشان بازی می‌کردند و در نیمه دوم بسیار قدرتمندانه مقابل ایران به میدان آمدند. آنها در حملات‌شان بسیار با برنامه بودند و فرصت طلب ظاهر شدند.

شافعی در پایان خاطرنشان کرد:

ازبکستان با اینکه در نیمه دوم ۲ گل زد، اما حتی می‌توانست بازی را با پیروزی تمام کند. بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان و تیم ملی بزرگسالان در لحظاتی تمرکزشان را از دست دادند و دچار اشتباه شدند. قطعاً نداشتن تمرکز روی بازی بازیکنان تأثیر منفی می‌گذارد که بازیکنان‌مان باید از حذف شدن، شکست‌ها و امتیاز از دست دادن تجربه کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *