بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام پیشکسوت فوتبال ایران برای ستاره های تیم کی روش

مهدی رجب زاده : با روش بازی مقابل ولز بازی کنیم می تواند مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا هم کارساز باشد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۰
مهدی رجب زاده پیشکسوت فوتبال ایران درباره تیم ملی صحبت کرد

مهدی رجب زاده پیشکسوت فوتبال ایران گفت : به نظر من همین روش که در بازی با ولز داشتیم می‌تواند در بازی با آمریکا هم کارساز باشد و تیم باید رها و جسورانه بازی کند. ما می‌توانیم مقابل امریکا بازی خوبی انجام دهیم و برنده باشیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی رجب زاده پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص بازی تیم ملی کشورمان مقابل آمریکا صحبت کرد.

تیم ایران در بازی اول مقابل انگلیس خیلی بد بازی کرد و شکست سنگینی خورد اما در بازی دوم متحول شد و یک برد ارزشمند برابر ولز به دست آورد. فکر می‌کنید چرا تیم ایران در بازی مقابل انگلیس و ولز تا این حد متفاوت بود؟

چیزی که ما از بیرون دیدیم تیم در بازی اول باترس و بدون هیچ انگیزه‌ای ظاهراً شد. انگار انگیزه‌ای نداشتند که مبارزه کنند یا موفق شوند. من همیشه می‌گویم باید مبارزه کنیم حتی اگر موفق نشویم. نهایت اینکه تیم مبارزه می‌کند و می‌بازد اما در بازی با انگلیس ترسو بودن از سمت مربی به تیم انتقال داده شد. دلیلی ندارد حتماً این مسأله بیان شود و با نحوه بازی و کار فنی می‌توان متوجه شد. چیدمان بازی بیانگر ترسو یا جسور بودن تیم است که در بازی با انگلیس کاملاً مشخص بود ترس بدی در تیم وجود داشت که از کادرفنی به بازیکنان منتقل شد. آنقدر خودمان را دست‌کم گرفتیم که فقط آمدیم گل‌های زیادی نخوریم. تیم ما کاملاً دست و پا بسته بود و هیچ‌کدام از بازیکنان نتوانستند توانمندی خودشان را نشان دهند. سیستم و روش بازی کی‌روش کاملاً اشتباه بود. او، هم در انتخاب نفرات و هم در چینش بازیکنان که 5 دفاع در تیم داشت، اشتباه کرد. من یاد ندارم کی‌روش با 5 دفاع کار کرده باشد. حتی وقتی اتوبوسی هم بازی کرد با 4 دفاع بود. این سیستم خیلی عجیب و غریب بود. با این چینش عملاً تیم را زیر فشار برد و هیچ کار فنی و تاکتیکی ندیدیم. بازیکنان انگار وزنه به پایشان بسته شده بود و هیچ حمله‌ای نکردیم تا وقتی که 3، 4 گل خوردیم. آن وقت هم هیچ چیز برای از دست دادن نداشتیم که در نهایت 2 بار به تیر دروازه زدیم. بهتر است خودمان باشیم و کارمان را انجام دهیم. ما در بازی با انگلیس به ترسو بودن خودمان باختیم. این مسأله اعتراض و انتقاد همه را به‌دنبال داشت. همه ناراحت بودیم و حتی کی‌روش را به باد انتقاد گرفتند. از رسانه‌ها و مجازی گرفته تا کارشناسان.

اما در بازی با ولز همه چیز عوض شد.

در بازی دوم خودشان متوجه شدند کارشان اشتباه بود. هم چیدمان و همه روش بازی تغییر کرد. دیگر آن تیم دست و پا بسته نبودیم و تیم مثل فنر فشرده‌ای بود که رها شد. ما در بازی با ولز حتی قبل از اینکه 2 گل را در دقایق پایانی بزنیم، مستحق این بودیم که 2 گل خیلی زودتر بزنیم که 2 بار هم به تیر دروازه زدیم و 2 موقعیت خیلی خوب هم داشتیم که گلر ولز آن را گرفت. بچه‌ها در این بازی جسورانه و باشجاعت بازی کردند. ما باید از چیزی که داریم بهره‌برداری کنیم. نه اینکه ترسو باشیم و نتوانیم از حداقل‌هایمان هم استفاده کنیم. جای شکرش باقی است که آزاد و رها بازی کردند.

با این بازی حالا امیدها به تیم برگشت و خیلی‌ها فکر می‌کنند فرصت برای صعود وجود دارد.

من قبل از مسابقات در مصاحبه‌ای گفته بودم پیش‌بینی‌ام این است که تیم می‌تواند صعود کند. یکی از بهترین‌ نسل‌های فوتبالی را داریم. تیمی که هم تجربه دارد و هم جوانی. کمترین چیزی که می‌توانند به دست بیاورند این است که از گروه صعود کنند. این بار واقعاً می‌توانند صعود کنند. من نمی‌خواهم به قبل برگردم. انتخاب سرمربی و ماجراهای فدراسیون، شرایط عجیبی را رقم زد. یک شبه سرمربی تغییر کرد و شرایط نرمالی نبود. اما گفتم باید برویم مسابقات و بهترین عملکرد را داشته باشیم. من برای بازی با انگلیس هنوز هم ناراحت هستم. بعد از مسابقه چیزی که به فکرم رسید این بود که شاید اگر رئیس فدراسیون بودم بعد از همان بازی، سرمربی تیم را عوض می‌کردم. واقعاً همه را حرص داد. بعد از آن هم کی‌روش به جای اینکه عذرخواهی کند گفت ما به چشم بازی تدارکاتی به بازی با انگلیس نگاه کردیم. مگر جام جهانی جای بازی تدارکاتی است؟ کی‌روش باید در رفتار خود تجدید نظر کند. من فکر می‌کنم با این صحبت‌هایش مردم و فوتبالی‌ها را به سخره می‌گیرد. شخصاً ناراحت شدم و بقیه هم همین‌طور. ما در مسابقات مقدماتی و تدارکاتی نیستیم که بگوییم به بازی با انگلیس به چشم بازی تدارکاتی نگاه کردیم. باید به خاطر آن شکست سنگین عذرخواهی می‌کرد. تیم خیلی ضعیف بازی کرد و باید عذرخواهی می‌کرد. من نمی‌خواهم وارد بحث‌های حاشیه‌ای شوم اما تیم ما پتانسیل بالایی دارد و با چیدمان خوب و روش خوب می‌تواند نتیجه بگیرد. بچه‌ها در بازی با ولز همت کردند و جسارت ایرانی را نشان دادند. کی‌روش باید این را بداند غیرت ایرانی زبانزد است و باید از آن استفاده کند، نه اینکه دست و پای بچه‌ها را ببندد و مثل بزدل‌ها به زمین بروند. تیم ما نباید عقب برود که گل نخورد. آنها شایسته انجام بازی جسورانه هستند.

آقای مهدی رجب زاده بازی با آمریکا را چطور پیش‌ بینی می‌کنید؟

به نظر من همین روش که در بازی با ولز داشتیم می‌تواند در بازی با آمریکا هم کارساز باشد. تیم باید رها و جسورانه بازی کند. ما می‌توانیم مقابل امریکا بازی خوبی انجام دهیم و برنده باشیم. این مسأله در وجود تیم هست.

پس امیدوار به صعود تیم هستید.

الان موج مثبتی وارد تیم شده و بچه‌ها بازی خودشان را انجام دادند که متوجه شدند می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. این اولین بار است که چنین فرصت طلایی به وجود آمده و تیم می‌تواند صعود کند. حق‌مان صعود است و با توجه به پتانسیل و نفراتی که تیم ایران دارد دور از دسترس نیست. حسنی که بازی با ولز داشت این است که آب رفته را تا حد زیادی برگرداند. بچه‌ها به خودباوری که داشتند، برگشتند. کادرفنی باید مثل بازی با ولز تیم را با روحیه مضاعف و انگیزه بالا، آماده صعود به مرحله بعد کند. باید حواس‌مان باشد شاید سال‌های سال این فرصت پیش نیاید. اگر این بار صعود کنیم این اعتماد به نفس تا همیشه در تیم وجود خواهد داشت که می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *