بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش اسطوره فوتبال انگلیس به پیروزی عجیب سه شیرها برابر ایران

آلن شیرر : سیستم انگلیس در برابر ایران بهترین تصمیم گرت ساوت گیت بود

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۱
آلن شیرر

آلن شیرر در گفتگو با کریس بیون در دوحه گفت: پیروزی 6-2 روز دوشنبه دقیقاً همان نتیجه ای بود که ما به آن نیاز داشتیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

آلن شیرر در گفتگو با کریس بیون در دوحه گفت: پیروزی 6-2 روز دوشنبه دقیقاً همان نتیجه ای بود که ما به آن نیاز داشتیم و این همان شیوه بازی بود که ما دوست داشتیم همیشه از تیم ملی انگلیس ببینیم.

به گزارش پارس فوتبال، شیرر در ادامه گفت:

وقتی قبل از شروع بازی، تیم و سیستم گرت ساوت‌گیت با دفاع ۴ نفره را دیدم، متوجه شدم قرار است یک بازی هجومی از تیم ببینیم. حالا با این نتیجه دیگر نگران بازی با آمریکا و ولز نیستم بلکه مشتاقم هر چه زودتر به مصاف آن‌ها برویم.

قبل از شروع این تورنمنت بحث های زیادی در مورد اینکه ساوتگیت از دفاع 5 یا 4 نفره استفاده می‌کند وجود داشت و معتقد بودیم او باید در قطر کمتر احتیاط را در دستور کار قرار دهد.

این فقط ترکیب شما نیست که تعیین می کند چقدر تهاجمی هستید، بلکه سیستم انگلیس در برابر ایران بهترین تصمیم گرت بود و من در واقع احساس کردم که گرت بهترین بهره را از هر بازیکنی گرفته است. استفاده از این سیستم به بلینگهام اجازه داد آزادی عمل بیشتری داشته باشد و در صحنه گل اول تاثیر آن مشخص بود.

در سیستم 2-5-3 بلینگهام آزادی عمل کمتری دارد و او در برابر ایران که عمیقا در دفاع فرو رفته بود توانست بهترین فرم خود را ارائه دهد.

بلینگهام، مانند بوکایو ساکا و رحیم استرلینگ، شگفت‌انگیز بود، اگرچه بقیه بازیکنان نیز به خوبی با سیستم سازگار شدند. انتخاب بزرگ گرت، مگوایری بود که در یونایتد نیمکت نشین شده اما عملکرد خوب هری ابهامات را برطرف کرد.

مگوایر و جان استونز ترسی نداشتند که از عقب زمین پیشروی کنند و به مهاجمان پاس دهند و این دقیقا همان چیزی بود که ما برای بازیسازی به آن احتیاج داشتیم.

ایران برای سخت کردن این بازی ما آماده شده بود، اما ما با فرستادن مدافعان کناری خود به جلوی زمین بازی را باز کردیم و با چند سانتر عالی از جمله ارسال لوک شاو توانستیم گل اول را وارد دروازه ایران کنیم.

می توانم درک کنم که چرا ساوتگیت از گل هایی که ما در پایان بازی دریافت کردیم عصبانی است اما 95 درصد عملکرد بازیکنان درخشان بود.

گرت در تعویض‌ها هم عالی عمل کرد و گریلیش و رشفورد گلزنی کردند. تنها کسی که ممکن است خوشحال نباشد، کاپیتان هری کین است که نتوانست گلزنی کند اما انتظار کین برای گلزنی در این جام زیاد طول نمی کشد و جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *