بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

قطر ضعیف‌ترین میزبان تاریخ جام جهانی ؛ میزبان قلابی حذف شد

تیم ملی قطر با حذف زودهنگام در مرحله گروهی ، ضعیف ترین میزبان ادوار جام جهانی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۹
تیم ملی قطر با حذف زودهنگام در مرحله گروهی ، ضعیف ترین میزبان ادوار جام جهانی

تیم ملی قطر به نخستین میزبان تاریخ جام جهانی تبدیل شد که پس از برگزاری تنها 2 بازی، از دور مسابقات کنار می رود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی قطر به نخستین میزبان تاریخ جام جهانی تبدیل شد که پس از برگزاری تنها 2 بازی، از دور مسابقات کنار می رود.

به گزارش پارس فوتبال، پس از اعطای یکی از پرهیاهوترین میزبانی های تاریخ جام جهانی به کشور قطر، عنابی پوشان امید زیادی داشتند تا بتوانند در این مسابقات شگفتی ساز شوند اما خیلی زود و با دو شکست پیاپی، از دور مسابقات کنار رفتند.

قطری ها که در بازی افتتاحیه جام جهانی 2022 مقابل اکوادور با 2 گل شکست خورده بودند، امیدوار بودند تا در دیدار دوم و برابر سنگال به مسابقات بازگردند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه قطر میزبان با نتیجه سه بر یک برابر تیم آلیو سیسه تن به شکست داد.

بدین ترتیب، قطر به نخستین میزبان تاریخ جام جهانی تبدیل شد که پس از فقط 2 بازی مرحله گروهی و پیش از برگزاری دیدارهای روز پایانی، از دور مسابقات کنار رفته و با جام وداع می کند.

پیش از این، آفریقای جنوبی در سال 2010، اولین میزبان رقابت های جام جهانی لقب گرفت که در مرحله گروهی حذف شده و نتوانست راهی دور بعد شود. اما تفاوت آنها با قطر در این است که آفریقای جنوبی تا روز پایانی شانس صعود از گروهش را داشت و در شرایطی که آنها به همراه مکزیک چهار امتیازی بودند، به دلیل تفاضل گل کمتر نتوانستند از گروه خود صعود کنند.

بدین ترتیب قطر رکورد ضعیف ترین میزبان تاریخ جام های جهانی را از سال 1932 تاکنون به ثبت رساند. در جام جهانی 1994 آمریکا که در 6 گروه برگزار شد، بنا بود تیم های اول و دوم هر گروه به همراه 2 تیم برتر سوم که عملکرد خوبی داشته باشند، راهی دور بعد شوند که کشور میزبان یکی از تیم های برتر سوم بود و توانست به دور یک هشتم نهایی صعود کند.

در جام جهانی 1982 اسپانیا نیز که هنوز کسب هر پیروزی 2 امتیاز به همراه داشت، تیم ایرلند شمالی توانست با کسب چهار امتیاز در گروه کشور میزبان راهی دور بعد شود، درحالیکه اسپانیا به همراه یوگسلاوی سابق برای صعود به عنوان تیم دوم در رقابت بودند. در شرایطی که هر 2 تیم سه امتیازی بودند و حتی تفاضل گل برابری نیز داشتند، اما لاروخا به دلیل گل زده بیشتر (3 گل) نسبت به یوگسلاوی که 2 گل زده بود، راهی دور بعد شد.

بجز این موارد، در سایر دوره های قبلی جام جهانی، کشورهای میزبان صعود بی دردسری به دور بعدی داشتند حالا قطر پس از آفریقای جنوبی، به دومین میزبان تاریخ جام جهانی تبدیل می شود که در همان مرحله گروهی حذف می شود و البته رکورد سریعترین میزبان حذف شده و همچنین اولین تیمی که از جام جهانی 2022 قطر کنار می رود، به نام عنابی پوشان ثبت شد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *