بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

توصیه مهاجم سابق به یحیی گل محمدی : تاکتیک را عوض کن

اصلانیان : پرسپولیس در شرایط کنونی نیاز به تغییر تاکتیک دارد

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۵
پرسپولیس

امیرحسین اصلانیان معتقد است پرسپولیس برای موفقیت در ادامه فصل باید با تاکتیک جدیدی وارد مسابقات شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیرحسین اصلانیان معتقد است پرسپولیس برای موفقیت در ادامه فصل باید با تاکتیک جدیدی وارد مسابقات شود.

به گزارش پارس فوتبال، پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر موفق شد با یک گل مس کرمان را شکست بدهد. امیرحسین اصلانیان پیشکسوت سرخپوشان در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره این مسابقه گفت:

بازی‌هایی که بدون تماشاگر برگزار می‌شود، بی روح است و از طرفی اینکه پرسپولیس در بازی‌های اخیر به صورت اقتصادی و با کمترین مشکل پیروز می‌شود، یک مشکل است اما به هر حال کسب سه امتیاز مسابقات هم بسیار مهم است و در نیم فصل دوم به کمک پرسپولیس خواهد آمد ولی به لحاظ فنی ما در خلق موقعیت دچار مشکل هستیم و در تعطیلات جام جهانی باید روی این قضیه بیشتر کار شود.

او در ادامه تاکید کرد:

پرسپولیس اگر می‌خواهد در ادامه، هجومی‌تر بازی کند، باید تغییر تاکتیک بدهد و با دو فوروارد بازی کند. البته این نظر ماست که بیرون از تیم هستیم و در تمرینات حضور نداریم و به عنوان کارشناس فقط می‌توانیم نظر شخصی خودمان را بدهیم و در نهایت کادرفنی بهتر می‌داند که تیمش در چه شرایطی قرار دارد.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره گلزنی شیخ دیاباته مقابل مس کرمان بیان کرد:

ما دیاباته را در دوران اوج خود دیده بودیم که توانسته بود آقای گل هم بشود؛ او بازیکن توانمندی است و زمانی که در شرایط بدنی و روحی ایده‌آلی قرار بگیرد، می‌تواند با توجه به قد بلند خود، در باکس روی توپ‌های بلند هم تاثیرگذار باشد.

اصلانیان درباره حضور همزمان لوکادیا و دیاباته در ترکیب سرخپوشان و انتقاداتی که برخی از کارشناسان به این مسئله دارند گفت:

من با کسانی که فکر می‌کنند سبک بازی دیاباته و لوکادیا شبیه به هم است، مخالفم. لوکادیا یک بازیکن تکنیکی است و توپ را نگه می‌دارد و کارهای زمین را به خوبی انجام می‌دهد اما دیاباته با توجه به اینکه حدود دو متر قد دارد، می‌تواند در ضربات ایستگاهی هم به صورت مستقیم ضربه بزند و هم می‌تواند توپ را برای نفر سوم بساباند.

او با اشاره به ضعف این تیم در موقعیت سازی عنوان کرد:

در هفته‌های اخیر سایر تیم‌ها هم با مساوی، چند امتیاز از دست دادند و به جز تیم‌هایی مثل گل‌گهر یا سپاهان که خلق موقعیت زیادی دارند، تیم‌های دیگر آنچنان لیگ را غنی نمی‌کنند؛ در چنین شرایطی کسب سه امتیاز مسابقات توسط پرسپولیس اتفاق خوبی است ولی اینکه این تیم با توجه به خریدهای خوبی که انجام داده، در همه بازی‌ها به یک شکل بازی کند و نهایت دو موقعیت ایجاد کند هم جالب نیست. پرسپولیس باید در هر بازی حداقل ۴-۵ موقعیت خوب گلزنی داشته باشد.

اصلانیان درباره دلیل این ضعف در خط هافبک پرسپولیس گفت:

این یکی از معضلات فوتبال ماست که آقای کی‌روش هم در اولین مصاحبه خود به این مسئله اشاره کرد؛ متاسفانه ما در انتقال توپ از خط میانی به یک سوم حمله مشکل داریم و تنها راه حل این مسئله هم این است که خط میانی بتواند یک در مقابل یک‌ها را رد کند تا فضا ایجاد شود.

اصلانیان درباره عملکرد مهدی ترابی در بازی‌های اخیر بیان کرد:

در یکی دو بازی شرایط طوری رقم خورد که این بازیکن به لحاظ روحی و روانی دچار افت شده و با توجه به اینکه پرسپولیس روی نیمکت بازیکنان خوبی دارد، اگر کادرفنی صلاح بداند به این بازیکن استراحت می‌دهد تا در فرم ایده‌آلی قرار بگیرد. این بازیکن ملی‌پوش است و قطعا کیفیت فنی بالایی دارد اما اینکه بتواند در پازل تاکتیکی تیم، عملکرد خوبی داشته باشد، به کادرفنی برمی‌گردد. متاسفانه این بازیکن در برخی از بازی‌ها، تک محوری بازی می‌کند و این مسئله می‌تواند به کار گروهی تیم آسیب بزند.

او سپس با اشاره به عملکرد سروش رفیعی و سعید صادقی در خط هافبک بیان کرد:

این دو بازیکن به لحاظ بدنی شرایط خوبی دارند ولی کار باید ترکیبی انجام شود و همه اعضای تیم باید بدانند که از یکدیگر چه می‌خواهند. پرسپولیس تا الان زمان خوبی داشته و اگر کادرفنی می‌بینند که این سبک بازی نتیجه نمی‌دهد، باید نوع تاکتیک تیم را تغییر بدهند. این تیم ابزار کافی را در اختیار دارد و باید مثل شطرنج طوری با آنها بازی کنی تا چیزی که می‌خواهی از آن به دست بیاوری.

اصلانیان در واکنش به انتقاداتی که به یحیی گل‌محمدی وارد می‌شود گفت:

اگر تیم چهارم جدول بود می‌توانستیم انتقادات زیادی کنیم اما به هر حال زمانی که تیم صدرنشین است، قطعا از سایر تیم‌ها بهتر کار کرده است اما آقای گل‌محمدی باید از نظرات دستیاران خارجی خود هم بهره‌مند شود؛ ما باید از دانش روز دنیا استفاده کنیم و اگر بخواهیم همیشه به یک شکل بازی کنیم، قطعا در نیم فصل دوم کار سخت می‌شود و ممکن است تیم‌های سپاهان و گل‌گهر با بازی‌های خوب و خلق موقعیت بالای خود، رقابت را سخت کنند. در این شرایط تغییر تاکتیک لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *