بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین اسطوره استقلال به ریکاردو ساپینتو + عکس

سهراب بختیاری‌ زاده : ریکاردو ساپینتو باید پاسخگوی وضعیت استقلال باشد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۹:۴۰
سهراب بختیاری‌ زاده پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

سهراب بختیاری‌ زاده پیشکسوت استقلال گفت : این بازیکنان همان بازیکنانی هستند که آماری به جا گذاشتند که به آن افتخار می‌کنم اما حالا تیم دچار چنین مشکلاتی شد که ریکاردو ساپینتو باید جوابگو باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سهراب بختیاری‌ زاده پیشکسوت استقلال و تیم ملی ایران، مدت‌ها بود که ترجیح می‌داد در مورد تیم محبوبش و البته کل لیگ صحبت نکند تا مبادا آرامش آبی‌ها را بهم بزند. بختیاری‌زاده بالاخره بعد از مدت‌ها این سکوت را شکست و حالا در مورد اینکه چرا استقلال قهرمان نشد چند نکته مهم بیان می‌کند. مدافع پیشین آبی‌ها که ساپینتو را مقصر اصل ناکامی استقلال می‌داند، در مورد شرایط این تیم پرطرفدار پایتخت و دلایل اینکه به قهرمانی نرسیدند، صحبت‌های جالبی دارد.

پس از اینکه فصل گذشته استقلال با آن آمار و رکورد قهرمان شد، خیلی‌ها تصور می‌کردند آنها در این فصل هم می‌توانند کار بزرگی انجام دهد و باز هم قهرمان شوند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه آنها در جام حذفی هم ناکام ماندند و در لیگ هم سوم شدند. دلیل این ناکامی‌ها را چه می‌دانید؟

من چند نکته را در این رابطه بیان می‌کنم. اول اینکه استقلال از همه ابزار برای قهرمانی در لیگ برتر برخوردار بود. ساپینتو شروع لیگ آمد، تیم را بست، اردوهای مدنظرش را برگزار کرد و تا جایی که باشگاه در توان داشت، ابزار باکیفیت و بازیکنان خیلی خوب گرفت. من مخالف تبلیغات منفی بعد از لیگ هستم که عده‌ای به‌عنوان دلسوز، مقصر اصلی قهرمان نشدن استقلال را حسینی و فلان بازیکن می‌دانند. با این مسأله کاملاً مخالفم. اولاً بازیکنان استقلال همه باکیفیت هستند و فصل قبل همین بازیکنان استقلال را قهرمان لیگ کردند و آن رکورد بی‌نظیر را به جا گذاشتند. نباید این مسأله را فراموش کنیم. آماری که با آن خوشحال شدیم و به آن افتخار کردیم. این آمار می‌ماند و باید بگویم همین بچه‌ها بودند که چنین رکوردی زدند.

استقلال باید قهرمانی پرسپولیس را به رسمیت بشناسد و در کل رفتار ساپینتو در شأن مربی یک تیم بزرگ نبود.

دقیقا. مسأله دوم هم که باید توضیح بدهم این است که استقلال زمانی می‌تواند قهرمان شود که قهرمانی رقیب خودش را به رسمیت بشناسد. اگر قهرمان نشدیم و شکست خوردیم اول و آخر مشکل از خودمان است. دربی برگشت تیم واقعاً ضعیف عمل کرد و بدجایی گل خورد. اینکه گردن داوری بیندازیم اشتباه است.. جالب اینکه همه مقصر هستند به جز سرمربی و بازیکن. این تفکر باید تغییر کند. این مهم‌ترین اصل است که بدانیم پرسپولیس در هفته‌های پایانی بهتر عمل کرد و قهرمان شد.  باید مسئولیت‌پذیر باشیم و قبول کنیم داوری، مشکلات مالی و… برای همه تیم‌ها وجود دارد. این بازیکنان همان بازیکنانی هستند که آماری به جا گذاشتند که به آن افتخار می‌کنم اما حالا تیم دچار چنین مشکلاتی شد که ساپینتو باید جوابگو باشد. همه چیز را سمت مسائل حاشیه‌ای می‌برند اما ضعف‌های فنی هفته‌های آخر کمرشکن بود. باید قبول کنیم پرسپولیس بهتر کار کرد و قهرمان شد. حتی سپاهان هم با تساوی که جلوی ملوان داشت، اشتباه کرد و نتوانست قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد.

بزرگترین و مهم‌ترین بازی استقلال در این فصل، بازی برگشت با پرسپولیس بود که شکست خورد و قهرمانی را از دست داد.

استقلال این فصل را خوب شروع کرد و تا هفته‌های آخر هم بخت اول قهرمانی بود اما در دربی، بازی برگشت. استقلال در این بازی که مهم‌ترین بازی هم بود، ضعیف‌ترین عملکرد را داشت و باخت. باختی که شانس قهرمانی را از آنها گرفت. یک تیم و یک مجموعه، خود به خود تحت تأثیر خواسته‌های سرمربی تیم هستند. این منطقی نیست که استقلال هوادار را با ۶ گل ببرد و همه چیز عالی باشد اما بازی بعد وقتی می‌بازد، در رسانه‌ها به تیم و بازیکنان حمله می‌شود و همه چیز گردن داوری و کیفیت بازیکنان می‌افتد. بزرگترین اشتباه رفتارهای غیرمنطقی ساپینتو بود. رفتارهای هیجانی، احساسی، همراه با درگیری و خشونت. آن هم نه در یک بازی، بلکه در بازی‌های زیاد و بخصوص بازی‌های بزرگ که باید آرامش داشته باشد. استقلال در فینال جام حذفی هم دچار چنین مشکلی شده بود. در آن بازی، در مهم‌ترین دقیقه گل زدند و بهترین فرصت را داشتند که شرایط را حفظ کنند تا قهرمان شوند. استقلال در آن زمان شانس بیشتری نسبت به پرسپولیس داشت اما ساپینتو رفتار غیرمنطقی داشت. ساپینتو باید جوابگوی آن بازی می‌بود و ایشان باید الان توضیح می‌داد که چرا استقلال قهرمان نشد.

سهراب بختیاری‌ زاده پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *