بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بدترین سوتی های دروازه بان ها در جام جهانی

بهترین لباس ها برای خاطره سازی را از کجا بخریم؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۸:۲۴
بدترین سوتی های دروازه بان ها در جام جهانی

متاسفانه آن چنان که باید و شاید از دروازه بان ها در فوتبال حمایت نمی‌شود. اما زمانی که خطایی از آن‌ها سر می‌زند، به شدت مورد حمله قرار می‌گیرند و ممکن است تا آخر عمر مورد تمسخر یا تحقیر واقع شوند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

متاسفانه آن چنان که باید و شاید از دروازه بان ها در فوتبال حمایت نمی‌شود. اما زمانی که خطایی از آن‌ها سر می‌زند، به شدت مورد حمله قرار می‌گیرند و ممکن است تا آخر عمر مورد تمسخر یا تحقیر واقع شوند. دروازه بانی علی رغم ناسپاسی‌های بسیار، نقشی بسیار مهم در بازی فوتبال دارد که باید برای آن ارزش زیادی قائل شد. بدترین سوتی‌های دروازه بان‌ها مانند زشت ترین لباس های جام جهانی بیشتر خنده دار است.

اشتباه بزرگ رابرت گرین

یکی از بدترین سوتی‌های جام جهانی مربوط به اشتباه مهلک رابرت گرین، دروازه بان تیم انگلیس است موقعی که در مقابل آمریکا بازی می‌کرد. در جریان بازی ابتدا انگلیسی‌ها به حریف گل زدند و حسابی هم از این قضیه مستور بودند تا اینکه دست‌های بی توان رابرت گرین همه چیز را تغییر داد. درست زمانی که بازیکن آمریکایی کلینت دمپسی، با شوت مستقیم توپ را راهی دروازه انگلیسی ها کرد. رابرت گرین ابتدا توپ را گرفت و سپس از دستش رها شد و دروازه را باز کرد. فکر نمی‌کنیم رابرت هنوز هم آن اشتباه وحشتناک را از یاد برده باشد!

فراموش شدگان برزیلی (اروگوئه-برزیل 1950)

بدترین سوتی های دروازه بان ها در جام جهانی

این مسابقه را می‌توان جز نحس ترین مسابقه برزیلی ها در تمام دوران فوتبال دانست. سال 1950 بود که برزیل در ماراکانا به مصاف اروگوئه رفت و در حالیکه تنها به یک تساوی یا برد نیاز داشت تا قهرمان شود، با نتیجه 2 بر 1 در مقابل اروگوئه شکست خورد. مسبب این اتفاق باربوسا دروازه بان تیم بود که در نیمه دوم و در حالیکه نتیجه برابر بود از دروازه فاصله گرفت و گل دوم را خورد. بعد از این شکست تحقیرآمیز و سنگین تمام بازیکنان تیم طرد شدند و حتی به آن‌ها اجازه ورود به ورزشگاه هم داده نمی‌شد. برزیل هرگز دیگر کفش و لباس ورزشی مردانه سفید به تن نکرد. باربوسا در سال 2000 و دو هفته قبل از مرگش در این باره گفته بود: بر اساس قوانین برزیل حداکثر مجازات 30 سال است. اما حبس من 50 سال بود.” این صحبت نشان دهنده درد بسیار زیاد بازیکنان و علی الخصوص باربوسا است.

رنه هیگیتای دیوانه!

بدترین سوتی های دروازه بان ها در جام جهانی

رنه هیگیتا با نام مستعار دیوانه از جسورترین و پرحاشیه ترین دروازه بانان کلمبیایی است. جام جهانی 1990 بود که رنه هیگیتا موجب شکست تیمش و حذف از جام جهانی شد. او به دلیل حرکات نمایشی و دریبل های پی در پی اش معروف شده بود، ولی خب هر نکته مکانی دارد! در بازی کلمبیا – کامرون در جام جهانی 1990 زمانی که بازی به وقت اضافه کشیده شده بود، رنه دوباره به سرش زد و از دروازه فاصله گرفت اما این بار دریبل‌هایش موفقیت آمیز نبود و مهاجم کامرونی توپ را از او ربود و راهی دروازه کلمبیا کرد و بدین ترتیب شکست تلخی برای کلمبیا رقم خورد.

دیوید سیمن

جام جهانی 2002 بود که سیمن به عنوان دروازه بان در بازی فوتبال انگلیس مقابل برزیل شرکت کرد. عمده افتخارات او با باشگاه آرسنال است. در کمال ناباوری رونالدینیو از فاصله 40 متری ضربه آزادی را به سمت دروازه شوت کرد و در نهایت منجر به گلی شد که دیوید سیمن در مقابل آن واکنش خاصی نشان نداد و آن را مهار نکرد و همین گل موجب پیروزی برزیل شد.

الیور کان جنگنده

فکر می کنم همه ما با الیور کان خاطرات فوتبالی زیادی داریم. دقیقا در سال 2002 بود که الیور کان هم مانند دیوید سیمن مرتکب اشتباه شد. در آن زمان الیور کان بزرگترین دروازه بان جهان بود و  در این بازی مانند یک نگهبان قلعه برای دروازه خود جنگید. اما یک لحظه اشتباه منجر به شکست آلمان شد. درست در لحظه‌ای که ریوالدو توپ را به سوی دروازه پرتاب کرد، کان آن را مهار کرد، اما نتوانست توپ را کاملا بگیرد و تنها آن را دفع کرد. اما در واقع با دفع کردن توپ آن را دو دستی تقدیم رونالدو کرد و گل برای برزیل به ثمر رسید. بعد از این گل برزیل توانست یک گل دیگر هم بزند و پیروز میدان باشد.

غفلت نری پومپیدو

دروازه بان آرژانتینی در 2 دوره جام جهانی حضور داشت. اما در مقابل کامرون یک گل خنده دار خورد و موجب شکست آرژانتین شد. آرژانتین در آن دوره مدافع عنوان قهرمانی بود و کامرون تازه واردی پیش نبود و هیچ کس انتظار نداشت که کامرون در مقابل آرژانتین پیروز شود. اما آن گل برای همیشه کابوس دروازه بان تیم فوتبال آرژانتین شد. به گمانم هیچ کس فکرش را نمی‌کرد آن ضربه آرام وارد دروازه آرژانتین شود حتی خود پوپیدو به همین دلیل عکس العمل خاصی نشان نداد و تنها تا رسیدن به دروازه به آن نگاه کرد.

والدیر پرس

دروازه بان برزیل در جام جهانی 2022 بود که اشتباه وحشتناکی در مقابل شوروی کرد. البته برزیل در نهایت در آن بازی پیروز شد، اما سوتی این دروازه بان موجب حذف برزیل شد. در نیمه اول با یک پرس سهل انگارانه نتوانست توپ مهاجم شوروی را کامل مهار کند و توپ داخل دروازه رفت و گل شد. این گل در کارنامه این دروازه بان برای همیشه ثبت شد.

بهترین لباس ها برای خاطره سازی را از کجا بخریم؟

در این مطلب به بررسی بدترین سوتی های دروازه بان ها  در جام های جهانی مختلف پرداختیم امیدوارم از ان‌ لذت برده باشید. تمرکز و اعتماد به نفس، تکنیک و مهارت بزرگ‌ترین سرمایه یک دروازه بان است. اما گاهی شدت هیجانات آنقدر زیاد می‌شود که تمرکز کاهش می‌یابد و ممکن است موجب نتایج تلخ و گاهی جبران ناپذیر حتی برای بهترین های جهان شود.

اگر به قطر سفر کرده اید و از جاذبه های گردشگری قطر دیدن می کنید و یا اگر شما هم برای تماشای بازی های جام جهانی وقت می گذارید، لازم است تا سری به فروشگاه اینترنتی مدیسه بزنید. سایت مدیسه با ارائه باکیفیت‌ترین لباس‌ها از بهترین برندهای ایرانی و خارجی، همیشه منصفانه‌ترین قیمت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. از همین رو مدیسه توانسته‌است مقام اول در بین فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک را در جشنواره برند محبوب با آرای مردمی کسب کند.

 

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *