بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به بهانه دیدار چلسی – آرسنال ؛ نگاهی به بازی های هیجان انگیز دربی لندن + فیلم

مروری بر 10 بازی آخر چلسی برابر آرسنال در لیگ برتر

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۴


چلسی که با سرمربی جدیدش نتایج نسبتاً خوبی گرفته، امیدوار است آرسنال را از صدر جدول لیگ برتر به زیر بکشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امروز از ساعت ۱۵:۳۰ در حساس‌ترین بازی هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان آرسنال خواهد بود.

چلسی؛ بهترین مسیر برای بازگشت
شاید شکست مقابل برایتون برای این که غرور گراهام پاتر بریزد، نتیجه بدی هم نبود. او شکست‌ناپذیر بود و تیم خوبی در چلسی ساخت، ولی به تیم سابقش باخت و حالا در پی جبران آن شکست عجیب ۴-۱ است. آبی‌های لندن باز هم مدعی قهرمانی نیستند، ولی برای رسیدن به بالای‌سری‌ها مثل نیوکاسل و منچستریونایتد می‌توانند روی بازی‌های بزرگ حساب باز کنند. نکته جالب این که چلسی تا امروز مقابل دو تیم از بیگ‌سیکس (تاتنهام و منچستریونایتد) بازی کرده و در هردو بازی به تساوی رسیده. نکته مهم این که آبی‌های لندن تا پیش از تعطیلی مسابقات به مصاف آرسنال و نیوکاسل خواهند رفت که هردو نتیجه می‌تواند در ادامه مسیرشان اهمیت بسزایی داشته باشد.

آرسنال؛ توپچی‌ها در بهشت
بی‌شک آرسنالِ فصل جاری تیمی است که باید تحسین کرد. میکل آرتتا هم تیمش را جوان کرده و هم رقیب منچسترسیتی در مسیر قهرمانی شده است. آرسنال تیم جذاب و دوست‌داشتنی این روزهای لیگ برتر فقط مقابل منچستریونایتد لغزید و حالا در ۱۲ هفته ۱۰ برد داشته؛ از جمله برد مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس مثل تاتنهام و لیورپول که باعث شد این دو تیم وارد سراشیبی سقوط شوند. از هفته آینده لیگ برتر وارد تعطیلات اجباری می‌شوند و آرتتا می‌خواهد تیمش صدرنشین لیگ برتر بماند. او نتایج خوبی مقابل چلسی گرفته و در استمفوردبریج هم ۲ فصلی می‌شود که تیم برنده است. یادآوری همین موفقیت می‌تواند برای توپچی‌ها روحیه‌بخش باشد. آیا سومین برد در استمفوردبریج که تبدیل به بهشت آرسنال شده، در راه است؟

آخرین بازی
بیستم آوریل ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر، چلسی در استمفوردبریج ۴-۲ به آرسنال باخت. انکتیا (۲ مرتبه)، اسمیت‌راو و ساکا برای آرسنال و ورنر و آسپیلیکوئتا برای چلسی گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۰۵) در ۲۰۵ مصاف بین چلسی و آرسنال، تا امروز توپچی‌ها ۸۰ برد کسب کرده‌اند و آبی‌های لندن در ۶۶ بازی برنده شده‌اند. ۵۹ بازی هم بین دو تیم مساوی شده است.
۶۰) در ۶۰ نبرد سرخابی‌های لندن، چلسی ۲۰ برد و آرسنال ۲۳ برد کسب کرده‌اند. ۱۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۳) آرسنال در ۵ بازی اخیرش مقابل چلسی در لیگ برتر ۳ برد داشته، یک مرتبه به تساوی رسیده و فقط یک بازی را باخته است.
۲) توپچی‌های لندن در ۲ بازی اخیر لیگ برتری در استمفوردبریج مقابل همشهری آبی‌پوش پیروز شده‌اند. در صورتی که برای سومین مرتبه متوالی در خانه حریف پیروز شوند این اتفاق برای نخستین مرتبه در تاریخ لیگ برتر رخ داده است.
۰) با وجود این که چلسی فصل پرنوسانی را سپری کرده، ولی هنوز در استمفوردبریج نباخته‌اند. چلسی ۳ برد و ۲ تساوی در خانه داشته.
۸) آرسنال ۸ بازی این فصل در لندن را برده است. ۶ بازی در خانه‌شان برگزار شده و ۲ بازی را در خانه رقبای لندنی برده‌اند.
۷) میکل آرتتا در ۷ بازی مقابل چلسی ۴ برد، یک تساوی و ۲ شکست در کارنامه‌اش می‌بیند.

مصدومان و محرومان
چلسی برای این دیدار وسلی فوفانا، انگولو کانته، کپا آریسابالاگا، بن چیلول و ریس جیمز را قطعاً در اختیار نخواهد داشت. متئو کواچیچ و دنیس زکریا هم مصدوم هستند ولی احتمالاً به این بازی خواهند رسید. در اردوی آرسنال، امیل اسمیت‌راو و مت ترنر به طور قطعی به نبرد با چلسی نمی‌رسد. ممکن است تاکهیرو تومیاسو و اولکساندر زینچنکو هم به این دو نفر اضافه شوند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، سیلوا، کولیبالی، لوفتوس‌چیک، جورجینیو، کواچیچ، کوکوریا، هاورتس، مانت و استرلینگ
آرسنال: رمزدیل، وایت، سالیبا، گابریل، تیرنی، پارتی، ژاکا، ساکا، اودگارد، مارتینلی و ژسوس


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *