بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پرتاب های بلند بیرو، فقط برای اندازه گیری نیست

نقش ویژه علیرضا بیرانوند در موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۷
نقش ویژه علیرضا بیرانوند در موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی

انتظار رو به پایان است و فردا تیم ملی ایران در اولین بازی و مهمترین بازی گروهی به مصاف تیم ملی انگلیس، یکی از تیم های مدعی قهرمانی می رود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

انتظار رو به پایان است و فردا تیم ملی ایران در اولین بازی و مهمترین بازی گروهی به مصاف تیم ملی انگلیس، یکی از تیم های مدعی قهرمانی می رود.

به گزارش پارس فوتبال، این جام جهانی با جام جهانی های قبلی کمی برای تیم ملی متفاوت است، چرا که جدا از حضور شایسته به دنبال صعود به مرحله حذفی مسابقات است که تا اکنون برای فوتبال ایران سابقه نداشته است. اینبار حتی کارلوس کی روش هم از صعود به مرحله حذفی مسابقات حرف زده است. طبیعتا در چنین وضعیتی برنامه تیم ملی برای انتقال در بازی با انگلیس جامع تر و زهردارتر خواهد بود و به طور حتم تیم کارلوس کی روش روی انتقال در تلاش برای گلزنی خواهد بود. این ایده حتی می تواند بار حملات تیم حریف را از روی خط دفاعی ما کم کند و بیشتر به تیم ملی برای امتیازگیری کمک خواهد کرد.

یکی از بازیکنانی که می تواند در انتقال برای تیم ملی خوب عمل کند، علیرضا بیرانوند است. به خصوص زمانی که او توپ را مال خود می کند، دیدش نسبت به همه جای زمین کافی است و به سرعت می تواند توپ را به منطقه دلخواه با دست انتقال دهد. پرتاب های دست علیرضا بیرانوند تنها برای اندازه گیری نیست و اینکه یک رکورد جالب توجه برای او ثبت شود. این پرتاب ها اگر منجر به ایجاد موقعیت برای تیم ملی نشود، فایده ای ندارد و مرد شماره یک تیم ملی باید این پرتاب ها را در جهت ایجاد موقعیت برای تیم ملی استفاده کند.

خرج کردن توپ به کناره ها در صورت حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در این مناطق می تواند در انتقال موجب ایجاد حملات خطرناک از سوی تیم ملی و حتی گل شود. این باور اگر در تیم ملی تقویت شود، در همین جام جهانی می تواند برای تیم ملی مفید باشد. همانند تیمی که پرتاب کننده قوی در اوت دارد و زمانی که توپ از کناره ها به بیرون می رود، می کوشد با پرتاب های بلند روی دروازه حریف به گل برسد. اما در خصوص پرتاب های بلند علیرضا به نظر می رسد، استفاده خوب از آن نشده است و تنها به رکوردهایش افتخار کرده ایم. در انتقال، رساندن سریع توپ به مهاجم و وینگرها مهم است و علی بیرو می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. او کافی است در هر نیمه و فراخور شرایط بازی یک بار این کار را انجام دهد و کافی است تیم ملی در هر بازی روی یکی از این ضربات به گل برسد. این حتی برای پیروزی هم کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *