بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 چقدر جدی است؟

بررسی عوامل حذف احتمالی تیم ملی از جام جهانی 2022 به دستور فیفا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۳
تیم ملی ایران

اهمیت و سروصدای فوتبال در حدی هست که از کشیده‌شدنش در هر منازعه پرسروصدایی تعجب نکنیم. حالا مشکلی بزرگ گریبانگیر تیم ملی ایران شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اهمیت و سروصدای فوتبال در حدی هست که از کشیده‌شدنش در هر منازعه پرسروصدایی تعجب نکنیم. حالا مشکلی بزرگ گریبانگیر تیم ملی ایران شده است.

به گزارش پارس فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از سفر به کویت، بازگشت به تهران و سفر مجدد به کشور مالزی برای حضور در جلسه هیئت اجرایی کنفدراسیون، اینک دغدغه‌های تازه‌ای برای ادامه دوره کاری تازه‌اش در فوتبال ایران خواهد داشت.

تاج پیش از حضور در سمت ریاست فدراسیون فوتبال، محور برنامه‌های خود را به این شرح اعلام کرده بود:انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم‌ملی، پیگیری موضوع کلاب لایسنسینگ و مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس، از میان بردن موانع دریافت پول‌های بلوکه‌شده ایران در حساب فیفا، ورود زنان به ورزشگاه‌ها و حق پخش.

او طبق برنامه خیلی سریع کارلوس کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب کرد و این سرمربی پرتغالی باوجود مسائل فی ما بین پیشین، در حال حاضر در محیطی آرام کار آماده‌سازی خود را برای حضور در چهارمین جام جهانی خود انجام می‌دهد. در زمینه دریافت مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس، مانع اصلی دولتی بودن فوتبال و حضور جدی وزارت ورزش در عزل و نصب‌های این دو باشگاه است که نمونه مشخص آن را در هفته گذشته ملاحظه کردیم. در مسئله حق‌پخش، تاج دو جلسه با مدیران باشگاه‌ها برگزار کرده و قرار است بنا بر نامه‌ای که فیفا و ای اف سی برای روشن شدن تکلیف این موضوع به فدراسیون ارسال کردند، تصمیمات لازم و جدید در این زمینه اتخاذ بشود.

همچنین موضوع دریافت پولهای ایران در فیفا و ای اف سی دنبال شده و ظاهرا یک راه بینابینی برای نقدشدن و مستندشدن بخشی از این مبلغ قابل‌توجه پیدا شده و اگر رئیس فدراسیون صلاح بداند، آن را با رسانه‌ها در میان خواهد گذاشت. مسئله دیگر هم ورود زنان به ورزشگاه‌هاست که البته نباید از یاد برد که فدراسیون در این زمینه پیشرفت خاصی نداشته و بعد از ورود زنان به ورزشگاه‌ها، در پی بروز مسائل اخیر در سطح کشور، برگزاری مسابقات بدون تماشاچی دوباره در دستورکار فدراسیون و سازمان لیگ قرار گرفته است. اما این موضوع نیز در نهایت برعهده رئیس فدراسیون فوتبال قرار دارد و او باید این مسئله را حل کند.

تاج اما در این روزها با مسئله تازه‌ای نیز مواجه است. موضوع، تلاش برخی از عناصر سیاسی برای تحریم فوتبال ایران و ممانعت از حضور تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی 2022 قطر است.

گام تازه ای از این تلاش، شب گذشته علنی شده و نامه یک دفتر حقوقی اسپانیایی، به فیفا منتشر شده که در آن از فیفا درخواست شده به دلایل مختلف سیاسی از حضور ایران در این رقابت‌ها جلوگیری کند. در این رابطه تلاش ما برای گفتگو با مهدی تاج که دیروز به ایران برگشته به نتیجه نرسیده اما منبعی در فدراسیون فوتبال تاکید کرده در فاصله کوتاه تا آغاز جام جهانی، آنچه که مورد درخواست این گروه سیاسی است و البته اقبال عمومی چندانی هم ندارد، موردنظر جدی فیفا قرار نخواهد گرفت.

نکته اینجاست در ابتدای پوشش خبری گسترده برای این موضوع، نام ورزشکارانی مثل علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، مهرداد پولادی و بهشاد یاورزاده که البته این اسم نیز در نوع خود عجیب بود، به عنوان ملی‌پوشان سابق ایران و حامی این طرح، در گزارشی در وبسایت سی ان ان مورد استفاده قرار گرفته بود که این اسامی با ادیت‌های سریع این شبکه خبری مواجه شده و در خبر نهایی نامی از این چهره‌ها که تعدادی از آنها جزو مهمترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هستند، وجود ندارد.

در عین حال تاج که همین هفته گذشته با جیانی اینفانتینیو رئیس فیفا به گفتگو نشسته و احتمالا در این مکالمه دوستانه به برخی از مسائل امروز نیز اشاره شده است، به گفته منابع ما در فدراسیون، نگرانی خاصی از این موضوع ندارد و شاید فدراسیون فوتبال حتی واکنش خاصی هم به این مسئله نداشته باشد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *