بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تاثیر مصرف انار بر سلامتی قلب

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۱
انار

مطالعات نشان داده اند که انار می تواند به طرق مختلف از قلب محافظت کند، از جمله کاهش فشار خون و کاهش سطح قند خون، به همین علت همواره توصیه می شود خرید انار عمده را در فصل پاییز فراموش نکنید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مطالعات نشان داده اند که انار می تواند به طرق مختلف از قلب محافظت کند، از جمله کاهش فشار خون و کاهش سطح قند خون، به همین علت همواره توصیه می شود خرید انار عمده را در فصل پاییز فراموش نکنید.

آترواسکلروز که ناشی از انباشته شدن کلسترول و چربی در شریان ها می باشد، یکی از علل شایع بیماری قلبی است. آب انار ممکن است به کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم – کلسترول “بد” – که شریان ها را مسدود می کند، کمک کند. همچنین می تواند کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا – کلسترول “خوب” – را افزایش دهد که خطر سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می دهد.

از آنجایی که التهاب یک نشانگر رایج در بیماری قلبی است، منطقی است که انار با بهبود سلامت قلب مرتبط باشد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب انار ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. لورنس می‌گوید انار و آب انار ممکن است اثرات محافظتی برای مبتلایان به بیماری قلبی داشته باشند، در یک کارآزمایی بالینی، بیماران قلبی که روزانه یک فنجان آب انار می‌نوشیدند، در مقایسه با گروه دارونما، به ‌طور قابل‌ توجهی شدت، بروز و مدت درد قفسه سینه را کاهش دادند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف میوه های سرشار از پلی فنل، از جمله انار، ممکن است در کنترل بیماری قلبی مفید باشد.

انار

هضم راحت تر غذا را با مصرف انار تجربه کنید

ترکیبات انار ممکن است باعث تقویت باکتری های سالم روده و کاهش التهاب در دستگاه گوارش شود . آریل ها همچنین سرشار از فیبر هستند که به عنوان سوخت برای پروبیوتیک ها عمل می کند و به جلوگیری از برخی بیماری های گوارشی کمک می کند. البته نا گفته نماند که فلفل نیز سرشار از فیبر می باشد به همین دلیل در مواقعی که انار در دسترستان نیست قیمت روز فلفل را در بیاورید و با خرید آن، این محصول را جایگزین انار کنید.

افزایش مصرف فیبر بالا مانند انار می تواند به خنثی کردن حرکات روده بدن کمک کند . فقط مطمئن شوید که آب کافی بنوشید تا از گرفتگی یا مشکلات گاز گرفتگی جلوگیری کنید. تقریباً تمام قسمت های گیاه انار حرکات روده را برطرف می کند و در عین حال به افرادی که مشکلات قلبی دارند نیز کمک می کند.

علاوه بر این، وجود باکتری های پروبیوتیک در مقادیر زیاد در آب انار به فعالیت ضد میکروبی محصول کمک می کند و به ارزش غذایی آن می افزاید.

انار

مصرف منظم انار موجب تقویت استخوان ها می شود

چندین مطالعه انجام شده در طول سال ها نشان داده است که خوردن منظم انار می تواند برای سلامت استخوان شما عالی باشد.

علاوه بر انار مغزیجاتی مانند پسته نیز به دلیل داشتن ویتامین k موجب تقویت استخوان ها می شوند و از بروز بیماری های مربوط به استخوان نیز جلوگیری می کنند. نا گفته نماند قیمت پسته عمده از انار کمی گران تر می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد خرید انار را ترجیح می دهند.

مطالعات حیوانی نیز نشان داده است که این میوه می تواند اثر پیشگیرانه ای بر تحلیل استخوان داشته باشد. فلاونول های بالای موجود در میوه به طور فعال به مبارزه با هرگونه التهابی که می تواند باعث مشکلاتی مانند آسیب غضروف و آرتروز شود کمک می کند.

تحقیقات فزاینده ای برای بررسی تاثیر آن بر کاهش مشکلاتی مانند آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان و سایر مشکلات مفصلی در حال انجام است. در واقع، محتوای آنتی اکسیدانی موجود در آب انار نیز برای عملکرد ورزشی مفید است. دوندگان به طور فعال تشویق می شوند که میوه را نیز مصرف کنند زیرا می تواند عملکرد، فعالیت هوازی و استقامت را افزایش دهد.

 

انار

 

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *