بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

غذاهای ترکی استانبول را در سال 2023 بشناسید؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۷
غذاهای ترکی استانبول را در سال 2023 بشناسید؟

گفته می شود که چند نوع غذای اصلی در جهان وجود دارد. از جمله آنها می توان به ترکی، چینی و فرانسوی اشاره کرد آشپزی ترکی که شهرت خود را کاملاً توجیه می کند، همیشه یک شگفتی خوشایند برای بازدیدکنندگان خود در شهر ساحلی تور آنتالیا بهمراه دارند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

گفته می شود که چند نوع غذای اصلی در جهان وجود دارد. از جمله آنها می توان به ترکی، چینی و فرانسوی اشاره کرد آشپزی ترکی که شهرت خود را کاملاً توجیه می کند، همیشه یک شگفتی خوشایند برای بازدیدکنندگان خود در شهر ساحلی تور آنتالیا بهمراه دارند. آشپزی ترکی علاوه بر اینکه محصول تصفیه شده قرن ها تجربه است، کیفیت بسیار ناب دارد. تنوع و سادگی دستور پخت و کیفیت مواد، تضمین کننده غذاهای خوشمزه است. اگر شما تور لحظه آخری استانبول را تهیه کردید و قصد سفر به این کشور زیبا را دارید بهتر است این مقاله را بخوانید و اطلاعاتی درخصوص طعم ها و غذاهای ترکیه بدست آورید.تا در تور استانبول سفر خود را را با شکمگردی همراه کنید.

غذاهای ترکی استانبول را در سال 2023 بشناسید؟

کباب ها غذاهایی هستند که از گوشت ساده همراه با پیاز رنده شده تشکیل می شوند. تقریباً هر منطقه از آناتولی کباب مخصوص خود را دارد. بره گوشت اصلی آشپزخانه ترکیه است. تکه‌های بره که روی سیخ کشیده شده و روی زغال کبابی می‌شوند، شیش کباب معروفی را تشکیل می‌دهند که در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است. دونر کباب یکی دیگر از غذاهای معروف ترکی است که یک رول بره روی سیخ عمودی است که به موازات یک گریل داغ می چرخد. همچنین باید انواع کوفته را به عنوان غذاهای معمولی گوشت امتحان کنید.

بادمجان ها در طیف گسترده ای از غذاها از Karniyarik (شکم پر) و Hünkarbegendi (مورد علاقه سلطان)، سالاتاسی Patlican (سالاد بادمجان) و Patlican dolmasi (بادمجان شکم پر) استفاده می شود. می توان آن را با پیاز و سیر و گوجه فرنگی پخت و به عنوان پیش غذاهای سرد سرو کرد.

تور ارزان استانبول راهی مناسب برای چشیدن طعم های خاص و متفاوت است که در زندگی خود می توانید تجربه کنید. یک غذای خوشمزه ترکی پیلاو است ، یک غذای برنجی که تهیه آن برای آشپزهای کم تجربه دشوار است. در منطقه دریای سیاه ترکیه یک غذای عالی با برنج و ماهی کوچک درست می کنند: Hamsili pilav . یکی دیگر از غذاهای جالب از همان منطقه میرولوتو است .

Börek  کیک هایی از خمیرهای شیرینی پر شده با گوشت، پنیر یا سیب زمینی هستند. ماست طبیعی خوشمزه ترکیه به خوبی شهرت دارد. یک پیش غذای معمولی که با ماست و خیار تهیه می شود،Cacik  است . و البته فراموش نکنید که مانتی (راویولی) را با مقدار زیادی ماست امتحان کنید.

غذاهای ترکی یکی از انواع قابل توجه “Zeytinyaglilar”، غذاهای پخته شده با روغن زیتون است. «دلما» نامی است که به سبزیجاتی مانند برگ انگور ( سرما )، برگ کلم و فلفل سبز ( دولما بیبر ) پر شده با برنج تند اطلاق می شود.

 

شیرینی های ترکی در سرتاسر جهان معروف هستند و بسیاری از آنها شیر را به عنوان ماده اصلی تشکیل می دهند مانند  Sütlaç ، Tavuk gögsü، Helva ، Kazandibi، Asure  در این میان معروف ترین دسر ترکیه ای باقلوا است .

از نوشیدنی‌های ملی به راحتی می‌توان قهوه ترک و چای ترکی را نام برد ، اما باید به عیاران ، شیره، سالگام ، سهلپ و بوزا نیز اشاره کرد. قهوه ترک در یک فنجان کوچک غلیظ و تیره به دست می آید و ممکن است بدون شکر، با کمی شکر یا شکر فراوان سرو شود. در هر صورت واقعا خوشمزه است. یک نوع قهوه ترکی هم هست که روش درست کردن آن بر روی شن های داغ است که مزه آن کمی به ترشی میزند که قطعا امتحان آن ارزش دارد و طرفداران خود را دارد.

سوپ ها در طیف گسترده ای عرضه می شوند. اینها ممکن است سبک، یا غنی و قابل توجه باشند. آنها به طور کلی بر اساس موجودی گوشت هستند و در ابتدای غذا سرو می شوند. سوپ عدس رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع سوپ است، اما سوپ‌های ارجح دیگری مانند سوپ یالا و ترهانه وجود دارد .

مزه ها «Hors d’oeuvres» یا پیش غذاهایی هستند که عمدتاً در وعده های غذایی ​​تهیه می شوند . اگر به مقدار کم مصرف شوند، اشتها را قبل از غذا بر می انگیزند. نمونه‌هایی از مزه‌ها عبارتند از : گوزلمه ، بادمجان سرخ‌شده با ماست، لاکردا (بونیتو که از قبل در آب نمک سرو می‌شود)، پاستیرما (گوشت فشرده)، کیسیر ، کروکت ماهی، و مغز بره با آبلیمو فراوان. در بسیاری از رستوران‌ها مجموعه‌ای از مزه‌ها بلافاصله پس از سرو نوشیدنی‌ها روی میز روی سینی گذاشته می‌شود تا مشتریان انتخاب خود را انجام دهند.

غذاهای ترکی استانبول را در سال 2023 بشناسید؟

ترکیه توسط چندین دریا در اطراف احاطه شده است، از این رو غذاهای مختلف بسیاری در غذاهای ترکی بر پایه ماهی ، به ویژه در امتداد مناطق ساحلی وجود دارد. یکی از این غذاهای سنتی، همسی کوفته از منطقه دریای سیاه در شمال است.

برای رزرو تورهای مسافرتی خود وارد سایت توریاب | touryabtravel.com که معرفی تور ارزان و الحظه آخری آژانس هاس مسافرتی تهران را اتجام می دهد شوید و از طریق منو تورها تور ارزان آنتالیا یا استانبول خود را انتخاب کنید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *