بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین اسطوره پرسپولیس به مدیران فدراسیون فوتبال ایران

اردلان آشتیانی : در فوتبال ایران مواردی برای درآمدزایی باشگاه های لیگ برتری وجود ندارد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۵
اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس درباره این تیم صحبت کرد

اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس گفت : تیم‌ های حاضر در لیگ‌های اروپایی خصوصی هستند، باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی، فروش پیراهن، تبلیغات محیطی، بلیت فروشی دارند، اما در فوتبال ایران این موارد برای درآمدزایی وجود ندارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس درباره رد و بدل شدن گل‌های زیاد در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت:

نسبت به سال‌های گذشته این فصل لیگ برتر از هفته اول پر گل بوده، این موضوع نشان می‌دهد تیم‌ها دنبال فوتبال تهاجمی هستند و حتی بازی‌هایی هم که مساوی شد، پرگل بود. به طور حتم تعداد گل زده در هر بازی کمک می‌کند تا جذابیت لیگ برتر بالاتر برود.

وی ادامه داد:

بر همین اساس تاکتیک‌های تدافعی و بسته بازی کردن تیم‌ها در سال‌های گذشته را این فصل کمتر می‌بینیم. تیم‌ها دنبال این نیستند که فقط گل نخورند و به همین دلیل هفته نهم بهترین آمار گلزنی تیم‌ها بود که توانستند ۲۳ گل بزنند. شاید علت گلزنی بیشتر تیم‌ها به خاطر رفتن کی‌روش از فوتبال ایران بود که طرز تفکر مربیان‌مان هم تغییر کرده است.

پیشکسوت فوتبال درباره جوان‌تر شدن تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد:

اگر نسبت به فصل قبل به میانگین سنی بازیکنان هر تیم در لیگ برتر نگاه کنیم، تیم‌ها جوان‌تر شده‌اند. پرسپولیس چند بازیکن رده سنی امید خودش را در مسابقات به میدان فرستاده، اما در فصل‌های قبل شاهد چنین جوانگرایی در پرسپولیس نبودیم. در بقیه تیم‌ها هم مربیان به جوان‌ترها بیشتر میدان می‌دهند. مصوبه جدید هیئت رئیسه سازمان لیگ در جوان شدن تیم‌ها تأثیر بسزایی داشت که باعث شد تا بازیکنان رده سنی جوانان هم بیشتر در مسابقات لیگ برتر بازی کنند. البته بازیکن جوانی که در لیگ برتر بازی می‌کند قطعاً کیفیت لازم را داشته که سرمربی از آن در ترکیبش استفاده می‌کند. هیچ وقت امکان ندارد که یک بازیکن بی‌کیفیت جای یک بازیکن باتجربه را بگیرد.

کارشناس فوتبال درباره عدم استفاده از VAR در بازی‌های لیگ برتر، ادامه داد:

مسابقات فوتبال ایران بدون VAR زیاد جالب نیست و شیوه داوری‌ها در اندازه‌های سطح لیگ برتر فوتبال ایران نیست. برخی از مواردی که کمک داور‌ها خطا می‌گیرند اصلاً باور کردنی نیست. ساده‌ترین توپ‌هایی که می‌توانند آفساید بگیرند داوران از عهده‌شان خارج است. باید فکری به حال داوری‌های فوتبال ایران بکنند. به نظرم مشکلات داوری در لیگ برتر به وضعیت کمیته داوارن برمی‌گردد، زمانی که رئیس یک کمیته اینقدر ضعیف کار می‌کند، باید فکر چاره‌ای به حال کمیته داواران شود.

آشتیانی تصریح کرد:

ضمناً اگر VAR هم وارد لیگ برتر فوتبال ایران شود، چون برخی از داوران در اجرای قوانین ساده هم توافق نظر ندارند، دردی دوا نمی‌شود. داورانی که به تازگی به فوتبال ایران اضافه شده‌اند؛ اکثراً فوتبال بازی نکرده‌اند و فوتبالیست را نمی‌شناسند، پس قطعاً تصمیم‌گیری درستی در قضاوت‌های خود ندارند.

وی در پایان درباره درگیری لفظی گل‌محمدی و نکونام خاطرنشان کرد:

باعث و بانی دعوای بین مربیان لیگ برتر قانون سقف بودجه باشگاه‌ها بود. هنوز لیگ برتر آغاز نشده بود، باشگاه‌ها برای یکدیگر بیانیه صادر می‌کردند و دنبال شکایت از همدیگر هستند. مثلاً خواستند از قوانین لالیگا کپی‌برداری کنند، در صورتی که تیم‌ های حاضر در لیگ‌های اروپایی خصوصی هستند، باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی، فروش پیراهن، تبلیغات محیطی، بلیت فروشی دارند، اما در فوتبال ایران این موارد برای درآمدزایی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *