بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چگونه کارت حافظه را فعال کنیم؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۵
کارت حافظه

بازیابی اطلاعات از یک کارت حافظه آسیب دیده جزء دشوارترین نوع بازیابی‌های فایل است. اگرچه کارت‌های حافظه با قابلیت ذخیره تنها چند ده عکس شروع شدند، کارت‌های SD مدرن می‌توانند صدها عکس با وضوح بالا را ذخیره کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از وسایل الکترونیکی استفاده می‌نمایند که این دستگاه‌ها از کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کنند.  کارت‌های SD معمولاً برای دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌شوند، زیرا روشی راحت و امن برای ذخیره حجم زیادی از داده‌های بصری است.

بازیابی اطلاعات از یک کارت حافظه آسیب دیده جزء دشوارترین نوع بازیابی‌های فایل است. اگرچه کارت‌های حافظه با قابلیت ذخیره تنها چند ده عکس شروع شدند، کارت‌های SD مدرن می‌توانند صدها عکس با وضوح بالا را ذخیره کنند. متأسفانه این کارت‌ها می‌توانند به راحتی آسیب ببینند. در صورتی که از آن‌ها به خوبی نگهداری کنید می‌توانید دوباره فعال‌شان نمایید.

امروزه گوشی‌های هوشمند با حافظه تا یک ترابایت را تولید کرده‌اند اما با این حال بسیاری از افراد هنوز نیاز به حافظه بیشتری دارند که در چنین موقعیتی کارت‌های حافظه می‌توانند برای این افراد راه‌کار موثری باشند. با توجه به تمایل روزافزون ما برای ویدیوهای 8K و تصاویر با وضوح بالا، می‌توان گفت که تلفن‌ها باید در آینده اندازه‌های ذخیره‌سازی خود را افزایش دهند.

استفاده از کارت حافظه

شاید فکر کنید استفاده از کارت حافظه برای گذشته بوده و الان دیگر استفاده‌ای ندارد؛ البته که بسیاری از موبایل‌هایی هستند که از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آن‌ها همچنان جزء بهترین راه‌هایی هستند می‌توانید به کمک‌شان فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید.

متاسفانه اگر موبایل‌هایی مانند آخرین مدل‌های اندروید داشته باشید نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید؛ چون که این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تا کاربران از فضای ابری مانند گوگل درایو استفاده کنند؛ مثلا Samsung Galaxy S21 Ultra، از اسلات‌های کارت microSD دور شده است.

پس به نظر شما کارت حافظه به چه دردی می‌خورد؟ با این حال، برخی از تلفن‌ها همچنان دارای اسلات کارت حافظه microSD هستند. بهترین راه شما برای مطمئن شدن از چنین موضوعی این است که دفترچه راهنما یا سایت شرکت سازنده را بررسی کنید. همچنین وب سایت‌هایی مانند GSMArena نیز ممکن است بتواند کمکتان کند.

 

کارت حافظه قابل حمل

کارت حافظه قابل حمل

کدام کارت حافظه تهیه کنیم؟

کارت حافظه دو نوع قابل حمل و داخلی دارد. کارت‌های حافظه داخلی معمولا در اکثر دستگاه‌ها وجود دارد. مثلا هنگام خرید موبایل مورد علاقه‌تان دوست دارید که حافظه ۱۶ گیگابایتی بگیرید یا یک ترابایتی؟ کارت‌های حافظه قابل حمل معمولا به صورت جداگانه تهیه می‌شوند و زمانی که کاربر نیاز به حافظه بیشتری دارد، از آن‌ها استفاده می‌کند.

متأسفانه دستگاه‌های امروزی پشتیبانی از کارت حافظه microSD را انجام نمی‌دهد و استفاده از آن‌ها به شدت کاهش یافته است. همچنین این روزها به ندرت می توان آن را در تلفن هوشمند پیدا کرد. با این حال بسیاری از افراد برای دوربین‌های قدیمی یا موبایل‌های ارزان‌تر خود از کارت حافظه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه‌تان، موسیقی، کتاب‌های صوتی و سایر اسنادتان را به کارت‌های حافظه انتقال دهید؛ بعد از این که اطلاعات لازم را انتقال دادید می‌توانید از دستگاه خود جدا کنید.

استفاده از کدام کارت پیشنهاد می‌شود؟

همان طور که خواندید این دو نوع کارت برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌شود. اگر موبایل یا دستگاه شما استفاده از کارت حافظه را پشتیبانی می‌کند باید به یک سوال دیگر جواب دهید؛ این که دوست دارید اطلاعات خود را جدا از موبایل یا هر دستگاه دیگر، با خودتان جا به جا کنید؟ یا دوست دارید که این حافظه روی یک دستگاه باشد و حتی امکان جدا کردن آن وجود نداشته باشد؟

کسانی که از حافظه داخلی استفاده می‌کنند طبیعتا حافظه زیادی برای ریختن برنامه‌های مختلف، انواع بازی، فیلم و عکس دارند؛ اما نمی‌توانند کارت حافظه را جدا کنند، چون دستگاه دچار آسیب می‌شود. همچنین کسانی که می‌توانند از کارت micro SD استفاده کنند اگر با جابه‌جایی فایل‌هایشان مشکلی ندارند و نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند، این کارت برایشان مناسب است.

 

نحوه انداختن کارت حافظه در داخل دستگاه

گوشی‌های مختلف در طول سال‌ها روش‌های مختلفی نیز برای نصب کارت‌های microSD داشته‌اند، اما اکثر سازندگان یک سینی کارت ساخته‌اند تا توسط آن کارت وارد دستگاه شود. برای نصب کارت میکرو اس‌دی، به یک پین سوزنی کوچک نیاز دارید که در جعبه اکثر دستگاه‌ها وجود دارد.

به سادگی پین را به سوراخ کوچک سینی فشار دهید تا سینی باز شود. کارت microSD را روی سینی در جای مناسب قرار دهید، سپس سینی را دوباره داخل گوشی بلغزانید و مطمئن شوید که مسیر درست به بالا است.

 

کارت حافظه

کارت حافظه

استفاده از کارت microSD به عنوان حافظه قابل حمل

نصب کارت microSD کار ساده و آسانی است. برای اکثر گوشی‌ها، این کار به سادگی قرار دادن کارت microSD است. بعد از انداختن کارت، تلفن شما آن را شناسایی می‌کند و به طور خودکار شما را وارد تنظیمات کارت حافظه می‌کند؛ اما این تنظیمات را به چه صورت باید انجام داد؟

مرحله اول فعال‌سازی

کارت microSD را در گوشی خود قرار دهید. یک اعلان ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد درایو USB شناسایی شده است. سپس دو گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد. این گزینه‌ها شامل استفاده از کارت به عنوان حافظه قابل حمل یا حافظه داخلی است. Use as Portable Storage را انتخاب کنید.

مرحله دوم فعال‌سازی

یک اعلان جدید ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد تا فایل‌های روی کارت SD را بررسی کنید، برای این کار باید دکمه Explore را فشار دهید یا می‌توانید به تنظیمات فضای ذخیره سازی و USB بروید و سپس روی نام کارت SD ضربه بزنید. سپس به فایل منیجر اندروید هدایت خواهید شد که به شما امکان می‌دهد فایل‌های تلفن و کارت SD مشاهده و جابه جا کنید.

 

مرحله سوم فعالسازی

اگر دستگاه Android قدیمی‌تری دارید که مدیریت فایل ندارد، همچنان می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث برای دستکاری فایل‌های خود استفاده کنید. یک برنامه عالی برای انجام این کار Files by Google است که می توانید آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

 

تبدیل کارت حافظه داخلی به قابل حمل و بالعکس

اگر می خواهید کارت خود را از حافظه قابل حمل به حافظه داخلی یا برعکس تغییر دهید، همچنان می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • به Settings بروید
  • Storage & USB را باز کنید.
  • کارت‌های microSD را که نصب کرده‌اید مشاهده خواهید کرد.

اگر کارت حافظه شما به‌ عنوان حافظه قابل حمل تنظیم شده و می‌خواهید به حافظه داخلی بروید، درایو را انتخاب کنید، برای این کار باید ابتدا روی دکمه منو کلیک کنید و سپس در سمت راست بالای صفحه به آن ضربه بزنید. حال به قسمت Setting بروید و روی فرمت as internal کلیک کنید. برای چنین کاری باید از قبل BackUp بگیرید که اطلاعاتتان حفظ شود.

برای این که این عمل را برعکس انجام دهید یعنی حافظه داخلی را به قابل حمل انتقال دهید لازم است که همان مراحل را دنبال کنید، اما به جای فرمت as internal، گزینه Format as Portable را بزنید. این کار تمام محتویات کارت SD را حذف می‌کند؛ به این معنی که برخی از برنامه‌ها ممکن است به درستی کار نکنند و ممکن است مجبور شوید آنها را دوباره نصب نمایید تا کار کنند.

کلام آخر

به طور کلی استفاده از کارت‌های حافظه کاهش پیدا کرده است. برای دستگاه‌هایی که از این کارت پشتیبانی می‌کنند روش‌های فعال‌سازی در بالا آورده شده است. شما می‌توانید کارت حافظه داخلی را به قابل حمل و بالعکس تبدیل کنید.

برای چنین کاری کافی است که مراحل گفته شده را روی موبایل یا سایر دستگاه خود دنبال کنید. در آخر این کارت‌ها برای کسانی که به دنبال حافظه بیشتری هستند تا اطلاعات مهم خود از جمله اسناد، عکس و فیلم خود را نگهداری کنند، مناسب است.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *