بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اسطوره استقلال مدیران فوتبال را شست و پهن کرد + جزئیات

داوود مهابادی : باید در این فوتبال ایران متخلف باشی تا بتوانی بهتر کار کنی

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۹:۵۸
داوود مهابادی پیشکسوت استقلال درباره فوتبال ایران صحبت کرد

داوود مهابادی پیشکسوت استقلال گفت : متأسفانه مدیران ما دور زدن قانون را خوب بلد هستند و تبصره‌های گوناگونی وضع می‌کنند تا قوانین را زیر پا بگذارند. این در حالی است که مدیرعامل باشگاه‌ ابتدای فصل قراردادهای میلیاردی با بازیکنان امضاء می‌کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

داوود مهابادی پیشکسوت استقلال درباره کیفیت این فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت:

مسابقات این فصل نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت آنچنانی نداشت و تنها جذابیتش رقابت صدرنشینان برای قهرمانی بود. از لحاظ سخت‌افزاری هم زمین‌ها بهتر از قبل بود و تیم‌ها راحت‌تر توانستند فوتبال بازی کنند. نباید فقط ۳ تیم مدعی قهرمانی باشند، در صورتی که باید ۷-۸ تیم تا آخرین هفته برای قهرمانی رقابت کنند. این فصل از نظر صرف بودجه اختلاف زیادی در بستن تیم‌ها وجود داشت که هزینه‌های برخی تیم‌ها ۵۰ میلیارد تومان شد و بعضی از تیم‌ها نیز تا ۶۰۰ میلیارد تومان خرج کرده بودند.

وی در مورد اجرای قانون سقف بودجه برای تیم‌های لیگ برتری، عنوان کرد:

متأسفانه مدیران ما دور زدن قانون را خوب بلد هستند و تبصره‌های گوناگونی وضع می‌کنند تا قوانین را زیر پا بگذارند. این در حالی است که مدیرعامل باشگاه‌ ابتدای فصل قراردادهای میلیاردی با بازیکنان امضاء می‌کند، اما در پایان فصل که از آن باشگاه می‌رود، نهایتاً بدهی روی بدهی آورده است. جالب اینجاست هر سال این اتفاقات تکرار می‌شود ولی مدیرانی که از باشگاه رفته‌اند در مورد بدهی‌هایی که به بار آورده‌اند پاسخگو نیستند. خوشحالم فدراسیون این قانون را مصوب کرده و امیدوارم از لحاظ اجرایی توانمندی خودش را نشان دهد و توصیه‌پذیر نباشد.

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه باید قوانین محکمی اتخاذ شود تا هیچ تیمی نتواند قانون را دور بزند، تصریح کرد:

در فوتبال اروپا اگر باشگاهی قانون را دور بزند ابتدا کسر امتیاز صورت می‌گیرد و اگر این کارشکنی ادامه پیدا کند، تیم را از مسابقات حذف می‌کنند. در فوتبال ایران هیچ اتفاقی برای تیم‌های متخلف نمی‌افتد ولی از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند! اگر قوانین داخلی قوی‌تر باشد دیگر هیچ بازیکن و مربی به فیفا شکایت نخواهد کرد. در حال حاضر اکثر باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ یک و حتی لیگ دسته دوم بدهکار هستند و هر سال با آغاز مسابقات‌، فدراسیون فوتبال با این تیم‌های بدهکار مُماشات می‌کند. در حالی که هیچ جای دنیا اینگونه نیست و تنها چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران رخ می‌دهد. فقط در یک دوره حسن کامرانی‌فر دبیرکل سابق فدراسیون در قضیه تیم‌های بدهکار خیلی محکم برخورد کرد، اما مشخص نشد که چرا ادامه‌دار نبود.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه برخی از باشگاه‌ها کلی بدهی دلاری دارند، اما فدراسیون برای فصل آینده مسابقات لیگ تعداد بازیکنان خارجی را زیادتر کرده، تاکید کرد:

باشگاهی به خاطر بدهی‌های بازیکنان خارجی‌‌اش محروم شده است، اما نمی‌دانم فدراسیون چه اصراری دارد که تعداد خارجی‌ها بیشتر از فصل قبل شود؟ در حالی که مشکلات زیادی در پرونده‌های خارجی داریم، حداقل چند سالی جلوی ورود بازیکن خارجی را به لیگ بگیرند تا بدهی‌های‌شان پاک شود.

وی تصریح کرد:

شهرخوردو به خاطر بدهی به بازیکنان خارجی منحل شد، اما جالب‌ است که مدیرعامل این تیم آخر فصل بازیکنانش را می‌فروشد و پول رضایت‌نامه‌ها را می‌گیرد، تیم را هم با کلی بدهی می‌فروشد و سپس در یک تیم دیگر استخدام می‌شود، هیچ کس هم کاری با او ندارد. وقتی شخصی در فوتبال ایران خطایی کرد، نباید بگذارند دوباره آن فرد کار کند. هر شخصی که سالم‌تر است بیشتر مشکل دارد، باید در این فوتبال متخلف باشی تا بتوانی بهتر کار کنی!

مهابادی در پایان خاطرنشان کرد:

باشگاه‌های فوتبال ایران قانون را رعایت نمی‌کنند چون موظف به انجام قوانین نیستند. باید فدراسیون فوتبال قوانین بازدارنده داشته باشد و نباید خودش مستقیم عمل کند. به طور مثال ۶ ماه صحبت این است که مسی به بارسلونا می‌رود و در نهایت نمی‌تواند به این تیم برود. چون باشگاه بارسلونا نمی‌تواند بیشتر از بودجه خودش را هزینه کند و در لیگ اسپانیا قانون برای همه باشگاه‌ها یکسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *